Socialt (mer om oss)

Dagens Mr Murphy.

57 inlägg 18110 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#371390
Pizzan blev super!!!


Vår också :grin:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

åberg  
#372076 Rank skrev en pedagogisk och välformulerad samling naturlagar.

Tyvärr är mina språkkunskaper inte tillräckliga så raden nedan förstår jag inte riktigt hur den ska tydas. Vill nån tolka åt mig?

Rank skrev:Moder natur holder alltid med de skjulte mangler.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#372110 "dolda fel" tror jag.

Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

axwell  
#372129
totte skrev:av totte » Idag, 13:20
"dolda fel" tror jag.

Det tror Google också, kollade inte båda orden.

Kan det vara "dolda behov" ?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#372147 Nej, det betyder "dolda fel" :lol:
Exakt sådana som man upptäcker dagen efter att garantien är slut :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#372149 Annars så gäller Charlie Browns ord fortfarande:
"Det finns inga problem så stora och allvarliga att man inte kan sticka av från dom" :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#372709
totte skrev:
halvproffs skrev:Den funkade men min engelska är lite för dålig- :sad:


Det är väl i alla fall inte Murphy's fel?

Bättre sent än aldrig Mr Totte :grin: . Det är väl så här; Engelskan är väl ganska hyfsad för engelsmännen förstår vad jag säger, eller låtsas dom bara?. Däremot tycker jag att det är jobbigt att läsa engelska texter.
Frugan köpte en bok åt mig när vi skulle till Thailand så jag inte skulle prata skog med henne :wink: Boken handlade om Beckham och jag är ju lite fotbollsnörd eller har varit iaf. Öppnade den och skulle börja läsa så var den på engelska. Ridå.
Tog mig i kragen och läste genom den förutom bröllopet. Tyckte den faktiskt var bättre än Zlatans bok.
When a man loves a woman med Percy Sledge tycker jag är en kanontext; Eller hur alla män? Visst har ni (nästan) varit med om det? She cant do no wrong :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#372995
halvproffs skrev:When a man loves a woman med Percy Sledge tycker jag är en kanontext; Eller hur alla män? Visst har ni (nästan) varit med om det? She cant do no wrong :grin:


Jomen :grin: ! En riktig klassikerlåt det :-BD .

Det där med att läsa engelska ja, det tar tid och tålamod att komma dithän att man läser någorlunda flytande. Det blir aldrig nåt flyt så länge man måste översätta i huvet medan man läser. Jag har fått mycket av det genom jobbet på universitetet, där var jag tvungen.

Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

jörgent  
#373068
Rank skrev:Murphy i prasksis:

Ingenting er så lett som det ser ut til.

Alt tar lengre tid enn du tror.

Hvis det er mulighet for at flere ting kan gå galt, vil den ting som vil forårsake mest skade, være den ting som går galt.

Hvis det er et tidspunkt hvor det vil være spesielt dumt at noe går galt – så vil det skje på det tidspunktet.

Hvis det er noe som ikke kan gå galt, så går det likevel galt.

Hvis det er fire måter en prosedyre kan gå galt på, og man forutser dette, så vil en femte og uforutsett måte øyeblikkelig forekomme.

Når ting blir overlatt til seg selv, vil det gå fra å være dårlig til virkelig dårlig. Ett hvert forsøk på å rette på problemet vil bare akselerer hvor fort det går fra dårlig til virkelig dårlig.

Hvis alt ser ut til å gå godt – så har man tydeligvis oversett noe.

Moder natur holder alltid med de skjulte mangler.

Ingen ting er idiotsikre; idiotene er altfor oppfinnsomme.

Når du har bestemt deg for å lage en bestemt ting, er det noe annet som må gjøres først.

Enhver løsning avler nye problemer.


Om det skulle vara så måste det finns "öde" dvs att " någon" (troll???) bestämmer över våra grejor alternativt måste grejorna ha en egen vilja så att de kan djävlas med oss o jag har lite svårt att tro på båda alternativen... Så nog är det så att "murrphys lag" är ett påhitt... sannolikheten för att något krånglar är ju rätt stor och det är ju inte osannolikt att flera saker krånglar samma dag...

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#373078
jörgent skrev:... sannolikheten för att något krånglar är ju rätt stor och det är ju inte osannolikt att flera saker krånglar samma dag...

Men, och det finns ett stort men:
Det är när det krånglar att det blir riktigt intressant :grin: - såframt det inte är fruntimmeret som krånglar :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373234 Det går att skapa Murpny:s lag oxå
Läste biologi på universitetet, lärarna använde sig bara av engelsk litteratur.
Det var trettio år sedan jag hade haft min sista engelsklektion.
Så jag gnällde väl lite över att litteraturen bara var på engelska.
Fick då ett spydigt svar av lärarna att språket inte skulle vara ett hinder.
Och det sög, fick jobba väldigt hårt för att hänga med.
Mitt examensarbete bestod i förklaring till de röda blodkropparna och hur de bildas.
Nu till poängen: Jag fick hela ex-jobbet översatt till finska av en kompis.
Med rubriken SPRÅKET SKA INTE VARA ETT HINDER
Om jag blev godkänd ? Ja efter komplettering, till engelska.
Vad blev resultatet av mina studier ? Lärare !, Hård och orättvis :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Göt  
#373237 =)) =)) =)) :-BD

När man krånglat med akademiska uppsatser så förstår jag dej fullkomligt, Den var bra!

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

machonisti  
#373258
Göt skrev:=)) =)) =)) :-BD

När man krånglat med akademiska uppsatser så förstår jag dej fullkomligt, Den var bra!

Kan bara instämma! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

JensSkoog  
#373310
Famag skrev:Nu till poängen: Jag fick hela ex-jobbet översatt till finska av en kompis.
Med rubriken SPRÅKET SKA INTE VARA ETT HINDER
Lärare !, Hård och orättvis :lol:

:-BD :-BD Den där va bara toppers! :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#373412 :lol: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).