Mettämies skrev:Kristian84 skrev:Efter att ha varit strongman och tävlat så skulle jag säga att den träning man ska utföra utöver skogsjobbet, så ska den träningen baseras på lätt rörelse träning. Inga tunga lyft. De sliter nog på kroppen att jobba manuellt i skogen. Kroppen reparerar sig bäst av aktiv vila. Lätta vikter och utföra övningarna i ledens hela rörelse område. Kondition får man snabbast och bäst av intervall träning.
Yoga skulle passa perfekt efter en arbetsdag i skogen. Det är inget skämt heller...
Har inte kommit så långt att jag provat än men har iallafall insett att det vore bra. Det finns ju en "liten" barriär man behöver kliva över för att våga bege sig till yogalokalen![]()
Jag tror mycket på rörlighet, så mjuk och följsam som jag var efter att ha gått hos en kotknackare under en tid har jag aldrig varit tidigare. Tyvärr är jag dålig på att hålla i övningarna, det börjar med en kortare svacka, sen upptäcker man att det gått nån månad sen sist![]()
Gym har jag inte besökt sen jag gick i gymnasiet, det är inget för mig.
Får en 8-timmars skogspromenad på jobbet och sköter maten hyfsat så jag tror att jag ligger skapligt bra till ändå, förutom att det blir för mycket kött och för lite grönt.
Äter inte godis/sötsaker mer än nån enstaka gång per år och dricker ingen läsk eller alkohol, men mycket kaffe blir det
Har aldrig provat yoga mer än när flickvännen fick mig att testa ett pass hemma, När man tränar och tävlar inom strongman så är man inte smidig, iallafall inte för yoga[emoji4]