Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3602768 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#555413
halvproffs skrev:
molnia skrev:
källshult skrev:
Intressant att höra andras erfarenhet av en vedmaskin med vagga. Kapar du då 4m längder i skogen och apterar till 2 på vedbacken?
Gjorde ett vedbord till fars japa 600 i somras.



Skruva gärna dit ett plattjärn på plankorna. Blir snabbt slitet på ovansidan. Av egen erfarenhet.

Bra råd, tackar

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555461
. Kommentarer överflödiga och undanbedes tacksamt.. :shock: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#555465 Har du lagt en kabel ? 😀

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555466
halvproffs skrev:Har du lagt en kabel ? 😀

Japp...och en rätt grov jävel var det också.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#555473 Är det en markkabel som ska grävas ner, det där? :d :d \m/
Du borde vänta tills kälen går ur marken först :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

axwell  
#555476
anersimyra skrev:Kommentarer överflödiga och undanbedes tacksamt.. :shock: :lol: :lol: :lol:


Respekt; no comments ! :roll:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#555477 Ännu en sak jag inte lyckats med, för det räknas väl inte när jag drog ner telekabeln till syrrans hus med kran? :???:
Hon hade inget fast abonnemang iaf. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555482 Skördarförarn som var uppdragsgivaren tog det hela med ro. Visserligen ska man själv kolla upp fällområdet. Men varken stolpe eller tråden syntes ute på skiftet där jag dessutom precis innan sett skotaren köra, och gubbarna antog förstås att jag såg tråden då de ju själva visste om den. Men det var ju en jävla lycka att det inte var den nya ellinjen som sats upp efter stormen.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555483
anersimyra skrev:Skördarförarn som var uppdragsgivaren tog det hela med ro. Visserligen ska man själv kolla upp fällområdet. Men varken stolpe eller tråden syntes ute på skiftet där jag dessutom precis innan sett skotaren köra, och gubbarna antog förstås att jag såg tråden då de ju själva visste om den. Men det var ju en jävla lycka att det inte var den nya ellinjen som monterats upp efter stormen.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555520 Tja, kan ju inte låta bli att kommentera...
Jag har gjort detsamma!
@anersimyra, det ser ut som en teleledning?
Jag drog ner min egna teleledning utan att märka det. Grannen hejdade mig och frågade om jag visste vem som kört ner ledningen? Ingen aning säger jag och tittar på min kran som sticker upp från lasset som en en stor fångsthake, haha...

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555526
DanK skrev:Tja, kan ju inte låta bli att kommentera...
Jag har gjort detsamma!
anersimyra, det ser ut som en teleledning?
Jag drog ner min egna teleledning utan att märka det. Grannen hejdade mig och frågade om jag visste vem som kört ner ledningen? Ingen aning säger jag och tittar på min kran som sticker upp från lasset som en en stor fångsthake, haha...

Lite pinigt är det förstås att de beställde dit en skicklig fällare som garanterat inte fick begå något misstag vid assistans av skördaren, att då lägga tråden med den lättfällda granen var då fan att man skulle lyckas med.. :(( =)) =))

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#555527 Och inte ens fredagen den trettonde...... :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555531
vinterrojarn skrev:Och inte ens fredagen den trettonde...... :d

Så måste det ha känts för ” telegubbarna ” som blev tvungna att fara ut och resa ny stolpe och svarva en jävla massa tråd en regnig och blåsig fredag.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

röjar kalle  
#555545 Ja vad skall man säga Anders.Dett trodde jag inte om dig du som har motorsågskörkort då gör man inte sådana misstag.Det vore ju skillnad om det hade varit jag som håller på med olovligt körningar hela dagarna.Då hade man kunna skylla på att man inte har utbildning.Jag har alltid sätt dig som ett föredöme men efter det här har det fått sig en törn. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#555604
röjar kalle skrev:Ja vad skall man säga Anders.Dett trodde jag inte om dig du som har motorsågskörkort då gör man inte sådana misstag.Det vore ju skillnad om det hade varit jag som håller på med olovligt körningar hela dagarna.Då hade man kunna skylla på att man inte har utbildning.Jag har alltid sätt dig som ett föredöme men efter det här har det fått sig en törn. :wink:

Synd att jag inte hade film från tillfället, Kalle. Då hade du fått se en föredömlig fällning och upparbetning med 80 cc Dolmar med 20” skärutrustning... \:d/ ..å det hade du gillat att se.. :ymparty: just, ja, jag hade en square ground filad kedja som Björn T så vänligt skickat mig, och där pratar vi spånavverkning i den högre skolan.. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).