Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3596623 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Axl  
#619729 Kört ut de sista barkborregranarna jag hittade i höstas + 2 nya vindfällen som blivit senaste veckan. Himla tur att jag gick ett varv och sprejade dom jag hittade i höstas med märkfärg. Har sparat mycket tid i huggningen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Nyborg  
#619870 Nja, gårdagens prestation egentligen... Jag har ett ventilpaket till skogskärran där det var två spakfästen som var av i ena fästörat. Förra veckan råkade jag välta kärran när jag använde ramstyrningen, så hela spakpaketet for iväg ut från traktorn! 😈 Vilket givetvis gjorde att ett öra till gick av. De fästena är tydligen svåra att få tag på dessutom. :oops: Löste detta igår med två plattjärn, två gängstänger och några muttrar! :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619909 Konstigt vad lite ljus kan göra, har ägnat helgen till att gallra.
I går grått och trist, stensågade 3 gånger innan jag hade gjort slut på första tanken.
Dessutom lyckades jag med konststycket att såga i sprayflaskan till adbluen.



I dag vaknade jag till strålande solsken, och där ute sjöng dom första vårfåglarna om kommande värme, äventyr och liv.


Väl uppe i skogen flög sågen fram över stammen så spånet sprutade åt alla håll.
Till och med ungdomen, som jag annars ser mot fjärran försvinna mer och mer lyckades jag att hålla jämna steg med, kanske även lyckades knappa in ett par.



När man svettig, trött och nöjd efter en arbetsdag får avsluta dagen med en fin solnedgång, så fin den bara kan var efter en dag i skogen, då är livet allt härligt att leva.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#620067 Inte dagens men dom sista 48 årens prestation
som var undangjort i veckan som var:d

Onsdag fyllde min yngste dotter 18, och då var det
slut på 48 år som "småbarnsfader" :-bd

Som lök på laxen gick den lilla fröknen bort och tog
körkort för bil på dagen när hon blev 18 :-ss

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#620069 Väl kämpat Jens! :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

80-90  
#620133
Äntligen fått fingern ur å monterat ljus på vedmaskin

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hlb  
#620144 Jens, du har en bra dotter du. En vän till mig köpte en gammal P1800 , som han själv en gång ägt, renoverade i hemlighet upp den till toppskick för att ge dottern på 18- årsdagen. Hon ville dock inte ta körkort. Hon sade att hennes vänner i stan inte gjorde det. ..... Då grät vi tillsammans en stund.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620149
hlb skrev:Jens, du har en bra dotter du. En vän till mig köpte en gammal P1800 , som han själv en gång ägt, renoverade i hemlighet upp den till toppskick för att ge dottern på 18- årsdagen. Hon ville dock inte ta körkort. Hon sade att hennes vänner i stan inte gjorde det. ..... Då grät vi tillsammans en stund.

Dagens ungdom :roll:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#620150 Å andra sidan så har han den kvar i toppskick :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hlb  
#620151 Värderingar, Gnisten. Hade man cyklat i flera år och sedan åkt moped på vintrarna några år, såg man fram mot 18-årsdagen och visst njöt man.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hlb  
#620152 Nej, Tallen. Han blev så ledsen att han sålde den och flyttade med till stan..

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Henrik-  
#620154 Bra Jobbat Jens :-bd Min äldsta är 10 så jag har lite att jobba på

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Värmlänning  
#620191
hlb skrev:Nej, Tallen. Han blev så ledsen att han sålde den och flyttade med till stan..

Tragiskt

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#620196
hlb skrev:Nej, Tallen. Han blev så ledsen att han sålde den och flyttade med till stan..

Det var tråkigt..

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#620200
hlb skrev:Jens, du har en bra dotter du. En vän till mig köpte en gammal P1800 , som han själv en gång ägt, renoverade i hemlighet upp den till toppskick för att ge dottern på 18- årsdagen. Hon ville dock inte ta körkort. Hon sade att hennes vänner i stan inte gjorde det. ..... Då grät vi tillsammans en stund.

Ja, hon är ett arbetsjärn, som båda går i skolan och jobbar, och hon vet
exakt vilken typ bil hon ska ha, men hon är snålare än en
smålänning, så än så länge passar det bra att fruntimmeret
och jag har bilar hon kan låna. Billigast så :d

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).