Socialt (mer om oss)

Trött på att all skit ska hända mig!

95 inlägg 21867 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438724 Hej på er from läsare.
Jag måste bara får ur min frustation över att all skit ska fastna på mig.
Fredrik får gärna kasta denna tråd om han nu så vill utan varför jag skriver är mer att få ut frustrationen som jag har.
Jag ser tillbaka på ett skit år där många roliga saker förmörkats av att kroppen inte vill vara med mig.

Det började när jag hoppade över ett dike och fick en knäskada. Det hittades inget fel på röntgen men smärtan gjorde att jag kommersade så jag även fick ont i det andra knäet och båda fötterna.
Så detta gjorde att jag blev sjukskriven på deltid under april och maj.
Och när året började närma sig sitt slut märkte jag att jag inte skulle hinna det arbetet som jag borde utföra innan årsskiftet. Tre tuffa veckor gjorde att jag fick utmattningssymptom och sov mer eller mindre hela julledigheten. Jag köpte julklapparna för någon vecka sedan så det är jag fatt med.

Åter igen blev jag sjukskriven på deltid och ska undvika data jobb men gärna vara ute i skogen och göra planer. Vilket jag också gjorde. Funkade fint att gå i skogen och det var återigen kul att jobba så jag har bara 25% sjukskrivning nu.
Och denna veckan är vi och åker skidor i Idre och Grövelsjön. Vi bestämde detta redan i höstas men efter alla tråkigheter. Detta skulle bli knuffen tillbaka till fult arbete men redan i tisdags tappade dottern kontrollen över en bygel lift och ramlade 70 m ner i liftgatan och jag efter för att hon inte skulle bli för rädd. När vi skulle bort från liftarna trampar hon på min skida och jag har hela hennes vikt och min vikt på en skida och då känner jag att knäet på nytt ger med sig.
Så nu sitter jag med en förmodad korsbandsskada för knäet är helt sladdrigt. Hårt lindad har jag varje dag försökt gå ut och vara med övriga familjen på deras upptåg men idag så har jag så ont i knäet då jag åter försökt att kompensera det sladdriga knäet så jag kan inte gå upp ur sägen.
Så här ligger jag och stirrar på en vit vävtapet och räknar kvistar i taket.
Så utan knä inga planer, och planer är det som gör att jag inte går i väggen helt.
Så vad tycker ni att jag ska göra?

Ser inte fram emot att prata med jobbet efter detta.
Ha det och var rädd om er man saknar inte en hel kropp föraren den är sönder!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Erre  
#438725 Lider med dig Tåndemåla!!
Vilken oflax!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Fredrik Reuter  
#438726 Hej,
Självklart kastar vi inte denna tråd!
Jag lider också med dig Tåndemåla, det är tufft ibland!

Försöker berätta detta på bästa sätt för barnen här hemma just nu då mormor gick bort i helgen.

Hoppas du snart är på benen igen, du behövs i skogarna! :-BD

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438737 När jag ligger/sitter där sjuk eller skadad känns det som det bara är att ge upp. Kan man inte springa i skogen, vad skall det då vara bra för? Många dumma tankar. I höstas hade jag tex knäproblem, och tänkte att livet var skit. Önskade mig inget annat än att kunna jogga 5 km utan problem. Idag springer jag i skogen två timmar, och har glömt hur lätt man tar saker och ting för givet!

Tack för att du påminnde mig, @Tåndemåla! Hoppas du blir bättre snart! Vi är många som känner igen oss i din frustration!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438738 Jobspost-känsla i hela inlägget, men vad kan jag göra annat än hoppas på god bättring för dig @Tåndemåla
och den lilla vårvintersolen som börjat titta fram kanske kan ge den extra gnista du behöver, krya på dig.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Torbjörn Johnsen  
#438740 Vilket mörker Tåndemåla! Lider med dig! Du får höra av din när du är på hemmaplan igen och har tid och ork att prata. Det finns mycket att diskutera kring kommande Gallringsdagar i höst. Krya på dig!

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Amatörhuggare 62  
#438741 Krya på dig Tåndamåla
Beklagar sorgen Fredrik.

Var rädda om er allihopa

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

T Landström  
#438746 Krya på Tåndamåla...
Jag lider oxå med dig!

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

jannee  
#438753 Se det från den sidan att du inte är ensam - förresten krya på dig


Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438754 Tråkig historia, kan bara hoppas att du hittar en bra ortoped som kan fixa knät igen.

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

mikael_s  
#438755 Sympatiserar med dig Tandemåla, det är verkligen trist att vara skadad. Läs och skriv på skogsforum, det mår man bättre av!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Vedproducent  
#438757 Tråkigt. Ibland är det tungt och det händer nog de flesta. Men krya på dig! Ta fram lite kort och titta på från roliga saker. Som de veckorna vi träffades på vår tur tex.

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

hinowa  
#438758 Lider med dig!Och skada på skada är riktigt illa.När det har gått riktigt åt helsike med något vilket det ibland gör,så brukar jag tänka att det finns alltid någon som har det jävligare för att försöka landa lite.Och tänka till på positiva saker som både gör ens humör bättre och bättre läkning!
Hoppas allt går bra!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438760
Vedproducent skrev:Tråkigt. Ibland är det tungt och det händer nog de flesta. Men krya på dig! Ta fram lite kort och titta på från roliga saker. Som de veckorna vi träffades på vår tur tex.

Det har jag faktiskt gjort idag. Då jag hade kamran med mig och minneskortet från resan i kamra väskan. Flinar fortfarande åt när vi gick upp till kaouriträdet. Då var det bra med starka knän! :grin:
konstaterade även att allt är inte bra med fina mobiler och plattor för det var över ett år sedan jag tog kort med kameran.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Göt  
#438763 Krya på dej

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).