Socialt (mer om oss)

Sportfiske

10 inlägg 2160 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sportfiske

halvproffs  
#658383 Min sonson är snart 13år och enormt fiskeintresserad. Mängder av telefon och sms lyder så här; farfar kan vi fiska? Klart att jag följer med när tiden finns och jag tycker det är roligt men inte lika spännande som när jag var i hans ålder.

Grabben sparar pengar och när spännande fiskeprylar hittas så köps dessa prylar.
Bla en x-large fiskehåv som kan vikas och skjutas ihop. Detta efter att storgäddan efter lång kamp kommit upp i ytan bredvid relingen och min håv var för liten för att den skulle få plats. Klart att det blev en rymling och jag var ett favoritdrag fattigare. Stor besvikelse för en ung grabb. Själv tyckte jag att det var skönt att slippa få den slemmiga fisken i båten.
Mitt gäddpers hade definitivt rykt om vi hade fått upp den.

Han har några gånger haft en kompis med sig som bor i Stockholm och hans mormor och jag gick i samma klass i skolan här i Hedesunda.
Han hade aldrig fiskat men blev riktigt tänd på fiske.
Mormor hans konfronterade mig med frågan; Vad har du gjort med Anton, han bara pratar fiske och allt han önskar till födelsedagar och jul är; FISKEGREJER!!.

För att inte tråka ut er så kommer en bild på en av det bästa dragen som finns:
Både abborre och gädda gillar smaken på detta drag. Tyvärr gick det inte att få in bilder på storgäddorna för bildformatet var för stort ;-)




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

anersimyra  
#658391 Det där betet är värt en bättre krok..👍😃

Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

halvproffs  
#658393
anersimyra skrev:Det där betet är värt en bättre krok..👍😃


Börjar bli slitet av stora gäddtänder 😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

Erre  
#658435
halvproffs skrev:
anersimyra skrev:Det där betet är värt en bättre krok..👍😃


Börjar bli slitet av stora gäddtänder 😎

Å bottennapp. 😉

Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

halvproffs  
#658452
Erre skrev:
halvproffs skrev:
anersimyra skrev:Det där betet är värt en bättre krok..👍😃


Börjar bli slitet av stora gäddtänder 😎

Å bottennapp. 😉


Inte i vår gäddsjö. Är säkert bortåt 2meter djup. 🤣

   TS
Avatar Fallback

Re: Sportfiske

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658457 VMC krokar er kjempebra!

Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

Friluffaren  
#722112 Läste precis en guide om hur man kan fiska gädda, nu ska det bara inhandlas spö och drag.
Baserat på krokens utseende så ser det ut att vara ett spännande drag minst sagt, måste testas 😀

Avatar Fallback

Re: Sportfiske

Amatörhuggare 62  
#722113 9.8kg är min största gädda.
Men en kompis å jag.
Höll på m en, som hade mun vid årtullen, å skjärten vid bakre sittbrädet. Sjön är 3 km lång. Vi va å vände, i änden. Å halvvägs tebaks.
Då tog vi, håven. Men den blev i 90 graders vinkel.
Å gädda smet. 😥

Avatar Fallback

Re: Sportfiske

alias  
#722114
Friluffaren skrev:Läste precis en guide om hur man kan fiska gädda, nu ska det bara inhandlas spö och drag.
Baserat på krokens utseende så ser det ut att vara ett spännande drag minst sagt, måste testas 😀


Läste du eller publicerade du nyss guiden ifråga?

Med risk för att bli anklagad för att anlägga en lite tråkig ton så hade jag gissat på att du inte spontant råkat snubbla över någon webbsida/artikel som du fann vara en intressant, då infon i din användarprofil indikerar att du på något sätt är involverad i webbsidan som du länkade till.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Sportfiske

Fredrik Reuter  
#722134 Jepp, länk borttagen. Tack Alias.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).