Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2019

86 inlägg 13750 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sommarrapporten 2019

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#562940 Smygstartade i och för sig uteserveringen vid lunch igår. Men ikväll så gick det fint att sitta ute o äta grillat. I kortbyxor ska tilläggas. Var väl över 20 grader idag. Nu är det 18 grader. :smile:

Sedan lyckades jag o bränna mig på armen när jag skulle stänga spjället under grillen. :roll:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

sundelius  
#562942 Inga mer skador nu 🙏

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563853

Nu är sommaren kommen, 24 grader och rapsen blommar för fullt.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

totte  
#563855 22 här, lite svalare i östra Skåne genom ostvindarna som sveper in kyla från Östersjön. Sen betydligt avsvalnande mot eftermiddagen. Rapsen har precis börjat visa lite gult men inte mer. Annars är det mycket som blommar nu. Från en liten cykeltur vid ettiden.



Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

Kse  
#563859 Var +17 där jag var och jobbade igår mellan Svappavara och Kiruna.
I Kiruna uppmätte man den högsta temperaturen i april sen mätningarna startade för 120 år sedan, +16,2 grader.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

halvproffs  
#563894 Vi kanske kommer ikapp Miami som jag tillbringat 8dygn i. Runt 25 grader varje dag och 21-22 i havet. Men det är skönt att vara hemma igen.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564321 Premiär för gräsklipparen på jobbet idag. :smile:

Det är inte varje år man behöver börja innan valborg. Men det har växt bra på sina håll. Så det blev riktigt bra för att vara premiärklippningen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

halvproffs  
#564790 Varje mm nederbörd behövs...men men här snöar det för fullt och ska så fortsätta till midnatt. Pratade nyss med uven och där har det snöat sen i morse.
Ur led är tiden var det någon som sa.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

Palakangas  
#564792
halvproffs skrev:Varje mm nederbörd behövs...men men här snöar det för fullt och ska så fortsätta till midnatt. Pratade nyss med uven och där har det snöat sen i morse.
Ur led är tiden var det någon som sa.

Samma här. Köpte mer fågelfrö i dag. Har aldrig förrut haft så mycket fåglar på tomten.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

isteskog  
#564794 Småfåglarna fick man börja mata igen! Själv trotsar man snöfallet med att springa orientering ikväll ...... 🙃

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

axwell  
#564838 Här kom det drygt 5 cm och det mesta ligger kvar än.
Åkte en sväng norr om Härnösand, där låg det upptill 15 cm i de högre partierna.

Nu har vi tre dygn framför oss med minusgrader på nätterna och bara några få plus på dagarna. 😡

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2019

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564983 Här nere är det just nu ett par cm snö 😡 Och vi som hade meteorologisk sommar i nästan 10 dagar för två veckor sedan :sad:

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

tallen100  
#564987 Sommaren är kort, som Ledin sjunger \:d/

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564993


Håller på att sätta ut kontroller till vår orienteringstävling...

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2019

isteskog  
#564994 Ser trevligt ut!! 😱 Sprang träning i torsdags och vi hade då inte så där mycket snö.....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).