Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291315 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Bison  
#552117
sveakatten skrev:Håller med lite grann, bortslaget fäste till nyckelben och 4 brytna revben, men kul var det (före)

Mina erfarenheter är tyvärr sönderkörda våtmarker och nedskräpning från nattläger nära väg 😡

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#552179 Kör bara på på våra skogsbilvägar.
Annars är det byvägar och större vägnät som gäller.
Är aldrig och kör i skogen på privat mark.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Bison  
#552191 Sa min granne med som var på andras vägar.. Slitaget på vägarna sönderspunnet å regn på det så är vägarna som en tvättbräda.. Nä vi körde försiktigt bara, frågade försynt varför dom inte körde på sina, nä men det blir ju så slitet på ytan var svaret..

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#552192 Tråkigt å höra. ☹️

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#552196
sveakatten skrev:Håller med lite grann, bortslaget fäste till nyckelben och 4 brytna revben, men kul var det (före)

Körde cross i ett par år men klarade mig från skador som tur var.
Det man fick intjatat när man kom som grön till en riktig crossbana var att "byt inte spår"
Det räddade mig från att få en annan cross i ryggen. Jag fegade och drog inte på så hårt vid ett plattå hopp. Inför nästa böj som var direkt efter hoppet ville jag flytta mig men hörde att fler cyklar fanns runt mig. Så jag höll mitt spår.
Då landar en annan cross bredvid mig, i det spår jag ville ha och försvinner iväg. 😬

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Bison  
#552199 Tyvärr har vi för många enduroåkare med den mentaliten som njuter av sin fulla rätt men kan inte förstå resterande problem med grusvägar och vi körde ju bara lite bredvid vägen.. Nä förbjud och sälj stopp på samtliga maskiner som kan ta terräng utan att ha installerad publik gps installerade..

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553803 Dagens gädjeämne får väl ändå vara. Att jag efter 6 veckor med gips. Fått ta av det o stödja på foten. :ymparty:

Har testat några stapplande o försiktiga steg. Känns bra att det går åt rätt håll. \m/

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#553806
Vedmaskin skrev:Dagens gädjeämne får väl ändå vara. Att jag efter 6 veckor med gips. Fått ta av det o stödja på foten. :ymparty:

Har testat några stapplande o försiktiga steg. Känns bra att det går åt rätt håll. \m/


Grattis. :-bd Hoppas att den fortsatta rehabiliteringen går bra.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#553810 Gutt Vedmaskin. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Värmlänning  
#553817
Vedmaskin skrev:Dagens gädjeämne får väl ändå vara. Att jag efter 6 veckor med gips. Fått ta av det o stödja på foten. :ymparty:

Har testat några stapplande o försiktiga steg. Känns bra att det går åt rätt håll. \m/

Skönt, ta det lugnt nu i början

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#553900 Fruntimmeret berättar att det blev guld på Sverige i damstafetten i dag :-bd :-bd

Vilken fröjd - så är inte VM en intern norsk sak bara, och
sporten blir lite mera intressant, och bäst av allt är det
ju att Johaug fick stryk av hon där svenska :d
Har intet emot Johaug, men allt blir mer
spännande när även hon kan tapa :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553904 Johaug fick enbart stryk, för att Kalla slog Urenholt-Jakobssen med 19 sekunder på tredje sträckan. Hade Johaug och Nilsson gått ut sida vid sida, hade guldet tveklöst varit norskt.

På herrstafetten imorgon lär knappast Sverige ens nå pallen, så vida inte polisen gör en omfattande dopingrazzia eller motsvarande hos norrmän + ryssar... :d
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554088 Att Norge vann herrstafetten. Det hade ju bara varit för mycket om Sverige hade vunnit både dam och herrsrstaffetten. :grin:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

axwell  
#554227 Nu ger jag inte mer är 50 % sannolikhet för Therese vinner 3-milen i WM.
Märkte i stafetten att hon nog ändå bara är en människa.

Nu har jag inte sett några sträcktider men Charlotte slog sin norska med fler sekunder än Stina tappade mot Therese.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554235 Therese Johaug har kapaciteten att göra en Johan Olsson på tremilen, som ju normalt är hennes bästa distans. Men visst vore det skojigt om de svenska tjejerna kan bjuda upp till rejält motstånd.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).