Socialt (mer om oss)

Dagens Knallkork!

4 inlägg 2953 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dagens Knallkork!

Power Major  
#400495 Knallkork nr1 är jag idag. :roll:
Skulle va i Åmål på morgonen och besiktiga släpkärran. Har ca 7 mil dit. Behöver typ en timme. Strula lite på morgonen så det blev bråttom bråttom. Krokar på kärran, får se att ena reflexen inte blivit dit klistrad. Gör det. Skynda skynda!
Oj då den var visst lastad också, hmm.. Cellplast, äsch väger inget får åka med. Kommer ut på 164:an lägger mig i typ 80++. Jäklar, var ju till Strömstad igår, får kanske hälla på en skvätt så jag tar mig hem också. Tittar på klockan, jodå marginal finns. Ut på 164:an igen. Skynda skynda som Gunde sa. Hinner avverka lite jobbsamtal och skitprat på vägen upp. Checkar in 1min till godo. Puh.. Rullar in, tar en kaffe, släpan blir godkänd. Betalar och skall åka.
???Va nu då??? Startar inte. ??......... :surp: 🧠 Letar fram tankkvittot, NEJ! BENSIN på en diesel funkar så där.
Får några nr till verkstäder i stan av personalen på station. ringer några samtal.
Ringer försäkringsbolaget, IF, får tala med en mycket trevlig och tillmötesgående handläggare (Andrea). Förklarar att Ejes bil i Åmål som säljer Mitsubishi har semester men att en verkstad 400m bort har en tid ledig nästa Onsdag, Det går bra säger hon att ta den dit. Hon ordnar fram en bärgare från Karlstad som kör ner bilen 400m till Dalslands Motor. Under tiden jag väntade på bärgare så gick jag (200m) in på Volvo Brandt och hörde om det fanns någon hyrbil ledig. Jo då, men på hyrbilar är det inte drag.
Maila till Andrea på If hörde om det gick bra att ta ut den där istället, annars skulle jag få vänta tills de fått ner en från Karlstad. Inga problem igen, trots att de har avtal med annan part även där. Kan ha den 5 dagar till att börja med. Ringde grannen hörde om han kunde hämta släpan. Kommer med en gång, sa han.

Så med service inriktade personer och Goda Grannar så löste sig denna "soppa" riktigt bra.
Var hemma ca 11.30 igen
Konstigt nog märktes det inget på bilen förrän den skulle startas igen var ca 50/50 blandning.

PS. Detta var andra gången :roll:
Så idag har jag burit knallkorkshatten.
Ska bli kul att se vem av er som tar över stafettpinnen (hatten) :wink:
Skål!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens Knallkork!

Kse  
#400498 Tuff dag. :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens Knallkork!

Power Major  
#400520
Kse skrev:Tuff dag. :grin:


Blev bara så trött på mig själv. Skratta mest åt eländet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Knallkork!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400531 Kan inte komma på något liknande jag gjort själv, men kom att taänka på en snubbe som brukade hitta på saker.

En gång när han var och tankade sin bil så kommenterade han priset för kassörskan när han betalade...
-Det var dyr diesel ni har här.
-Men det är ju 98-oktanig bensin du har tankat.
Var bara å ringa bilbärgan och skicka bilen till verkstan.

En annan gång när han var ute och åkte kom han på att han behövde cigg, samtidigt ser han den perfekta parkeringen för honom och svänger in, då smäller det bakom bilen och han ser i backspegeln.
-Vist fan, jag hade ju släpkärran idag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).