Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3606234 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Äboda  
#466479
anersimyra skrev:Jag försöker analysera varför jag denna säsong inte gått från vinterns 95 till sommarhalvårets 92. Jag gick upp till 97 kring jul för att stanna där. Denna vinter och sommar har vi inte haft tillgång till honung från vår lokala leverantör, jag gick från kaffe med enbart en skvätt mjölk till te med rikligt med " köpehonung." Någon gång i vintras började jag med stora koppar kapucino och rikligt med " köpehonung." Det blir ( blev ) ca 4-6 stora koppar per dag, det innebär ca 2 stora matskedar pulver per kopp. Utöver det blir det ett antal stora latte från macken. Öl blir inte mer än ca 4 pint i veckan. Godis och choklad äter jag mycket sällan. Ca 2 stora påsar chips brukar också gå ner på veckobasis. Skogsarbetet går sen länge på ren teknik och är knappast särskilt ansträngande. Jag är alltså tämligen säker på att dessa kaffeprodukter tillsammans med sockerrik " köpehonung " är boven till ett brutto överstigande 0,1 ton.. :-bd men nu lägger jag ner samtliga dessa produkter med omedelbar verkan.. :-o :ymparty:


Baserat på mina egna erfarenheter tror jag att du träffat helt rätt med din analys. :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466481 För första gången under timmen på min stavgångsrunda.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#466486
Niking skrev:För första gången under timmen på min stavgångsrunda.
/Niklas

Snyggt jobbat! :-bd

Hur ser din runda ut?[emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466488
Blivande snickare skrev:
Niking skrev:För första gången under timmen på min stavgångsrunda.
/Niklas

Snyggt jobbat! :-bd

Hur ser din runda ut?[emoji2]

Tackar!

Rundan är 6,34 km lång. Efter ca 1 km, går det svagt nerför i drygt 2,5 km, innan man passerar en liten kulle, med mycket fin utsikt. De sista 1,2 km blir stigningen 70 meter.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#466499 Ja över 6km gång, ja då får man pinna på, inte tid att njuta av utsikten heller om man ska hålla sig under timmen antar jag? :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466501 Stämmer!
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466506
Axl skrev:Klarat uppskjutningen! Frågan är om man ska börja jaga nu också...

Vi är nog några som kan hjälpa dig att komma igång! :-bd bara fråga så är vi med/jag med att hjälpa!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#466508
anersimyra skrev: Jag försöker analysera varför jag denna säsong inte gått från vinterns 95 till sommarhalvårets 92. Jag gick upp till 97 kring jul för att stanna där. Denna vinter och sommar har vi inte haft tillgång till honung från vår lokala leverantör, jag gick från kaffe med enbart en skvätt mjölk till te med rikligt med " köpehonung." Någon gång i vintras började jag med stora koppar kapucino och rikligt med " köpehonung." Det blir ( blev ) ca 4-6 stora koppar per dag, det innebär ca 2 stora matskedar pulver per kopp. Utöver det blir det ett antal stora latte från macken. Öl blir inte mer än ca 4 pint i veckan. Godis och choklad äter jag mycket sällan. Ca 2 stora påsar chips brukar också gå ner på veckobasis. Skogsarbetet går sen länge på ren teknik och är knappast särskilt ansträngande. Jag är alltså tämligen säker på att dessa kaffeprodukter tillsammans med sockerrik "köpehonung " är boven till ett brutto överstigande 0,1 ton.. :-bd men nu lägger jag ner samtliga dessa produkter med omedelbar verkan.. :-o :ymparty:

Det där blir ju några extra kilo socker genom året "anersimyra" :-o
Inte märkligt att du du jobbat dig upp över 0,1 :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#466512 Fruntimmeret jamrar att jag är så snål att jag alltid
får köpa till när jag snickrar här hemma.



Gjorde färdig golv och golvlister på dotterns rum i
afton, och jag fick det här till övers. :surp:

(Lite tur ska man ju ha en och annan gång :d )

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#466515
JensSkoog skrev:Fruntimmeret jamrar att jag är så snål att jag alltid
får köpa till när jag snickrar här hemma.

1501708380_rester_02_08_17_.jpg


Gjorde färdig golv och golvlister på dotterns rum i
afton, och jag fick det här till övers. :surp:

(Lite tur ska man ju ha en och annan gång :d )

Där slösade du riktigt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#466639
Niking skrev:
anersimyra skrev:För första gången har nu min kroppsvikt passerat 0,1 ton.. :-bd :ymparty: :d

Själv kämpar jag för att komma under 0,12 ton. Idag kämpade jag genom att ta drygt 6 mil på cykeln.
/Niklas


Bra jobbat. Skall väl vara lite av en utmaning att komma ner i den vikten, med tanke på din imponerande allmänna storlek.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#466641
sundelius skrev:Jag gnor vidare med vagnslidret på semestern
1501615533_20170801_162400.jpg


Det där ser ju riktigt bra ut!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Palakangas  
#466644 Upplåtit mitt nästan färdiga traktorgarage/verkstad till byggnation av Tipis. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Lamarhult  
#466653
pumphus/ skogskoja klart för ett lager Falu rött. Ska bli mysigt att fila sågen där i vinter

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466663
totte skrev:
Niking skrev:
anersimyra skrev:För första gången har nu min kroppsvikt passerat 0,1 ton.. :-bd :ymparty: :d

Själv kämpar jag för att komma under 0,12 ton. Idag kämpade jag genom att ta drygt 6 mil på cykeln.
/Niklas


Bra jobbat. Skall väl vara lite av en utmaning att komma ner i den vikten, med tanke på din imponerande allmänna storlek.

Tackar! Ligger där och pendlar just nu. Oftast något över dock. Blev en ny 6 milsrunda idag med cykeln.
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).