Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744765 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Kse  
#563836 Sänker några Tuborg som jag hittade, har legat i en påse i två år. 😄 Fanns salta pinnar oxå men dom smakade inte gott nå mer. 😬

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#563838 Det vore ju en synd att låta 🍺 gå till spillo..
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Nyborg  
#563839 Frågan är om det är samma goda smak som för två år sedan...

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#563841 Finns det 🍺 som inte smakar gott?🤔🤔😱

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#563846
vinterrojarn skrev:Finns det 🍺 som inte smakar gott?🤔🤔😱


Jamen fy för den fule, vilka hemska öl en del nyvordna bryggarentusiaster med s k mikrobryggerier lyckas koka ihop. För att nu inte tala om Belgiska hallonöl och sånt. Men om vi snackar om vanliga hederliga maltbrygder så är jag väl böjd att hålla med om att det mesta slinker ner bra.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#563847 Jag drack någon körsbärs öl från Danmark, den var god men försvann från systemet.

Annars åker allt ner....
Förutom likörer......

Nä tacka vet jag Kopparbergs special brew 10.0, efter två sådana då åker allt med... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#563854 Jag är nog lite kinkigare än du på vad jag häller i mig för öl. Antingen rejäl engelsk Ale eller så en ren maltig pilsnertyp. Att tillsätta frukt och bärsmaker i öl är rena rama hädelsen för mig. Men åt var och en efter smak förstås.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Kse  
#563858
vinterrojarn skrev:Jag drack någon körsbärs öl från Danmark, den var god men försvann från systemet.

Annars åker allt ner....
Förutom likörer......

Nä tacka vet jag Kopparbergs special brew 10.0, efter två sådana då åker allt med... :-bd

En öl är alltid en öl och är alltid go.
Det godaste som finns är en kall öl, det näst godaste som finns är en varm...😁

Men sitta å suga på Kopparbärs 10.0 det vette fan.
Där håller jag nog med tysken som anser att öl smakar bäst runt 4.0%.
Påsen med bortglömd Tuborg smakade hursomhelst bra, ölen likaså. 😉
Gnatt.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563865
vinterrojarn skrev:Jag drack någon körsbärs öl från Danmark, den var god men försvann från systemet.

Annars åker allt ner....
Förutom likörer......

Nä tacka vet jag Kopparbergs special brew 10.0, efter två sådana då åker allt med... :-bd


Denna är god
1556345308_oel.jpg
Timmerman
1556345308_oel.jpg (6.9 KiB) Visad 425 gånger

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#563868 Den ska jag testa. Tack för tipset...

:-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

johan eriksson  
#567930 Efter en dag i Kärrabol på traktorträff då man träffat Kärrabol, Totte, Erre och säkert några till så smakade en Morgan och Cola förträffligt när man landade i husvagnen.


Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#567945
johan eriksson skrev:Efter en dag i Kärrabol på traktorträff då man träffat Kärrabol, Totte, Erre och säkert några till så smakade en Morgan och Cola förträffligt när man landade i husvagnen.

1558802797_06eac61f-898f-490f-a685-f9169ccbe10b.jpeg


Själv fick jag en Kopparbergs special brew 10.0% medans jag höll på med gummans bil, har rivit ner hela fronten :(( bara att fortsätta i morgon igen, den ska vara klar på måndag.

Hoppas ni får bra väder,,,
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Samlarn  
#567957 Smakade på en av presenterna jag fick förra veckan, den va helt ok faktiskt.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Nyborg  
#567966
Alla tiders..
Alla tiders..

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Avslutat-02  
#567970
Samlarn skrev:Smakade på en av presenterna jag fick förra veckan, den va helt ok faktiskt.


Undrar om den går att beställa på Systembolaget???🤔🤔🤔

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).