Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 140958 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Umea  
#381724 Så Bra att du Partek aktiverar dig med det som ger dig glädje och energi.

Ha det så Bra !

Vänliga hälsningar från Umeå

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Göt  
#381918 hoppas du kryar på dej

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

SHR  
#387284 Kanske inte hör riktigt hit, men fick idag veta att en bekant förlorat mot depressionen och valt att avsluta sitt liv.
Vi kände inte varann men man blir ändå berörd. Bara ett år äldre än mig.

Så mår man dåligt, ska man inte vara rädd eller bekymrad över att behöva prata med någon.
Ta hand om er alla!

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Fredrik Reuter  
#387292 Uj vad extremt tråkigt.

:sad:

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387295 Verkligen en sorglig historia. För 10 år sedan var en arbetskompis djupt deprimerad och med självmordstankar. Jag var också bekant med hans familj som bodde på annan ort. Under ett ¨års tid var jag med honom på sjukhus och vi tog dagliga promenader. Varje dag ringde också hans föräldrar till mig för att höra hur det stod till.

Idag verkar han helt återställd och vi har inga problem att prata igenom hans sjukdomstid. Visst offrade jag en hel del ledig tid men vad är det mot att se en kompis sakta men säkert friskna till.

Jag nämner det här för att understryka hur viktigt det är att att inte släppa kontakten med en som hamnat i depression.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

tallen100  
#387306 Det är sådana gånger det visar sej vilka som är vänner på riktigt.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387322
tallen100 skrev:Det är sådana gånger det visar sej vilka som är vänner på riktigt.

Instämmer till fullo i ovanstående.
Det är oerhört värdefullt om det finns vänner som bryr sig. Det avlastar och stöttar också de närstående som kämpar för den som är sjuk.
Skänker en tanke till er alla som har det jobbigt eller mår "dåligt".

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Seb macahan  
#387724 Hela detta ämnet är tyvärrr något som inte passar in i den "lyckliga vardag" som "alla" verkar leva i. Ytliga värden och för lite gemenskap och hjärtlig omsorg tror jag är grunden till bekymmer.
Det alla verkar tro är att deras egen insats i "duktighet" är värdet på hur lyckligt liv man kan förvänta sig.
Tro på dig själv och var stolt över att du är en av få som vågar göra det. Bara det är en bragd i sig. Alldeles för ofta virrar vi människor bort oss i att göra saker och handlingar för andras trevnad och omdömme. Glöm det. De flesta är allt för upptagna med sig själva för o ha tid att reflektera över hur du gör. Hoppas att alla som tvivlar kan få glöden tillbaka att lita på sig själva o känna stoltheten att vara sin egen individ. Det är det enda som räknas.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

benestad  
#387881 Alla har nog sina låga perioder har själv gått en tuff match med skilsmässa.uppsägning från jobb.farsan gick bort allting gick i svart ,Men mina barn fanns kvar riktiga vänner stod upp när man behövde dem.en gammal kärlek var i samma läge som jag .Nu bor vi tillsammans gifta har barnbarn njuter när vi träffar dem.Fånga dagen absolut fortsätt med det finns många som inte har det som vi ,,,,,,,,,

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#388023 Ställer mig vid Bemas sida! Har kämpat med motivation framförallt gällande arbetet sista 1.5 året men sista veckan har det stadigt gått utför. Känner mig värdelös, omotiverad, svårt att sova, går omvägar runt problem.

Pengar gör en fan inte lyckligare iaf. Skapade tråden Leva på lite eller ekonomisk frihet? för min del tror jag frågan börjar bli besvarad iaf. Någon typ av förändring måste det bli!
Senast redigerad av mooos73 mån 18 apr 2016, 21:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

sundelius  
#388026
mooos73 skrev:Ställer mig vid Bemas sida! Har kämpat med motivation framförallt gällande arbetet sista 1.5 året men sista veckan har det stadigt gått utför. Känner mig värdelös, omotiverad, svårt att sova, går omvägar runt problem.

Pengar gör en fan inte lyckligare iaf. Skapade tråden Leva på lite eller ekonomisk frihet? Leva på mindre eller ekonomisk frihet men jag tror för egen del att frågan är besvarad. Någon typ av förändring måste det bli.

Hoppas du hittar din väg mooos :YMHUG:

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

JensSkoog  
#388051 Hoppas du söker hjälp, @mooos73 och att du kommer dig upp ur det hålet du nu har hamnat i.
Stor eloge för din tråd "Leva på lite eller ekonomisk frihet?" Den har gett mig mycket till eftertanka.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#388060
mooos73 skrev:Ställer mig vid Bemas sida! Har kämpat med motivation framförallt gällande arbetet sista 1.5 året men sista veckan har det stadigt gått utför. Känner mig värdelös, omotiverad, svårt att sova, går omvägar runt problem.

Pengar gör en fan inte lyckligare iaf. Skapade tråden Leva på lite eller ekonomisk frihet? för min del tror jag frågan börjar bli besvarad iaf. Någon typ av förändring måste det bli!

Då håller jag tummarna, för att vägen till förändring blir så bra som möjligt. Glöm inte att bolla lite tankar och idéer här, om du känner behov av det.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#388072 Träffar läkaren idag.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Chemgineer  
#388077 Bra det moos. Det finns ju också en del fysika problem som kan ge nedstämdhet som brist på D och B-vitamin. Bra att få sådant ur värden asap, och de är relativt lätta att göra något åt också, om det behövs.

Jag måste säga att jag är positivt förvånad att trådar som denna finns på skogsforum.se, både m a p människor som du som vågar öppna upp och lämna ut sig på detta sätt, men också för att det finns så mycket hjälp, stöd och värme från resten av medlemmarna.

Det är starkt av er alla och får mig att tro lite mer på mänskligheten, något som jag ibland har lite svårt för...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).