lör 01 apr 2017, 21:38#448334
Seb macahan skrev:Hej. Med risk för o bli lite nutidskritisk och låta som en gnällig gubbe...
Men, det är inte så ofta jag tittar på tv och när jag gör det så är det ofta SVT eller någon film, men häromkvällen skull jag slötitta lite på "arga" snickaren på Kanal 5 tror jag. Till o börja med så är det reklam var 10;e minut och sen upprepar man i typ 5min vad som hände innan reklamen.
Med det som gör mig lite orolig är att av totalt 12reklaminslag var att 7st var reklam för onlinekassino/betting 2st om snabba lån lån med låga säkerhetskrav. Spelar folk så förbannat mycket att det finns fog för all denna spelreklam, i så fall har vi nog ett enormt samhällsproblem att invänta...eller vad tror tycker ni?
Reklam behövs väl så finanserna går i hop, men jag delar fullt ut din bekymmer när det kommer till spel och snabblån. Ser aldrig på TV själv - slutade med det många år tilbaka, men jag får ju brevlådan och mailboxen full av erbjudande om snabblån och betting hela tiden. Reknade i hop en gång att jeg kunne hämta in 1,5 miljoner utan säkerhet enligt vad jag fick i mailboxen genom en vecka, och senn hade det blivit kronofogden
En jag känner har varit på TV här, i norska "Lyxfällan", efter att han och hans fru körde med olika kreditkort och brukade 70K i månaden, utan att vara när den summan i vad som kom in. Nu har dom kommit i rätt spår, men kommer till att betala på kalaset i många år.
Det är lätt att kasta ur sig att dom måste vara dumma tokskallar som har satt sig själv i en sådan rävsax, men jag ser på dom som ordinarie människor som har haft för stor förtroende till kreditföretag och bankar och till reklamen om att allt kan fixas med ett extra snabblån
Jack of all trades, master of none!