Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 287012 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Palakangas  
#625972
vinterrojarn skrev:Det var kul för dig...synd om grannen som blev lurad...det gör man bara en gång...

Enda felet var att kedjeoljan på svärd och koppling grodde fast efter lång vilotid. Men jag berättade det för grannen och han lät det vara. Fast då prutade jag mindre på BM 400 Bustern i stället. Mysig traktor när den blev uppväckt ur grönskan. Bra med Fmv-vinschskranen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#628838 Alla har väl någon stans där man lägge saker som man tänkt titta på innan man slänger dom. Idag fick jag ideen att få bort en liten hög med papper och annat som låg där, så jag tog det med för att "recirkulera" skiten, men jag tittade genom som tur var. :d

Hade varit tråkigt om de här hade hamnat i elden.
1500 som jag fick av fruns syskon när jag blev sjuttio :grin:

Gott med lite tur efter mitt senaste bilhaveri :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#629672 Så får vi här i väster säga stort grattis till Sverige och Frida
Karlsson som viste Therese Johaug vintervägen idag :-bd :-bd

Det var dags :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-02  
#629675 Hade hon "glömt" läpp salvan hemma?

:lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

hlb  
#629678 När Frida har lika många segrar över en vinter som Therese, kan vi svenskar börja slå oss för bröstet.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-02  
#629679 Ja visst men små retas med glimten i ögat, går alltid an.

Hon har och gör det bra Therese trots att det skedde en miss en gång, det kan alla göra....vi hade ju en mister Bruch..... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

hlb  
#629680 Jovisst, men Ricky var väl inte svensk, bara skåning.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-02  
#629681 Åh fan han lärde sig aldrig att svälja gröten...
=))

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

axwell  
#629707
vinterrojarn skrev:vi hade ju en mister Bruch.....


Det Ricky höll på med i USA var inte olagligt vid den tiden.

Vi har många fler dåliga exempel även efter Rickys årtionden.

Hur det var med Therese kommer vi aldrig att få veta och heller inte på vilka villkor som läkaren tog på sig skulden. :???:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629708 Tja, vi svenskar har ju en kvinnlig brottare som nyligen åkte dit. Liksom en löpare.

Skojigt dock att Frida vann idag, efter hennes tidigare hälsoproblem. Å hoppas Ingvild kurerar sin skadade fot till nästa säsong.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

jannee  
#629725 Idag hade Sverige en osedvanlig tur.
Hade inte skidåkarna och ledarna kommit överens om skidbyte hade det sett ut som vanligt.
Självklart är jag glad över Fridas, Ebbas men även över Kallas resultat, men jag anar att det berodde på att Therese inte byte skidor.
Kan alltid hoppas på liknade flaggor i topp under USAs tävlingar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629729 Det i förväg planerade skidbytet var väl snarare en finslipad taktik än tur, så vitt jag förstod. Reglerna tillåter ju skidbyten på längre lopp i världskuppen, så det är ju upp till var skidåkare att utnyttja detta drag.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#629730 Så kan det ju vara, men gott var det och gott är det ju att det inte alltid är pengarna som rår. Norge kastar ju in så mycket på smurning och stödapparat, att det blir orättvist mot andra nationer, enligt vad jag tycker. Succé i idrott, vare sig fotboll, skidor eller annat beror ju allt mer på pengar, pengar och åter pengar, och det gör det hela lite mindre intressant :oops:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#629732 Dagens personliga glädjeämne är att jag fick ett
fruntimmer på öret i föremiddags.
Hon hade pratat med mig under "Skog- och veddag"
på "Felleskjøpet", och nu beställde hon en dags uppläring
i säkerhet och motorsågsanvändelse för sig och
gubben hemma på gården.

Det ser jag fram emot. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629734 Det talas ju en hel del om marginal gains i sportvärlden. Alltså ett stort antal detaljer, som var och en är fjuttiga, men som sammanlagt ger en tillräcklig stor skillnad mellan att vinna och att komma en bit utanför pallen. Tyvärr kostar dessa marginal gains sammanlagt ett rejält summa, varför det ibland talas om ekonomisk doping.

Det var ju lite annat under mellankrigstiden. Då var det någon svensk stafettåkare på skidor, som efter någon kilometer på bakhala skidor stannade och vallade om, för att sedan vinna sin sträcka med ca 10 minuter...

Kanske vore något för Bolschonov att satsa på i Trondheim, när han förlorade touren på grund av felvallade skidor. :mrgreen:
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).