Socialt (mer om oss)

Kompanjon

3 inlägg 2061 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kompanjon

Petterssonen  
#526302 Tjena.
Letar efter en driven kompanjon. För att Starta upp ett företag inom skogsarbeten
Röjning huggning märkning plantering skogsvård etc. Jag jobbar nu åt kommunen med naturvård manuell huggning röjning slåtterängar mm

Letar efter någon som har bra kolla på att driva företag för det är den biten min hjärna inte är skapt för uppenbarligen skämt å sido. Idéer har jag gott om å driv för att genomföra finns de också. Behöver en stabil kompanjon bara att genomföra det med.

Bor i Götene som ligger i Skaraborg så det är däromkring Det gäller.

Hör av er.

// Johan Pettersson



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kompanjon

Kenya Cane  
#526530 Bra initiativ! Synd att du inte bodde i Norrbotten för då skulle jag ha varit intresserad att kolla upp förutsättningar för partnerskap. Har 25 års erfarenhet som företagare och van vid både administrativa och fysiskt krävande arbetsuppgifter.

Hoppas du får möjligheten att starta upp och driva ett eget skogsföretag! 👍

Användarvisningsbild

Re: Kompanjon

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526592
Petterssonen skrev:Tjena.
Letar efter en driven kompanjon. För att Starta upp ett företag inom skogsarbeten
Röjning huggning märkning plantering skogsvård etc. Jag jobbar nu åt kommunen med naturvård manuell huggning röjning slåtterängar mm

Letar efter någon som har bra kolla på att driva företag för det är den biten min hjärna inte är skapt för uppenbarligen skämt å sido. Idéer har jag gott om å driv för att genomföra finns de också. Behöver en stabil kompanjon bara att genomföra det med.

Bor i Götene som ligger i Skaraborg så det är däromkring Det gäller.

Hör av er.

// Johan Pettersson


Vilken del av företagandet är det du inte är "skapt för"?
Det går ju att köpa in hjälp för i stort sett allt, vilket såklart sänker vinsten men som ändå kan vara ett sätt att komma igång med det hela.
Numera finns det ju förmedlingsstjänster (trädfällning24 tex) där man som företagare i princip får hjälp att få kunder mot att man betalar för det.
Bokföring finns det väldigt bra program för och väldigt många revisionsföretag som man kan lämna över all bokföring till.

Kommunen brukar ha starta-eget kurser och kunnigt folk som hjälper med frågor om allt inom företagandet.

Jag startade min första firma 2004 ihop med en kompanjon efter att ha gått en starta-eget-kurs, men den la jag ner året efter och startade nuvarande EF istället. Själv är bäste dräng i min värld :mrgreen:

Jag lejer bort bokföringen, har alldeles för lågt intresse för att sätta mig in i det så tidsvinsten av att slippa böka med det själv är värt kostnaden för mig.
Förmedlingstjänster har jag ingen erfarenhet av så de kan jag inte säga något om.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).