Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 69277 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77685
Skotartjejen skrev:Då är det bara att kämpa på då :smile: . Du har i allafall mindre att plocka bort än vad jag har 8) . Började i lördags med min senaste viktbekämpning, så nu är det bara att hålla fingrarna borta från allt onödigt som gärna vill slinka in i mun.




ja visst är det så... hade det inte varit för att man fyllt år å haft kalas så hade ja klarat mej en hel vecka utan snask eller onyttigheter, men nu blev det lite tårta å läsk iaf, MEN... -2kg första veckan anser ja helt oki!...;)

Å jag har fått tips som verkar funka på mej iaf... oftast går det bra att hålla sej från snask på dagarna när man jobbar osv, åt mej äre på kvällarna, å tipset var att borsta tänderna när suget sätter in på kvällen, då försvinner sötsuget, å som sagt det funkar för mej;)

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77690 Promenader är bra,då blir du av med rätt sorts vikt. Röjning är också jättebra.Jag kan tillhandahålla träningsobjekt gratis.

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Skotartjejen  
#77811 Just den här tiden på året är ju ganska matintensiv :???: , julmat, nyårsfirande och så finns det ju vi som firar födelsedag ungefär i samma veva. Inte konstigt att man inte kan låta bli att stoppa i mun, men nu är det slut på julen. Får se på lördag vad vågen visar för resultat, försöker låta bli vågen och hålla mig till en dag i veckan. Ska väl säga att jag kör Viktväktarnas program och då gäller det att äta och inte äta för lite.

Grattis till minuset :grin:

Håller helt med nisse att promenader är bra, lågintensiv träning är bra när man vill gå ner i vikt. Röjning har jag ingen egen erfarenhet av :lol: , men jag vet hur Thunborg brukar svettas och pusta när han har gjort det :shock: 8) :lol: .

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#77814 Mja, jo, har på nåt vis nästan känt att den där rundade utbuktningen ovanför livremmen växt till sig en aning under julledigheten, gubbmage heter det visst. Var så jäkla kallt med så det hann inte bli mycket skidåkning, annars funkar det rätt bra som motmedel. Nå tänker inte sätta igång med nån kampanj direkt, bara vara lite allmänt restriktiv, t ex inte 7 sorters kakor till kaffet, får räcka med 5 :lol:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Kjell S  
#120728 Finns inget bättre än att gå och gatröja i 30graders värme på sommar´n - då blir man strand klar på en månad...

Skulle behövas nu ...

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

keja01  
#121038 Undvika snabba kolhydrater och maximera fetthalten fungerade för mig för att gå ned till normalvikt under två års tid. För de som har svårare att gå ned i vikt behöver även de långsamma kolhydraterna begränsas. Det blir inga blodsockersvängningar alls då. Motion är inte nödvändigt för viktnedgång med denna metod.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145691 Sen jag skaffade min pulsklocka (PolarRS800CX) med alarm om pulsen hamnar för lågt eller för högt, så har jag fått betydligt högre fart på mina cykelturer. Vore inte fel att ha ett pulsalarm när man går med röjsågen heller 🧠 men det är väl knappast någon risk pulsalarmet hörs när röjsågen används. Någon som vet om pulsklockor med vibratoralarm (typ Garmin) funkar för detta ändamål? Garmin har ju en ny pulsklocka på gång med vibratoralarm :grin: http://www.runnersworld.se/blogs/prylbl ... isport.htm

F.ö. kan jag meddela att flera av Garmins frilufts-mottagare kan lagra pulsvärden i färdspåret för vidare analys i Garmin Training center (importera GPX-spåret).
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Johan C  
#145693 Det är inte vad man äter mellan jul och nyår som man blir tjock av, utan det man äter mellan nyår och jul. Tänk på det :)

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146726 En bra länk inför och framför allt efter julhelgen... http://www.tranahemma.com/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#146748 Jag tror jag försöker vila mig i form istället 8) :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146820 Totte! Den taktiken har jag kört med alltför länge - utan önskat resultat! 😈 :lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#146822 Aj då! Låter inte bra, vad skall man då hitta på? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

dexter  
#146829 Fysisk aktivitet me frugan

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146834 Niking jag har kört röjsåg med pulsband. Det blev inte särskilt hög puls, mindre än en joggingtur.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146837 OK!

Jag har i.o.f.s. noterat att jag ofta har betydligt högre puls vid jogging (ca 130-150 slag/min) än vid vanlig cykling (ofta ca 110-130 slag/minut). Kanske rimligt att försöka uppnå samma puls vid röjning som vid cykling?
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).