Själv håller jag på med en liten 1-a gallring i direkt anslutning till detta område. Lastar med hjälp av muskelkraft på vagnen efter Polarisen. Kör fram och lastar av med hjälp av samma trötta armar. Skotaren tar virket med sig sen.
Fan, vad trött jag känner mig och börjar det inte svida lite i luftrören? Tänker tillbaka massor av år. Farsan fick ju en släng av astma när han blev gammal tänker jag. Är det min tur?
Sitter hemma och kollar på blocket och ser en Avesta m48 till salu i norra Hälsingland. Sms-ar dit men den är såld. Annonsen ligger fortfarande kvar i dags dato. Ser en annan kärra i Söder-Ala, en ms34h med drivning till salu. Ringer och den är kvar. Gör iordning pengar och släpvagn och svågern följer med som stöd.
Har en fin björkvedhuggning vid torvbrytningen som jag inte vågar köra fram med traktor om det inte blir en vargavinter så varför inte prova detta koncept och spara armarna?
Riktigt klen när jag kommer hem med vagnen och rösten håller på att försvinna. På med vagnen efter Polarisen och in i verkstan där jag kan fixa resten men inte idag. Dagen efter, snoret rinner men ut i verkstan ska jag och fixa till allt som behövs. Ni vet den där oövervinnerliga kraften man får när någon ny maskin inhandlats.
Mejlat till Avestavagnen och beställer steloperationsmaterial (puh) till Polarisen för den blev lit mjuk i knäna när jag kopplade till vagnen. Får nog även ringa dit och kolla så beställningen gick fram för att förra gången jag beställde blev det intet.
Hoppas ni inte tror att jag övergett forumet för att jag inte skrivit på länge. Har precis fått bredband indraget efter 1,5 års väntan. Nu blir det att åka till Gävle och köpa saker för detta ändamål. Nu kanske det blir bilder här på forumet också

Hoppsan, detta blev både längre och mera likt ett blogginlägg än en tråd så ni får ursäkta om det blev fel.
Känns iaf lite bättre nu så efter nyår kommer det nog bilder och text mm från björkhuggningen och framkörning med 4-hjulingen. Ha det bra och sköt om er och god fortsättning på både jul och nyår!