tis 21 feb 2017, 10:57#439640
Okej det är inte slut på skiten!

En ny intressant utveckling igår gjorde att jag fick 10 timmar på akuten i Eksjö som var fullständigt översvämmad med folk. Frugan tyckte det var lusigt att benen fortfarande var svullna och skickade mig till vårdcentralen, då det var efter stägning tid fick jag åka till Eksjö som har jouren.
Och där tyckte de också att det var lustigt så de skickade mig till röntgen och då de bygger om var det att runda sjukhuset och sedan ta sig igen sjukhuset för att komma dit. 1,2 km med kryckor så var man lite mör.
på röntgen fick jag ett ultraljud av benet och Jajjamen!! Där fanns det några blodproppar.
Så direkt ner på akuten och där är inte blodpropp i benet en prioterad åkomma. Kom ner där vid 18:30 och kom in 22:40 och då fick jag en säng i korridoren för de tyckte synd om mig där jag satt och hade ont.
23:45 fick jag hjälp och 03:45 var jag åter hemma.
Så nu ligger jag här med ett trasigt knä som jag inte kan få till rehab då benet inte går att gå på.
Ska tugga blodtunnande medicin i minst tre månader så man ska vara försiktig med allt och säkskilt med skogsarbete och gå i skogen!
Så det är ju bra för det kan jag ju ändå inte.
Och som grädde på moset ett syke som inte blir bättre med alla motgångar.
Nu är jag tröt på att all skit ska hamna på mig!