Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3605948 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#657089 Är det tänkt att barnen ska ta över?
Eller säljer du allt och mår gott vid pension?
Köper annat ställe?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JörgenO  
#657091 Har äntligen målat den höga gaveln på hemmanet.
Jag var livrädd hela tiden för att välta (obefogat) o nu grämer jag mig att jag inte hyrde lift till långsidorna istället för att ha stått o vinglat på en stege.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Palakangas  
#657100
JörgenO skrev:Har äntligen målat den höga gaveln på hemmanet.
Jag var livrädd hela tiden för att välta (obefogat) o nu grämer jag mig att jag inte hyrde lift till långsidorna istället för att ha stått o vinglat på en stege.

Jag har turen med en systerson som är målare och har skylift på en stadig amerikansk gjutjärnspickup?👍
Jag hamnar på sjukhus vartannat år, den trenden vill jag avveckla.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

mullhytting  
#658138 Blev lite trolleri

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#658166
JörgenO skrev:Har äntligen målat den höga gaveln på hemmanet.
Jag var livrädd hela tiden för att välta (obefogat) o nu grämer jag mig att jag inte hyrde lift till långsidorna istället för att ha stått o vinglat på en stege.


Bästa investeringen vi gjort är en egen skylift tsm med grannen....

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#658198
Vardon skrev:
JörgenO skrev:Har äntligen målat den höga gaveln på hemmanet.
Jag var livrädd hela tiden för att välta (obefogat) o nu grämer jag mig att jag inte hyrde lift till långsidorna istället för att ha stått o vinglat på en stege.


Bästa investeringen vi gjort är en egen skylift tsm med grannen....

Skulle gärna varit granne med dig, @Vardon. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#658201
JensSkoog skrev:
Vardon skrev:
JörgenO skrev:Har äntligen målat den höga gaveln på hemmanet.
Jag var livrädd hela tiden för att välta (obefogat) o nu grämer jag mig att jag inte hyrde lift till långsidorna istället för att ha stått o vinglat på en stege.


Bästa investeringen vi gjort är en egen skylift tsm med grannen....

Skulle gärna varit granne med dig, @Vardon. :wink:


För och nackdelar med taktiken men det var morfars faf som började

Hade gärna haft dig som granne

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Suneland  
#658294 Idag fick jag ut minst 20m3 skit på åkrarna iallfall! Och jag körde inte i diket 🤣

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

MilanJo  
#658315 Köksrenoveringssäcken knyts så sakteliga ihop. Montera färdigt skåpen, dörrar och sådant, samt kakla väggen ovan bänkskivan sedan är det vvs och elektriken som ska göra sitt. Längtar så till att ha ett riktigt kök igen!
Ekskivan på plats och urspårat för diskhon. Bilden är från i fredagskväll, jag tyckte jag var värd att fira detta.
Utomhus har det inte blivit mycket gjort men en bräda fick bytas, den var lite perforerad när jag målade den för ett par år sedan och den gångna vinterns konstanta regnande med blåst från väster som detta vetter åt gjorde att den buktade ut sig och drog nära på med sig de andra.
Kaoset idag, det är många gånger jag städat och sedan ska man in och göra en insats och så är det grejer precis överallt. Så man städar och så kommer en ny insats.
Ett av projekten har varit att jag tagit utrymme från ett litet rum intill och gjort om till städskåp och till skafferi. Inte har jag gjort det enklaste, men jag kan leva med felen och göra om vid senare tillfälle.
Foder runt entrédörren gör det så mycket mer inbjudande. Precis som när jag gjort fönstersalningarna har jag byggt ut fodret för att behålla djupet.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Jim_the_one  
#658316 Har du fler bilder på hur din panel ser ut?

Hon som bestämmer här hemma har lite förkärlek för äldre panel och den där ser onekligen intressant ut.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

MilanJo  
#658317
Jim_the_one skrev:Har du fler bilder på hur din panel ser ut?

Hon som bestämmer här hemma har lite förkärlek för äldre panel och den där ser onekligen intressant ut.


Vassego.Senast jag visade panelen här fick jag veta att den kallas herrgårdspanel.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#658329
MilanJo skrev:Köksrenoveringssäcken knyts så sakteliga ihop. Montera färdigt skåpen, dörrar och sådant, samt kakla väggen ovan bänkskivan sedan är det vvs och elektriken som ska göra sitt. Längtar så till att ha ett riktigt kök igen!


Smakfullt val av tapeter och färg. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Jim_the_one  
#658355
MilanJo skrev:
Jim_the_one skrev:Har du fler bilder på hur din panel ser ut?

Hon som bestämmer här hemma har lite förkärlek för äldre panel och den där ser onekligen intressant ut.


Vassego.Senast jag visade panelen här fick jag veta att den kallas herrgårdspanel.


Jag kallar det där pärlspont. Men det kan nog kallas herrgårdspanel då det är 2 "pärlor" på den där.

Fast jag skulle varit tydlig. Det är ytterpanelen jag tänkte på.

Insidan kan nog bli vitmålad råspont eller hyvlad. Får se vad som finns och kan bli över.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#658361
Kaoset idag, det är många gånger jag städat och sedan ska man in och göra en insats och så är det grejer precis överallt. Så man städar och så kommer en ny insats.


Jo, det är den tristaste delen av renoverandet, att dt blir så fruktansvärt mycket städand och röjande. Men så fint det kommer att bli där när det blir färdigt.

Vad behandlar du ekskivorna med?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

MilanJo  
#658366
totte skrev:
Kaoset idag, det är många gånger jag städat och sedan ska man in och göra en insats och så är det grejer precis överallt. Så man städar och så kommer en ny insats.


Jo, det är den tristaste delen av renoverandet, att dt blir så fruktansvärt mycket städand och röjande. Men så fint det kommer att bli där när det blir färdigt.

Vad behandlar du ekskivorna med?

Bänkskiveolja jag köpte samtidigt med skivorna.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).