tor 16 mar 2017, 22:51#445181
Hej,
Nu spretar det iväg lite i denna tråd och det blir svårt att svara på allt känner jag.
Postningsstandarden som ändrades i vintras är viktig att förtydliga egentligen hur många gånger som helst - genom den tekniska ändringen jag gjorde så gick vi tillbaka till ett läge som vi tidigare haft, krav på antal tecken vid trådstart.
Det finns en att beskylla för orsaken till detta och det är jag själv. Vid en teknisk ändring så valde jag den lätta vägen och tog i princip bort spärren, se det som lättja eller något annat, men så var det.
Med facit så var det inte lyckat, vi blev vana en lättare väg och när vi nu går tillbaka så blir det givetvis reaktioner.
Anledningen till att vi nu går tillbaka är att vi riskerar att inte följa webbstandard och praxis för webben idag och det för i sin tur med sig en del icke önskvärda tekniska fenomen.
Jag har skrivit det förut och skriver det igen, det har inget att göra med att jag skulle vilja stoppa medlemmar att posta trådar, det går stick i stäv mot alla visioner och mål jag har med skogsforum.
Jag tycker det är olyckligt att Niking tagit illa upp om denna ändring. Jag försökte verkligen slimma ner ändringen till max (10 ord krävs vid trådstart), allt för att få en så liten tröskel som möjligt var.
Så här är ändringen gjord:
Ny tråd, t.o.m 2009, minst 120 tecken var ett måste. 2010 - 2016, minst tre tecken var krav. 2017: minst 10 ord är ett krav.
Nytt inlägg i tråd: 2009 tom idag: min 3 tecken (ingen ändring).
Det är min förhoppning att vi kan få det bästa möjliga ut av detta, nöjda medlemmar och en sajt i fas med dagens internet, det är i alla fall vad jag oförtrutet kommer jobba mot, in i kaklet.
husqvarna_med_sthil skrev:Jag är minst sagt nyfiken på vad som hänt... är trådarna borttagna eller vad är det som hänt ?
Ja, trådarna är satta i karantän och innehåller till mångt och mycket invandringskritiska inlägg och invandringspolitik, något som vi sedan några år har
Stopp för diskussion om invandringjannee skrev:men varför, kan inte skogsfolk ventilera annat än just skog i detta forum?
Nu är det upp till Fredde om han vågar eller vill 
Det kan vi, absolut. Problemet har varit invandringsdiskussionerna som kraftigt riskerat att ta fokus från kärnämnena - skog, skogsbruk och skogsmaskiner. Läs mer i länken ovan.
Vi har helt enkelt inte resurserna för detta, lite som om Säffle skulle arrangera OS, det skulle inte funka...
Jag är fullt medveten om att vi valt en försiktig och kanske "tråkig" väg i detta. Men det är hela filosofin bakom skogsforum, det ska vara fokus på skogen och skogsbruket och det ska vara säkert, trevligt och förkovrande för alla som gillar skog, skogsbruk och skogsmaskiner och vill vara på skogsforum. Över tid, inga dagsländor, inga dolda agendor, ingen algoritmer som styr vad du ska se, ingen dold insamling av data om dig som använder skogsforum (det är bl a därför vi inte har så kallade insticksprogram från Facebook). Kort och gott - det ska vara som i skogen.
Ni som vill och kan vara med på detta är hjärtligt välkomna!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!