Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3603426 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#409773 Bra jobbat Seb och traktorz

Jag tror du har helt rätt i dina antaganden Seb.
På det få ställen jag har jord istället för sand, grus och sten märks det väldig stor skillnad där diken har blivit underhållna. Det är inte för inte att det första jag köpte till Malwan var insatsskopor, hade ju några dåliga sådana till traktorn och det går ju förhållandevis snabbt när det bara ska rensas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sv: Dagens prestation

tvilling  
#409821 Varit och kikat på en gallring som MS gjort.
-Kändes riktigt bra, välrisade stickvägar , försiktigt gjort och bra anpassat uttag.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#409881 Kört fram ett halvlass vindfällen, blött och lerigt. Kör på i helgen så blir det klart, kan man börja på nästa ställe sedan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Deddan  
#409903 Dagens prestation var att få dit dessa förbannade kablarna i ett alldeles för litet utrymme[emoji35] Förstår inte hur man tänkte här när man byggde ställverket. Men efter en massa rop efter mörkare makter och södertrasade underarmar så satt dom där[emoji123]

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409914 Som jag tidigare nämnt. Så blev julgranen rotryckt förra året utav stormen Gorm.

Det börjar snart bli dags igen. Så jag tänkte att det är bäst att få förstärkningen gjord i tid.

Igår togs en ring med plattor bort. Så man kunde gräva sig ner. Det var inte mycket till gjutning där inte. Samt mycket god fin matjord. :roll:
Det är tur att man har sparat lite järnskrot till armering. :D

Så idag fick cemenblandaren jobba.


450 kg grovbetong senare. Så borde granen stå still.
Nu ska plattorna läggas tillbaks också. :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Ferguson system  
#409916 Solid armering du har der Vedmaskin :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#409919 Snyggt Vedmaskin!
Det där ger inte upp i första taget. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Seb macahan  
#409923 Är det mulcher knivar så är det inte godkänt som sträckarmering. Det ska vara klippo knivar enligt hus-AMA 2012;-)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#409925 Fint. Den kommer sitta som gjuten 8)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409927
Ferguson system skrev:Solid armering du har der Vedmaskin :-BD


Japp gamla stenborr o gräsklipparknivar. 8)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Robertberg  
#409929 Varken dagens eller denna veckans prestation, men förra veckan ringde jag till en arbetsledare på Kraftringen som äger elledningarna häromkring. Anmälde mig ifall de behöver motorsågshjälp efter eventuell storm. Tänker att det kan vara brist på folk i sånt läge.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Robertberg  
#409931
Seb macahan skrev:Är det mulcher knivar så är det inte godkänt som sträckarmering. Det ska vara klippo knivar enligt hus-AMA 2012;-)


AMA är likt en ritning, bara ett förslag på utförande :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409932
Seb macahan skrev:Är det mulcher knivar så är det inte godkänt som sträckarmering. Det ska vara klippo knivar enligt hus-AMA 2012;-)


Nej jag kör med uppsamlare. Så det är vanliga ameri-kanska gräsklipparknivar. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#409935


Tog fem timmar och tre kvart i den här trädgården idag - och KM130 med häcksax och svärd/kedja brummade på hela tiden. Skulle ha tagit en för-bild, men tänkte inte på det, men fasan vilket ljus dom fick där efter jobbet. Dom hade redan körd bort två digra lass på slepvagnen innan jag tog bilden, så det säger lite om hur eftersatt det var :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#410088 Använt fritiden till att riva en del av ett uthus ett par veckor.
Är så inne i jobbet att bildbevis glömts bort, frun har några bilder men de sitter kvar i hennes telefon.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).