Socialt (mer om oss)

En skogsbondes vardag

4050 inlägg 515506 visningar 117 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#557778 Ja men hon är väl centerpartist?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557781
vinterrojarn skrev:Ja men hon är väl centerpartist?

Och hon röstade som enda centerpartist emot att släppa igenom regeringen Löfven, där Miljöpartiet innehar platsen som miljöminister...

Det gör hennes kritik mot miljöpartiets destruktiva skogspolitik trovärdig i mina ögon. Hade hon däremot följt partipiskan i regeringsfrågan, hade jag nog mest sett kritiken mot miljöpartiets skogspolitik som hyckleri...
/Niklas
Senast redigerad av Niking tis 19 mar 2019, 19:48, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#557782 Ja jag såg det tidigare, men då partiet gick till sängs med MP mupp och sosse tumme så........


Njä det får nog vara.....

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#557933 Nu sågar Färila det sista av brandtimret: https://www.atl.nu/skog/sista-lasset-br ... 7-95378349

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

SHR  
#557935
isteskog skrev:Nu sågar Färila det sista av brandtimret: https://www.atl.nu/skog/sista-lasset-br ... 7-95378349


Hörde att Mellanskog skulle ha en exkursion dit för intresserade, se sågningen av brandvirket. Var/du där/ska du dit Iste?

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#557951 Träffa Lars-Magnus J och har för mig att han sa att de redan hade varit där med en Mellanskoggrupp. Det fanns inget inlagt i kalendern iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

SHR  
#557952 Ok! Min käre far skulle dit, som den icke-skogsägare han är. Men är de på sluttampen med sågningen så har det nog redan vart :)

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#557957 Tyvärr tror jag det! 😢 Missade det själv också .....

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#558054 Nya råd om skötsel av blandskog: https://www.skogen.se/nyheter/har-finns ... -blandskog

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#558303 MP tycker att Centern ska gräva ner stridsyxan: https://www.atl.nu/debatt/mp-dags-for-c ... 9-95378349

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#558306 Om MP mupp skulle vilja ha stridsyxan nedgrävd, så tror jag de vädjar till döva öron, OM nu C skulle vilja böja sig för dessa tokar, så tar de ytterligare ett steg ifrån sina väljare och även politiker som jobbar utanför stockholm.

nä, diskutera kan de göra men där stannar det hoppas jag......

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558316 Miljöpartiet kan ju börja med att gräva ner sin stridsyxa mot skogsägarna...
/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 23 mar 2019, 19:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#558319
Niking skrev:Miljöpartiet kan ju börja med att gräva ner stridsyxan mot skogsägarna...
/Niklas



Vad är troligast? Att MP mupp gör det eller att Annie Lööf ställer till det igen?

Jag satsar på det sist nämnda, sätter en 🍺 i potten...

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558322
vinterrojarn skrev:
Niking skrev:Miljöpartiet kan ju börja med att gräva ner stridsyxan mot skogsägarna...
/Niklas



Vad är troligast? Att MP mupp gör det eller att Annie Lööf ställer till det igen?

Jag satsar på det sist nämnda, sätter en 🍺 i potten...


Den som lever får se!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#558325 Psssshhhhhhh,. Slurrp, aahhh.

Det var en god 🍺..... :d

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).