Socialt (mer om oss)

Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

79 inlägg 23633 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47831
Slurfi skrev:Grattis till Trucken!
Det där med bränsleförbrukningsfrågorna, du vet väl att det är bara avundsjukan som lyser igenom?


jodå! ..och att denna truck "äter" japs-pickisar till frukost gör väl inte saken bättre :D **== ... och att det går åt lite bränsle får man leva med , men den minst sagt brutala konstruktionen i alla steg , och att det just sitter en utvecklad verision av just IH`s /navistars 7,3l powerstroke , är dessutom lite nostalgi.. min första bil var nämligen en IH -scout .. som jag renoverade från grunden och byggde om och "plöjde i skiten" med på diverse jeepträffar :ugeek: .. men det är första gången jag äger en FORD ...(skulle ju aldrig nånsin köpa en "vanlig" bil som det står ford på ) ... utan det är det tunga artilleriet som gäller :lol:

och börjar man räkna så , kommer jag nog mest fram till att dom som kör japanskt / övrigt byter bilar ... och byter .. men det är ju inte några mil på dessa fordon ? ..t.e.x så kan man se en nyare t.e.x navara som ser fördjävlig ut och kanske 6000 mil :???:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47931 så här ser nyförvärvet ut ... helt underbar att köra ;)

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47934 Nu gick iallafall min habegär gen igång =))

Du behöver ju inte dra med släpkärra till om du skall köra nåt.

Med det flaket får du väl med det mesta :smile:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47937
valmet901 skrev:Nu gick iallafall min habegär gen igång =))

Du behöver ju inte dra med släpkärra till om du skall köra nåt.

Med det flaket får du väl med det mesta :smile:


jajjemen! denna har 8 fot´s flak ..och chevan har 6 fot`s flak ..så nog finns det rum alltid :-bd .... men vill man dra släp så får man dra runt 3500kg med denna , jag kommer inte ihåg exakta siffror ;) .. men det är nog mest tösen som kommer att köra denna till jobbet sitt B-) ..men den lär nog även tjänstgöra i "yrkestrafik" och kanske bror min skjutsar snöskotrar till fjällen :)) :))

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47942 Har du en Cheva åxå, bilder?

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47948
Slurfi skrev:Har du en Cheva åxå, bilder?


finns (dålig bild ) i tråden "vad kör ni med till skogen " ska det ju vara ! :oops: ...hehe! jag laddar upp den usla bilden på chevan igen ;)

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47992 Jajust, hade glömt att det var du som hade en sån fin pjäs.

Användarvisningsbild
Knegarn  
#48044 Snygga bilar spindeln, Men vad gör du med 2 nästan likadana? ska frugan börja skifta i skogsjan? :smile:

Jaha, helgen har förlöpt med mycket kurragömma och afrikas stjärna!
i lördas var jag ut till hygget och körde några timmar, mest för att trampa vägen över myren som virkes ska köras över.
Har haft riktig mumsmat åt 350´n nu ca 0.3 medelstam enbart tall som iofs är lite krokigt (myrtall) men praktiskt taget kvistfritt upp till sista massabiten. Ligger på 38 kubik i timmen i medel hittils på hygget men imorron på förmiddan ska jag putsa lite kanter samt plocka ur lite överståndare på en halv hektar så lite sjunker det väl. men det är nog med det bästa hygget hittil i år.
Sen blir det att flytta skördarn till en blandgallring med ca 0.08 medel på eftermiddan, där kommer jag va ca 3 dar o sen bär det av nästan hundra km hemmifrån där jag ska gallra ca 2000 kubik (mest förstagallring) :sad:
Jaja, tillsist en bild på lilla sötnosen när hon fick lite service i veckan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48052 Din blogg känner sig nog ensam här när de andra bloggarna är samlade på samma ställe :wink:

Skaplig Forrd du har köpt Spindeln, jag skulle kunna köra upp Vitaran på flaket :D

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48055 snabbt svar är att fordtrucken kommer att brukas mest av tösen till o från hennes nuvarande arbete B-)

själv har jag varit i skogen idag och kört för fullt ..och det gick ju som bara "hejsan" det .... tills jag missade en torrgran som stod nånstas ? ...och jag kapade glatt ner en 30 m lång fin björk ... 1 kubben ...2 kubben .. 3 kubben ..BANG!!! ... då har den fördömda torrgran-jäveln dragits med i stridens hetta (helt skymd av kranbommen ) och toppen slår ner rätt över ena hörnet på motorhuven 😈 😈 ....och med detta har jag orsakat första lilla bucklan på denna annars helt av mig "obesudlade" maskin 😈 ...kort sagt är det ett he-vete att köra i slänter med grov björk som gärna har växt så dessa "hänger över en " och vill gärna skruva sig lite neråt innan dessa når mark :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re:

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48092
Knegarn skrev:sen bär det av nästan hundra km hemmifrån där jag ska gallra ca 2000 kubik

Då e de annat för mej, flyttade 770:in hem till byn. Nu har vi ca 400 fub 3-400 m hemmifrån :grin:

Avatar Fallback

Re: Re:

orre  
#48120
Kenneth skrev:
Knegarn skrev:sen bär det av nästan hundra km hemmifrån där jag ska gallra ca 2000 kubik

Då e de annat för mej, flyttade 770:in hem till byn. Nu har vi ca 400 fub 3-400 m hemmifrån :grin:

Jobb på hemmaplan är ju altid trevligt.
Beakta möjligheten att kn***a frukost :lol:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48181 idag blev det en sen start i skogen , men det rullade på bra ...och det är då man blir misstänksam :???: och mycket riktigt är det åter lagen om allsköns j-velskaper som trätt i kraft :surp: för ca: 2 timmar efter att jag tänkt att nu blir det väl "nåt" så ringer tösen och säger att hon hittat sin 11-åriga katt död :-? ... så då var dagens glädje som bortblåst .. det blev tidig kväll och mina försök att ge katten en värdig begravning på frostfritt djup manuellt med spade , gick även detta "i graven" som tur är stod ju CAT 322L på gården med schaktskopa på ..så några minuter senare hade 20cm tjäle forcerats och våran trogna familje-medlem skulle få sin värdiga jordfästning ^:)^ ^:)^ ..kan säga att det måste hänt nåt väldigt fort med denna kisse , som sprang runt här som vanligt för ett dygn sedan :surp: :surp: ...inte roligt alls ..nu har vi inga husdjur kvar här , och rätt skrämmande att både hunden och katten blev nästan exakt lika gamla ..fy -böveln

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

totte  
#48192 Usch så trist, alltid lika tråkigt när det händer. Särkilt ledsamt för flickan, i den åldern burkar det vara extra hårt. Nu måste du skaffa ny katt till tösen, kan ju inte vara utan husdjur inte.

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48242
totte skrev:Usch så trist, alltid lika tråkigt när det händer. Särkilt ledsamt för flickan, i den åldern burkar det vara extra hårt. Nu måste du skaffa ny katt till tösen, kan ju inte vara utan husdjur inte.


måste rätta "totte" lite ;) ... "tösen" som hade katten , flyttade in här när katten var ca: 1,5 år ..och det är samma "tös" som ska köra fordtruck till sitt jobb som "uska" (på vårdspråk) :lol: ... men nog är det tråkigt alltid .. men det gick förhållandevis bra med barnen ... dottern som är 4 år tog det inte så hårt ändå ...undrade mest om katten fått "vingar" precis som hunden ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).