Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291199 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#536166 Grattis Norge! Magnus Carlsen är osannolikt bra!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

stegmaster  
#536213
totte skrev:Grattis Norge! Magnus Carlsen är osannolikt bra!

Nästan ett Nordisk samarbete ochså, det ska man inte glömma, då dessa er viktiga för at Magnus ska kunna prestera.
Med möjligtvis Svenske Nils Grandelius som sekundant(om han vore det denna gången vet jag inte säkert, då dette er något man inte taler högt om), och den Danske sekundanten Peter Heine Nielsen (som offisielt finns med)
Blir lite som managare för et fotbållhåll.

Här er video med Grandelius, från förra vm match.
https://www.nrk.no/sport/dette-er-carls ... 1.13253569

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536257 Jag har stört mig på problemet med kedjehopp på kedjeröjsågen så jag har provat olika svärd. I dag provade jag med ett gammalt laminerat Iggesund svärd. Det är lite bredare och har större noshjul.

Inte ett kedjehopp på hela dagen :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#536259 Jag kör med ett vanligt husq svärd.
Men med 1,5 mm kedja.
Och jag har kört kedjan i motorsågen ett par tankar innan. Då är kedjan utsträckt och klar för kedjeröjsågen.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

rikard_e  
#536260 Dagens glädjeämne är väl att denna dag och snart veckjäkeln snart är slut.

Vågra, vägra vecka 48!

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#536261
rikard_e skrev:Dagens glädjeämne är väl att denna dag och snart veckjäkeln snart är slut.

Vågra, vägra vecka 48!

Låter som om du har lite att utveckla i en annan tråd. Typ "småsaker jag stör mig på" eller "fadärtråden. Men snart är det fredag iaf. 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Brozzlaren  
#536264 Dom två grisarna jag sköt i lördags var trikinfria så nu ska jag göra korvkaka. 😀 😀

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Brorsan  
#536355 Att man kan få en kopp kaffe fast det är strömavbrott.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#536371 Ja, utan blir dan skit

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536444 Att ha redundans, https://sv.wikipedia.org/wiki/Redundans , i sina system hemma är alltid bra. Olika sätt att värma huset och laga mat, två tvättmaskiner, två kylar och frysar samt reservelgenerator är ju ett måste för att klara alla livets svårigheter. Två diskmaskiner behöver man ju inte för där är reserven ganska given :grin: .

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#536447
th skrev:Att ha redundans, https://sv.wikipedia.org/wiki/Redundans , i sina system hemma är alltid bra. Olika sätt att värma huset och laga mat, två tvättmaskiner, två kylar och frysar samt reservelgenerator är ju ett måste för att klara alla livets svårigheter. Två diskmaskiner behöver man ju inte för där är reserven ganska given :grin: .

Två diskmaskiner kan enligt vissa vara bra. Då plockar man från ena och fyller den andra. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536598 Tog 26 år men idag var sonen med ut och högg grantimmer och massa med mig. Så glad jag är. :grin:
Han förstås duktigare och mer lättlärd än någon annan ung man i skogen varit.
Nästa steg är ett motorsågskörkort för han, så han lär sig av en högerhänt :wink:
Far och son i skogen, vad kan man mer begära? 🤗

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

macho  
#536603
Uvskogen skrev:Tog 26 år men idag var sonen med ut och högg grantimmer och massa med mig. Så glad jag är. :grin:
Han förstås duktigare och mer lättlärd än någon annan ung man i skogen varit.
Nästa steg är ett motorsågskörkort för han, så han lär sig av en högerhänt :wink:
Far och son i skogen, vad kan man mer begära? 🤗

Skulle jag kunnat hade inlägget fått hundra gilla från mig...

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

sveakatten  
#536606 Håller med, men samtidigt är man väldigt orolig att dom ska göra sig illa. (i alla fall jag)

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

stone66  
#536609 Va glad för det uvskogen hade nog mina bästa stunder i skogen med min farsa. Brorsan va aldrig intresserad. O dom kom aldrig så nära varann. Glad för all jag gjorde med honom men han dog i onsdags 😢

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).