sön 03 feb 2019, 16:45#549198
Nästan aldrig men nyss drömde jag om en avvecklad lövskärm.
En lövskärm som avvecklas för att släppa upp granar + ett vått område i mitten finns även utanför drömmen.
Jag ville bli av med en stor plastbit ungefär som ett snöskydd på en motorsåg men mycket större. Plastbiten skulle jag lägga mitt i det våta området och så skulle den sjunka ner och försvinna till våren

.
Jag börjar gå ut och myr/sjöområdet verkar plötsligt väldigt stort. Jag går länge och längre ut med min plastbit och så plötsligt spricker isen och jag hamnar under vattnet. Jag simmar omkring under vattnet och hittar inte upp till ytan, vattnet är ganska varmt och behagligt och jag behöver inte luft, men hittar inte ytan. Så vaknar jag lite grann men inte riktigt och börjar tänka på granar och hyggesfritt skogsbruk.
Jag brukar tänka på skog ungefär som att rensa morötter i trädgårdslandet för att få fram bra stammar och så är tydligen inte hyggesfritt. Jag ska läsa länkarna som är postade i trådarna om hyggesfritt , senare. Eventuell olönsamhet över tid blir kanske tydligare med hyggesfritt.