Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744834 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505756 Äntligen - det var länge sen men ikväll en (eller två...) såna där som norrmännen seglat tvärs ekvatorn och tillbaka! :d

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

JensSkoog  
#505767
Uvskogen skrev:Äntligen - det var länge sen men ikväll en (eller två...) såna där som norrmännen seglat tvärs ekvatorn och tillbaka! :d

Du är en person riktigt vet vad som smakar, @Uvskogen :-bd 🤗

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Vardon  
#505769 En liten skotsk sak

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505778 Clynelish...

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505923 Nu Talisker...

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Palakangas  
#505928 Granbarkssnaps, lagrad sedan julen förra året. Riktigt bra nu.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#505929 Hmm, efter de skotska exemplen på exklusivitet, liksom barksnapsen, så kontrar jag med den prosaiska USA-whiskyn ur den fyrkantiga flaskan, Jack Daniels. Ibland sitter det riktigt bra med bourbon och Jack D är klart bättre än sitt rykte som rå redneck-dricka.

Tog dessutom en Hallands Fläder till maten, en inte alls dum snaps.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Palakangas  
#505944
totte skrev:Hmm, efter de skotska exemplen på exklusivitet, liksom barksnapsen, så kontrar jag med den prosaiska USA-whiskyn ur den fyrkantiga flaskan, Jack Daniels. Ibland sitter det riktigt bra med bourbon och Jack D är klart bättre än sitt rykte som rå redneck-dricka.

Tog dessutom en Hallands Fläder till maten, en inte alls dum snaps.

Min granbarkssnaps är nog ett unikum. Plockade upp barkbitar efter Cambion. Denna bark har genomgått hela kedjan från skogen till mig utan mänsklig beröring. Väl framme till mig har stockarna basats i 60 graders värme med antiflockningsmedel och Natronlut. :d =)) :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#506051 Avancerad kemi :lol:

Efter diverse ägg och sill med ett par nubbar Hallands fläder så blev det en grappa, Fattoria di Cavalcaselle, till kaffet.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Palakangas  
#506055 Vem vet? Kanske det blir en hit och namnet blir: "En Grym Snaps". Gården jag bor heter just Grymmens. Bör tillägga att stockarna i fråga ligger i en basningskammare 20 timmar där de blir väl omhändertagna av varmvatten plus dessa kemikalier.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Erre  
#506093 En bryggmästare.
Sitter fint efter att ha plockat upp all ved och staplat den. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

Torbjörn Johnsen  
#506102 Sköljde ner gipsdammet med några Warsteiner. Fin, tysk pilsner det där :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

Elfving  
#506128 Glaset är tomt men jag måste redovisa efter utförlig Vodkaprovning tidigare i år att Stolichnaya är den bästa att dricka ren tillsammans med väl utvald saltgurka. Både polsk och rysk vodka utvärderades tillsammans med svensk Kronvodka som referens.
Den mest mungoda vodkan var Stolichnaya, sist hamnade Kronvodkan.
Skall dokumentera nästa vodkafestival så att rapport kan avläggas här.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i glaset?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#506305 @totte , grappa ja.
Den slinker inte ner helt enkelt.
Behöver jag träna på :-ss.
Fast inte just nu :d

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i glaset?

totte  
#506334 Grappa är lite speciellt, lite av hata eller älska-typen. Har varit en av mina favoriter sen jag smakade det första gången.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).