mån 07 mar 2016, 00:19#379241
Här tänkte jag dela med mig lite av min vardag som en skogstokig ungdom

Det skulle även vara intressant att höra vad ni äldre gjorde då ni var i era yngre år (man kan väl int säga unga för ni är väl ännu i era unga år,iallafall mentalt

) Så hur ser min vardag ut då kanske ni undrar, Jo en vanlig morgon börjar väl som för alla andra ungdomar. Lite frukost och sen bär det av till skolan. Skoldagen flyter på och till sist slipper man hem. Men till skillnad från de flesta andra ungdomarna som bänkar sig framför en skärm så klär jag på mig huggankläderna och så bär det av till skogen. Eftersom jag bara är 16 är jag inte någon proffshuggare trots att jag använder proffsåg

(Hva550xpg). Men sakta men säkert så utvecklas jag i skogshuggandets konst. Och med pappas nästan 50 åriga erfarenhet i skogen som vägledning har jag en bra grund. Jag föstår inte varför inte alla arbetar i skogen,det finns ju inget bättre. Att rensa skallen å tjäna pengar på samma gång e ju gött! Nu lägger jag upp dehär från min telefon så jag vet ej om jag gör rätt men vi lär ju se om de funkar

Ser fram emot att höra av er andra,som jag nästan kan kalla familj,fö vi skogshuggare är väl lika knäppa hela bunten va?

Men nu ska ja gå å bree en macka åt mig så ha de gött pojkar!
Ps. Är finlandssvensk så några finlandismer kanske slank in så det ursäktar jag för
En Valmet 505 å en Husqvarna 550xpg,då kommer du långt i skogen