Socialt (mer om oss)

Skrivklåda?

15 inlägg 3041 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skrivklåda?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590551 Satt o kolla på min egna statistik med drygt 5900 inlägg på 12 år så stod jag visst för 1,01% av alla inlägg... #:-s
Har väl lite dåligt minne men vad sjutton har jag haft så mkt att ha åsikter om? :mrgreen:
Och jag som tycker facebook är onödigt trams :d



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

isteskog  
#590553 Du får väl titta bakåt så ser du! Lördagsnöje ...... 😉

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

Avslutat-02  
#590556 7310 stycken inlägg...
1.26% av alla inlägg.

Kanske är uppe i 10.000 runt jul... :mrgreen: :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

isteskog  
#590559 Kliar väldigt på Röjarn ...... 😉

Användarvisningsbild

Re: Skrivklåda?

Grålle52  
#590560 Bara 27,28 inlägg per dag så lite har han lugnat sig 🙃

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

tallen100  
#590563 Ja nu får du öka på röjarn :-bd

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590566
vinterrojarn skrev:7310 stycken inlägg...
1.26% av alla inlägg.

Kanske är uppe i 10.000 runt jul... :mrgreen: :shock: :shock:

Ojojoj där ligger man i lä, röjarn har riktig klåda :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

tallen100  
#590571
gnisten83 skrev:
vinterrojarn skrev:7310 stycken inlägg...
1.26% av alla inlägg.

Kanske är uppe i 10.000 runt jul... :mrgreen: :shock: :shock:

Ojojoj där ligger man i lä, röjarn har riktig klåda :mrgreen:

Man kan inte vara bäst på allt.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skrivklåda?

halvproffs  
#590572
gnisten83 skrev:Satt o kolla på min egna statistik med drygt 5900 inlägg på 12 år så stod jag visst för 1,01% av alla inlägg... #:-s
Har väl lite dåligt minne men vad sjutton har jag haft så mkt att ha åsikter om? :mrgreen:
Och jag som tycker facebook är onödigt trams :d


Tror vi ligger jämsides där.😊

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

Avslutat-02  
#590577 Nä ingen klåda men lite kli kanske det är... :mrgreen:

Vet inte om det är positivt eller negativt,,,, men jag har inget elakt i sinnet.
Skriver oftast där mitt intresse ligger....

Är så förbenat svårt att skriva medans man plöjer.... det verkar inte vara gjort för varandra på något vis..... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

tallen100  
#590651 Knapparna med bokstäver på ska väl användas, annars hade dom inte suttit ihop med skärmen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

Avslutat-02  
#590653 Storlek 12 på händerna och korvar till fingrar... Går si så där att skriva ibland...

Användarvisningsbild

Re: Skrivklåda?

Älgfoderodlare  
#622789 Det jag funderar lite över, när man ser vilka som är inne på vilka Kat. o trådar, är.; Varför så få ger några komm. över huvud taget ! Är det inte just det som borde vara berikande ? Varför är ni tysta ? Frågor som; - Hur gör du ? - Varför då ? Jag såg att . . . o.s.v. Skogsbruk är en lärandeprocess ! I takt med att saker förändras, måste vi brukare också ta till oss det för att utvecklas. Utökad kunskap kan innebära ökad framgång. Så njugga ska vi väl inte vara mot varandra ! Då jag följer mycket på detta forum, blir man ibland lite undrande då det helt plötsligt blir "dött" i en tråd o man inser vad klockan är ! Då jag jobbar natt på sjukhus, får jag som oftast frågan om att få något att "sova på" av patienterna. Jag brukar då fråga; -Varför ? Oftast är svaret, att de måste bara få sova ? !
Då jag vet att min tid här i livet är väldigt begränsad o att jag kommer att vara död f.n så mycket längre än det liv jag fått leva. Så varför ägna 1/3 av det för att sova ? Just nu har jag passerat mer än 30 timmars vakentid o kommer förmodligen att vara så nån timme till. Och då det finns så mycket att ta till sig av vad livet kan ge, varför sova bort den möjligheten ? Stressar jag ? -Nej ! De tycker på mitt jobb att jag går i "slow motion". Missar jag något arbetsmässigt ? - Nej ! Flertalet ser mig som en tillgång, då jag aldrig "förlorar" fokus ! Kanske kan skillnaderna mellan mitt "skogsliv" o jobbet, göra att man inte blir likgiltig inför vad jag gör på jobbet ? Arbetet är ju trots allt bryggan mellan mig o min fritid i skogen, både eko. o socialt ! Har mycket trevliga arb. kamrater som gör jobbet till en trivsam tid. Och genom att ha den möjligheten till en meningsfull ledighet, blir jobbet bara ett kort avbrott mellan dessa tillfällen. Skog ger mening på flera olika sätt ! Om jag bara gått inne i en lägenhet i väntan på pension, hade jag förmodligen blivit en "bitterpitt", till men för de flesta i min omgivning. Alterneringen ger harmonin i allt !

Avatar Fallback

Re: Skrivklåda?

Tralsmo  
#622886 Nja, vi människor ä nog rätt olika.
Får ja inte mina 8 timmars sömn så ä ja liksom inte vaken den andra tiden heller.
Klockan på 5 å sängen 22, normalt ( ja det blev ju 7),

Dessutom ä ja rätt seg å få grunna en bra stund på det mesta innan ja vet va ja egentligen tycker.
Under den tiden har nån redan skrivit va ja tycker.

Hur ja vill göra räknar ja ut själv. Till viss del , över tid , på va som skrivs på forum , goggel å inte minst erfarenhet. Ibland ä de rätt å ibland e det fel. Gäller inte bara skogen.

Användarvisningsbild

Re: Skrivklåda?

Älgfoderodlare  
#622976 Att vi är olika, är nog både en förutsättning o till nytta i det vi gör, i vårt skogsbruk idag ! Att vi har olika inriktningar i det vi gör, gagnar så många värden som gynnar inte bara oss själva ( förutsatt att man har ett lite bredare synfält när det gäller skoglig ekologi ), utan även den framtida skogsutvecklingen ! Forskning idag, visar på en mycket utvecklad kommunikation mellan trädarter, som man inte visste fanns för bara 20 år sedan. Att de kan hjälpa varandra att mota angrepp, inte bara från olika sjukdomar utan även från insekter, gör skogsbrukandet till en ännu mer spännande verksamhet idag, än när man var ny som skogsägare. Även om just jag nu sticker ut i sammanhanget, vad gäller vad jag gör i sitt skogsbruk. Så är ju ökad kunskap, inget som kanske förändrar vad jag gör i någon nämnvärd utsträckning. Men när o varför har blivit än viktigare ! Att vara närvarande i min skog, se o observera, dra lärdom o förändra handlande, har blivit ack så viktiga hörnstenar i mitt sätt att utveckla ett skogsbruk efter de förutsättningar jag fått ! Men attans så lärorikt ! En skolning jag för alltid kommer att vara tacksam för att ha fått dela !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).