Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744926 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#650264 Rekorderlig cider skogsbär.
7.0% lite sliskig men ändå god...
👍 👍

Blev några Sjöstadens tidigare...

Mums... 👍
Senast redigerad av Avslutat-02 lör 13 jun 2020, 22:55, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Palakangas  
#650265
vinterrojarn skrev:Rekorderlig cider skogsbär.
7.0% lite sliskig men ändå god...
👍 👍

Slå i lite Gnarpsvatten så river den mer..

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#650266 Ja då bör den väl bli ca 94% alkohol.. 🤣 🤣
Eller så blir jag blind... beroende på om man slagit den genom limpan eller ej.. 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

halvproffs  
#650278
tallen100 skrev:
halvproffs skrev:Nedcabbat i 26 grader var underbart! Totalt med tidigare körning 86 mil på 47 liter bensin. Då är jag nöjd trots en del gasande 😀


Ca 0,54 milen då inte illa, en diesel?


Bensinare på 204hkr. Bilen ska vara optimerad för att dra lite bränsle.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

uffejohan  
#650287
halvproffs skrev:Den här tyckte jag att jag var värd efter all ändkapning och hyvling. Tänkte åka Siljan runt på em, kom till Hofors och då var både frugan och jag för trött så vi vände där. Tänkte nog överraska en Gansing, men tyvärr.
Nedcabbat i 26 grader var underbart! Totalt med tidigare körning 86 mil på 47 liter bensin. Då är jag nöjd trots en del gasande 😀

Om du förbrukar 47 liter på 86 mil, är jag tacksam på tips om hur man kommer dit. Min cab tar 86 liter på 47 mil även om jag inte har plattan i botten...

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#650312 86 liter på 47 mil, blir väl ca 1.8 L/mil...

Låter törstigt...

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

uffejohan  
#650319 Jo, men med nästan 500 hk så händer det en del när man trampar ner....dyrt men roligt fast man är 70+.....

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#650395
uffejohan skrev:Jo, men med nästan 500 hk så händer det en del när man trampar ner....dyrt men roligt fast man är 70+.....


Vi kanske skulle kunna få en bild på vrålåket?

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

uffejohan  
#650397
Jodå, här kommer den, Camaro V8 med 6,2 liters motor, okänt vridmoment, men den bara ökar o ökar så länge man vågar ha foten på gasen...

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#650400 Härligt! Tack!

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

svempus  
#651415 En tredjedel i glaset med multivitamin dryck och resten med san pellegrino vatten.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

halvproffs  
#651418
uffejohan skrev:Jo, men med nästan 500 hk så händer det en del när man trampar ner....dyrt men roligt fast man är 70+.....


Det är ju sånt som håller en ung eller hur? 😀
Min Mercamodell finns även utrustad med V8 men när jag skulle provköra var den på service och recond så det blev den med fyran. Visst saknar jag ljudet och bottenvridet men plånboken gillar fyran. 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Erre  
#652124 En G&T med gurka.
Frun är bartender. 😀. Hade jag aldrig fått ihop. Men det var gott. Rekommenderas.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#652129 GT med gurka är bäst! 👍

Själv så, har jag precis blandat till en "spritzer", typ en grogg på vitt vin och ramlösa. 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Nyborg  
#652140 Öl är gött....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).