Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291637 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#492653 Tackar @Bax och @halvproffs Ni är rent för snälla :oops:

Reknar inte min insats för ungar som något särskild.
Jag är ju bara priviligerad som är pensionär och
kan göra precis vad jag vil med min tid :grin:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#492670 En Henrik på jobbet gillar att fira sin namnsdag lite extra, men iår ville han inte va ensam, så han bjöd in alla Henrikar på bygget och det kom ca 25-30st. Vi hade väldigt roligt åt det hela och njöt av tårtorna som han bjöd på. Blev en bra start på dagen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#497483 Charlott Kalla tog guld, Björgen tog silver och Christa Pämäkoski tog brons 🤗 🤗 🤗
Bra för sporten med sådan spridning :-bd :-bd

Senn blev det en bra afton när fruntimmeret fick SMS att hon hade
vunnit några kronor på travlopp - inte den stora, men det räcker till ny
mobil som hon behöver och en sväng på staden för att fylla på garderoben :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#498156 Lade in en annons på blocket på förmiddagen och nu är den betald. Snabbt och smidigt för en gångs skull. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498158 De var ingen Volvo v00 -00, för de var de segaste jag sålt på blocket 😤

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

svampbob  
#498670 Jag fick 5400 kr insatta på företagets bankkonto med referens SKATTEVERKET. Jag ringde skatteverket igår och frågade vad det var för pengar och dom kunde inte svara och kunde inte se att dom hade betalat ut något åt mig de dagarna. Mailade sedan banken och undrade om dom kunde kolla varifrån pengarna kom. Inget svar ännu från Swedbank.
Ska jag bara ta dom och gå på bolaget för pengarna? :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#498682
svampbob skrev:Jag fick 5400 kr insatta på företagets bankkonto med referens SKATTEVERKET. Jag ringde skatteverket igår och frågade vad det var för pengar och dom kunde inte svara och kunde inte se att dom hade betalat ut något åt mig de dagarna. Mailade sedan banken och undrade om dom kunde kolla varifrån pengarna kom. Inget svar ännu från Swedbank.
Ska jag bara ta dom och gå på bolaget för pengarna? :ymparty:


Det är ju bara att gratulera, men jag skulle nog ändå vänta en tid till innan jag hade satt sprätt på pengarna.
Jag har själv varit med om något liknande för ca 15 år sedan och banken kunde inte se vart pengarna kom ifrån och ingen har anspråk på pengarna .

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498684
ananders skrev:
svampbob skrev:Jag fick 5400 kr insatta på företagets bankkonto med referens SKATTEVERKET. Jag ringde skatteverket igår och frågade vad det var för pengar och dom kunde inte svara och kunde inte se att dom hade betalat ut något åt mig de dagarna. Mailade sedan banken och undrade om dom kunde kolla varifrån pengarna kom. Inget svar ännu från Swedbank.
Ska jag bara ta dom och gå på bolaget för pengarna? :ymparty:


Det är ju bara att gratulera, men jag skulle nog ändå vänta en tid till innan jag hade satt sprätt på pengarna.
Jag har själv varit med om något liknande för ca 15 år sedan och banken kunde inte se vart pengarna kom ifrån och ingen har anspråk på pengarna .

Jag var med om en liknande situation, när jag sålde av lite aktier för drygt 20 år sedan och fick lite väl bra betalt för dessa... Det dröjde någon månad innan banken korrigerade detta misstag och drog det överskjutande beloppet från mitt konto. Tack och lov hade jag kvar tillräckligt med pengar på kontot...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

svampbob  
#498737
Niking skrev:
ananders skrev:
svampbob skrev:Jag fick 5400 kr insatta på företagets bankkonto med referens SKATTEVERKET. Jag ringde skatteverket igår och frågade vad det var för pengar och dom kunde inte svara och kunde inte se att dom hade betalat ut något åt mig de dagarna. Mailade sedan banken och undrade om dom kunde kolla varifrån pengarna kom. Inget svar ännu från Swedbank.
Ska jag bara ta dom och gå på bolaget för pengarna? :ymparty:


Det är ju bara att gratulera, men jag skulle nog ändå vänta en tid till innan jag hade satt sprätt på pengarna.
Jag har själv varit med om något liknande för ca 15 år sedan och banken kunde inte se vart pengarna kom ifrån och ingen har anspråk på pengarna .

Jag var med om en liknande situation, när jag sålde av lite aktier för drygt 20 år sedan och fick lite väl bra betalt för dessa... Det dröjde någon månad innan banken korrigerade detta misstag och drog det överskjutande beloppet från mitt konto. Tack och lov hade jag kvar tillräckligt med pengar på kontot...
/Niklas


Jag kollade just och jag hade fått ett svar från Swedbank att pengarna kommer från Skatteverket. Så nu får jag väl ringa en gång till till skatteverket och fråga varför jag har fått dom. Jag har även fått veta ifrån vilket bankgironummer pengarna kommer.
Jag som trodde att skatteverket var bra på att hålla reda på pengar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Stampep  
#499886 Besiktade bilen igår, räknade med typ 5000:- i verkstadskostnad eller skroten. Fick en 1a på dragljuskontakten[emoji23]

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

tallen100  
#499887 Attans, att det aldrig ska gå som man tänkt sej :mrgreen: :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Stampep  
#499890 Nä precis, nu får jag ju dras med den där minst 1 år till😂

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499893
Stampep skrev:Nä precis, nu får jag ju dras med den där minst 1 år till😂

14 månade kunde man väl sträcka de mellan bes numera, så på 6år får man de 7 som bonus...

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Stampep  
#500028
gnisten83 skrev:
Stampep skrev:Nä precis, nu får jag ju dras med den där minst 1 år till[emoji23]

14 månade kunde man väl sträcka de mellan bes numera, så på 6år får man de 7 som bonus...


Det verkar så, kollade nu och det stod nästa bes senast 190430.
Det var nått nytt[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#500037
Stampep skrev:Det verkar så, kollade nu och det stod nästa bes senast 190430.

Jag "norskaläser" det där som nittonde april 2030, så du har ju ett hav av tid :d :d

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).