Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291604 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

halvproffs  
#582548
ananders skrev:Skulle skrivit en sak här nu men vid närmare eftertanke så ska man ju inte ta ut glädjen i förskott. Så jag får förhoppningsvis återkomma imorgon. Och eftersom jag inte skrev om det nu så borde sannolikheten vara ganska stor att det blir så , eller? :???:


Eftersom sannolikheten är stor så kommer det sannolikt att hända om inte det osannolika händer. F.n vad nyfiken jag blir. Terror som ska bekämpas :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#582595 Vi bör i alla sådana här fall minnas den lektion om sannolikhet som Tage Danielsson bestod oss med:


Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582625 Live TV från VM i orientering gjorde fin reklam för sporten. Nu framstår orientering som en av de mest spännande sporterna att följa på TV.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#582631
lfq skrev:Live TV från VM i orientering gjorde fin reklam för sporten. Nu framstår orientering som en av de mest spännande sporterna att följa på TV.

Måste ju vara glädjesämne nr. 1. att ni tog hem guldet
ochså! Stort grattis 🤗 🤗

Titta på orientering på TV var ju likt som att titta på långåkning på skidor - lika
spännande som att sitta i soffan och se på målning som turkar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

isteskog  
#582633 Annat än förr! Då fick man se målspurten i bästa fall. Men redan på 70-talet var det direktsänd orientering på tv. Då var det en s.k Mästarmöte på hedarna i Rengsjö (Bollnäs). Anders Gärderud var bland de bästa iaf i början av loppet. Nu med den nya tekniken med Gps och Livelox där man kan se hur man sprungit banan och även de andras vägval så är det mer spännande än förr! 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582668 Och så kan man ha laptop med gps-trackingen bredvid sig i TV-soffan. Riktigt bra TV! 👍

Var det bara jag som reflekterade över älgbetesskadorna vid en av TV-kontrollerna? :((
Senast redigerad av Mangan sön 18 aug 2019, 15:51, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

isteskog  
#582670 Ja, usch! Såg själv hemska älgskador när jag själv sprang Sörklubbs förra veckan. Fanns inte en tall på vissa ställen som kommer att utvecklas till ett träd .... 😱 👎

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#582708
ananders skrev:Skulle skrivit en sak här nu men vid närmare eftertanke så ska man ju inte ta ut glädjen i förskott. Så jag får förhoppningsvis återkomma imorgon. Och eftersom jag inte skrev om det nu så borde sannolikheten vara ganska stor att det blir så , eller? :???:


Då är det dags att avslöja dagens glädjeämne.
Inget märkvärdigt men idag hade jag min första sovmorgon och lediga dag sedan den 21:a juli.

Tyvärr blev det smolk i glädjebägaren när jag var upp en runda till skogen och såg detta.

ananders - Dagens bild

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Deichenpoff  
#582757 Dels att mina tjejer har haft 6årskalas och dels att det är avslutat 🥳😴

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#582874
Deichenpoff skrev:Dels att mina tjejer har haft 6årskalas och dels att det är avslutat 🥳😴

Med fem ungar själv så vet jag exakt vad du menar, @Deichenpoff :d :d

Nu är den yngsta 17, så småbarnskalas är historia \:d/

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-02  
#582877 Har bara 4 och det räcker mer än väl.....

Så jag förstår... #:-s #:-s ^#(^ #:-s

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Deichenpoff  
#582893 Nu var det inte ens barnkalas utan släktkalas men som ensamstående tvillingpappa så blir det mkt att stå i!

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-02  
#582896 Du gör det bra :-bd

Jag står knappt ut att vara själv med mina små stymmlar... #:-s #:-s

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#582910 Gurkorna har vuxit som krut sista veckan. :-bd

Fick så själv långt uti juni, eftersom jag inte fick tag i plantor, och tänkte att det aldriv blev något av det, men nu har dom kommit. Frun var mycket glad, eftersom hon nu kan ha självodlade tomater och gurkor
med sig till lunchen på jobbet.

Men dom sista plommorna har getingen tagit, tyvärr :sad:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

machonisti  
#583484
vinterrojarn skrev:Du gör det bra :-bd

Jag står knappt ut att vara själv med mina små stymmlar... #:-s #:-s

Därför finns surfplattor :-bd

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).