Socialt (mer om oss)

Mardrömmar, har ni det?

22 inlägg 3723 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

Vardon  
#546791
JensSkoog skrev:Jag har en som kommer nu och då, och det är att jag ska vandra in dörren
i något fiiiiint kalas där jag är inviterad genom en felkoppling, men i samma
nu upptäcker jag att jag bara har på mig långa, vita långkalsonger av den
typen som vi använde snart hundrade år tillbaka :-ss


Förstår känslan, aldrig populärt att komma finare än värdinnan :-)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

hlb  
#546802 Den har jag också ibland, men hade varit glad för Jens vita kalsonger. Jag jobbar hårt med att få den korta skjortan att räcka för att dölja vad som skall döljas, men den vill bara inte räcka. Då är man glad när man vaknar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

halvproffs  
#546809
JensSkoog skrev:Jag har en som kommer nu och då, och det är att jag ska vandra in dörren
i något fiiiiint kalas där jag är inviterad genom en felkoppling, men i samma
nu upptäcker jag att jag bara har på mig långa, vita långkalsonger av den
typen som vi använde snart hundrade år tillbaka :-ss


Kan vi få tänkbar bild på det? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

sundelius  
#546820
halvproffs skrev:
Kan vi få tänkbar bild på det? :mrgreen:

Skulle väl vara ok men helst inte på hlb mardröm 🙏 , någonstans måste vi sätta gränsen :lol:

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

molnia  
#546821 Drömde en gång att jag gick på en hög bro. Och förståss balansgång på räcket. Minns hur jag febrilt försökte hålla balansen men lyckades inte. Utan föll av bron, vaknade med ett ryck när jag trodde jag föll fritt.

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546854
sundelius skrev:
halvproffs skrev:
Kan vi få tänkbar bild på det? :mrgreen:

Skulle väl vara ok men helst inte på hlb mardröm 🙏 , någonstans måste vi sätta gränsen :lol:


Lägg bilden i den gamla tråden "motorsågsporr", vet jag. :grin:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

snedsåg  
#549198 Nästan aldrig men nyss drömde jag om en avvecklad lövskärm.

En lövskärm som avvecklas för att släppa upp granar + ett vått område i mitten finns även utanför drömmen.

Jag ville bli av med en stor plastbit ungefär som ett snöskydd på en motorsåg men mycket större. Plastbiten skulle jag lägga mitt i det våta området och så skulle den sjunka ner och försvinna till våren :roll: .

Jag börjar gå ut och myr/sjöområdet verkar plötsligt väldigt stort. Jag går länge och längre ut med min plastbit och så plötsligt spricker isen och jag hamnar under vattnet. Jag simmar omkring under vattnet och hittar inte upp till ytan, vattnet är ganska varmt och behagligt och jag behöver inte luft, men hittar inte ytan. Så vaknar jag lite grann men inte riktigt och börjar tänka på granar och hyggesfritt skogsbruk.

Jag brukar tänka på skog ungefär som att rensa morötter i trädgårdslandet för att få fram bra stammar och så är tydligen inte hyggesfritt. Jag ska läsa länkarna som är postade i trådarna om hyggesfritt , senare. Eventuell olönsamhet över tid blir kanske tydligare med hyggesfritt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).