Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2018

322 inlägg 52676 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517331 Det utlovade åskovädret ikväll. Blev inte mer än lite mörkt på himelen å några blixtar. Dock inget regn. :sad:

Den annars så fina buxbomen har tagit stryk. Där det inte är nån rabatt som vattnas.

Jämte rabatten trivs den bättre.

Men den här växer lika bra ändå.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

JensSkoog  
#517336 Först blev himlen svart som kol och senn oskade och blixtrade det!

Så kom det dom i tidningen kallar störtregn, men det blev inte mycket als.

5mm. är långt under det vi behöver, men bättre än intet. :wink:

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2018

Hema  
#517340 Gick och rensade ett dike och hörde att det skulle komma in mycket regn 35ml? Ja så sa hon hehe. Temperaturen sjönk och det blev trevligt o jobba sedan kom någon droppe, sedan två o jag funderade på om jag skulle dra mig tillbaka.. Jag hann inte så långt innan jag var dyngsur. Så just här kan de nog ta bort eldningsförbud ett för några dagar iaf. Började med större hagel här med.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2018

ÅsaNisse  
#517345 Värnamo fick en grå himmel och 10 droppar. Inget att skryta med.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517359 Kom någon millimeter bara, mot i går utlovade 8-9 millimeter.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2018

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517364 6 mm blev det här. Lite mer än inget i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

ananders  
#517645 Ett collage med två bilder skapat av min sambo, den vänstra är tagen 12/7-17 och den högra är tagen idag.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2018

jannee  
#517647 Ta det onda med det goda
Nu är du i alla fall miljövänlig slösar inte bort någon bensin på gräsklippning :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

ananders  
#517653
jannee skrev:Ta det onda med det goda
Nu är du i alla fall miljövänlig slösar inte bort någon bensin på gräsklippning :grin:


Gräsklippningen är ju inget vi saknar, men jag är lite orolig för att vattnet ska räcka till nu när grannhuset snart blir fullt med semesterfirare och vi ska försörja dem med vatten. De kan var upp till 8 vuxna och 6 barn.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2018

Hema  
#517665 De sa på radionyheterna att vinodlarna också hoppades på regn, så skulle de få en rekordskörd. Senare rapporterade de om stulna hö/ensilage-balar och att en markägare fått besök av fulbönder som slagit och tagit gräs på dennes mark. Ja det krävs inte mycket för att människor ska via sin sämre sida.

Borde kanske krävas att man har egen mark som täcker 120% av djurbesättningsbehovet?

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517790 2 hyggliga regnskurar hittills denna veckan 🙂 Åska idag med men regnet hamnade på något annat ställe.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

totte  
#517801 En hygglig skur först vid tvåtiden och sen några mindre avsatte 7 mm. Det gamla uttrycket "droppe i havet" känns lite aktuellt men varje liten skvätt är välkommen.

Regn på fönsterrutan, sällan skådat denna sommar.


Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517824 Det myckna regnandet här har ju gjort att det blivit dags att klippa gräset inför morgondagens födelsedagsfirande 😱 . Det behövs framförallt för att bli av med alla aspskott som kommer upp efter att jag hårdgallrat asp på en kulle bredvid. Man brukar behöva hålla på i en fem sex år , sedan verkar asparna ge upp och återgå till normal skottaktivitet. Eftersom gräset inte är så tjockt så går det att klippa på nästan halva tiden mot normalt, det blir nästan bredsladd i kurvorna 😀

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517858 Här har det inte regnat på länge nu. Börjar märkas tydligt till och med i Västerdalälven med rekordlåga nivåer. Konstigt nog har jag fortfarande öppna vattenpölar i skogen i de delar som är normalt blöta. Så grundvatten tycks det finnas fortfarande.
Men lite skrämmande börjar den "eviga" hettan kännas nu.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2018

Torbjörn Johnsen  
#517879 Helt plötsligt dyker det upp 25 mm regn i prognosen för onsdag. Och några mm på tisdag också. Antar att det är åskvädersregn? Bara att hålla tummarna att prognosen står sig!
Regn i Jönköping kommande vecka enligt yr.no

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).