Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291798 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#512631 Tja, Schweiz är ingen dålig hockey-nation, utan kan slå vilket lag som helst inom hockey. Det fick ju både Finland och Kanada bittert erfara.
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#512633
JensSkoog skrev:Stort grattis till alla ni som gillar hockey - härligt
med tre kronor på toppen :-bd :-bd

Men vilken förvåning det var att
Sveits skulle komma aldels till finalen :surp:

Ja för vissa som blandar ihop länderna, måste det vara som ett internt derby. :)

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Axl  
#512707 Egentligen gårdagens... En granne som jag aldrig pratat med förut kom förbi och gav mig 5 liter sågkedjeolja. Han hade köpt fel sorts olja och hade ingen användning för den. Jag tänkte först att han ville gnälla för att jag hade kört vedmaskin från morgon till kväll hela helgen men han bara gav mig oljan och traskade hem igen.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

axwell  
#512708
Niking skrev:Tja, Schweiz är ingen dålig hockey-nation, utan kan slå vilket lag som helst inom hockey. Det fick ju både Finland och Kanada bittert erfara.
/Niklas

Nädå, det är ett bra lag. Senaste gången dom gick till final (2013 Sthlm) hade dom oturen att få möta Tre Kronor så då var dom ju chanslösa och förlorade med 5-1 mot värdnationen! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#512729
Axl skrev:Egentligen gårdagens... En granne som jag aldrig pratat med förut kom förbi och gav mig 5 liter sågkedjeolja. Han hade köpt fel sorts olja och hade ingen användning för den. Jag tänkte först att han ville gnälla för att jag hade kört vedmaskin från morgon till kväll hela helgen men han bara gav mig oljan och traskade hem igen.

Han kanske tyckte det lät som om det gnissla lite väl mycket? ;) Men det var såklart ett uppskattat besök, kul!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

halvproffs  
#512747 Idag är det äntligen dags att såga alstockarna och grantimret. Bilder kommer i al-tråden.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513687 Måste platsa här, idag går min sambo ut sin utbildning till medicinskt sekreterare i Kristianstad med VG i de flesta ämnen 😀
De bara bevisar att de aldrig är för sent att bestämma sig vad man vill bli när man är stor :-bd :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#513708 Toppen det Gnisten :-bd :ymparty: ! Hälsa och gratta från en som inte kunde bestämma sig förrän han blev pensionär :lol:

Läste förresten i nån tidning häromdagen att det är brist på medicinska sekreterare så hon lär bli välkommen i branschen.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513715 Nu talar man inte om en dams ålder men hon är lika gammal som jag så hon bestämde sig lite innan du då 😉

Ja de trodde för 10år att dom inte behövdes i vården så de utbildades knappt inga alls o nu börjar de bli stora pensionsavgångar o brist på dom.
Hon har jobb att gå till på måndag på nära håll så de ser ljust ut 😀

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#513746 Glädjande! Vilket ju är syftet med tråden också. :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515027 Fick lnflammation i långfingret, värk, var och svullnad. FIxades på akuten och blev riktigt glad och lite överraskad när samma läkaren ringde efter ett par dar och frågade hur det hade gått. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515064 Gav du honom fingret?

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

halvproffs  
#515067
lfq skrev:Fick lnflammation i långfingret, värk, var och svullnad. FIxades på akuten och blev riktigt glad och lite överraskad när samma läkaren ringde efter ett par dar och frågade hur det hade gått. :-bd


Fantastiskt roligt att en läkare hör av sig och då får ju även läkaren ett kvitto på om hans jobb blev bra eller ej.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515077
Mangan skrev:Gav du honom fingret?


Jag kan ju alltid anmäla det plus de andra nio till organdonation. Det är ju en del som går omkring med nio fingrar.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515079
halvproffs skrev:
lfq skrev:Fick lnflammation i långfingret, värk, var och svullnad. FIxades på akuten och blev riktigt glad och lite överraskad när samma läkaren ringde efter ett par dar och frågade hur det hade gått. :-bd


Fantastiskt roligt att en läkare hör av sig och då får ju även läkaren ett kvitto på om hans jobb blev bra eller ej.


Ja det hade nog inte hänt på vårdcentralen.
Förra gången jag var på akuten (10 år sen) blev jag sydd i låret, ca 8 cm sår. Tyvärr hörde aldrig den söta kirurginnan av sig.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).