Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 139583 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

nilsszzon  
#729307 skönt att höra det går på rätt håll Landström! ta ett steg i taget så blir nästa år ett bra år ska du se!!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

tallen100  
#729317 Trevligt du är tillbaka landström 👍
Tja dom där damerna som inte vet sitt eget bästa får helt enkelt skylla sej själva...😉

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

T Landström  
#729333
tallen100 skrev:Trevligt du är tillbaka landström 👍
Tja dom där damerna som inte vet sitt eget bästa får helt enkelt skylla sej själva...😉


Ja dom får helt enkelt göra det B-)

Sedan vill jag tacka för allas välkomnade :-)

Och om jag får komma med ett tips till er om ni skulle hamna i samma situation...ta hjälp...va inte rädda för att ta kontakt med en psykolog! Det hjälper!

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

80-90  
#729338 Sköt om dej 👍 hoppas du kommer tillbaka på banan snart !!

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Eremiten 74  
#729427 Bra Landström att du tog hjälp av sjukvården när du inte mådde bra.
När man bryter benet så är det självklart att åka till sjukhuset. Men när inte knoppen mår bra är det inte lika självklart för alla.
Hoppas att du kommer att hitta en balans och glädje i vardagen framöver.
Själv tror jag att man måste hitta en mening och glädje med det man gör för att må bra.
Önskar att du får många glada stunder fram över.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

paavo25  
#729591 Jag måst erkänna, tungt, trots man har County med prosessor, familj som barnen nu skriker och bråkar, jobb, hur lat man kan va, hur lite man än gör, allt bra, ingen stress med för mycket på jobbet. Jordbruket, på sätt och vis roligt härtills givit de ekonomiska så man haft råd med detta allt. Varje dag lite ångest vad allt nu igenn blev ogjort, borda ta mer ledigt från arbet, lika som amn borda fara åt nån annan imellanåt på arbet, för att se hur bra man har det?

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#737556 Efter ett jobbmässigt stökigt år är det bara inse att man återigen befinner sig i depression. Har varit där tidigare några gånger och tror mig kunna hantera detta utan antidepressiva mediciner eller samtalsterapi. Medicin får man på dagen men samtalsterapi brukar vara månader av väntetid för att få tillgång till.....
Har ju mkt erfarenhet av det här och har många hjälpmedel i verktygslådan tycker jag..... Bla ett positivt förhållningsätt brukar funka, hitta små ljusglimtar i vardagen.....
Men för första gången i mitt liv känner jag mig ensam, ngt jag inte gjort tidigare och inte riktigt vet hur jag ska hantera.
Har sambo och hennes familj nära men min egen familj långt borta och jag tror det är dom sk vännerna som saknas..... Jag ringer oftare dom än dom ringer mig... vi har pratat om att åka till Norge och fiska men får i efterhand reda på att närmast vännen valde att åka med andra. När kollegorna har avslutningsfest för kollega som slutat bjuder man inte mig men vill gärna att jag är med och betalar avskedspresenten. Blir inte inbjuden till förfest inför firmans julbord men man ringer gärna mig och ber om skjuts......
Tankarna kommer ofrånkomligt, är jag så otrevlig.....
Ser inte själv vad jag gör för fel.....möjligtvis är jag brutalt ärlig och skulle aldrig komma på tanken att bli en "jasägare" bara för att passa in.... då gör jag ju våld på min egen personlighet!!

Helt plötsligt blev allt mkt knepigare när man både är deprimerad och dessutom känner sig utanför/ensam.....

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Erre  
#737582 @mooos73
Tråkig sits det där med kollegorna.
Riktigt ofint gjort av dom. 👎 👎

Prata med din sambo och med dina riktiga vänner.
Försöka få tid över till sånt som du verkligen gillar att göra. Det brukar kunna ge energi till att orka med tråkiga saker.
Kämpa på och skriv även här när du behöver.
Här är ingen ensam. 🤗

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#737699 Har någon gång fått höra på jobbet att jag är fyrkantig men att "det behövs såna människor också, någon som ställer krav".... Har blivit nominerad till årets medarbetare av mina chefer flera gånger så ngt gör jag rätt.... Är driven, kanske passar inte det in för det stora kollektivet?? Förklarar ju dock inte varför vänner utanför jobbet beter sig som dom gör...

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Erre  
#737762 Svårt att "råda" dig.
Men kör på skulle jag säga. Var dig själv.
Lägg inte tid på energitjuvar. (Folk i din närhet som du inte funkar ihop med)
Grubbla inte för mycket.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

nilsszzon  
#737773
mooos73 skrev:Har någon gång fått höra på jobbet att jag är fyrkantig men att "det behövs såna människor också, någon som ställer krav".... Har blivit nominerad till årets medarbetare av mina chefer flera gånger så ngt gör jag rätt.... Är driven, kanske passar inte det in för det stora kollektivet?? Förklarar ju dock inte varför vänner utanför jobbet beter sig som dom gör...



ibland måste man "flyta med" på jobb , att vara uppskattad av chefer tyder på god arbetsmoral men ibland behövs även det "social och anpassningsbara" för att även uppskattas av kollegorna.
tycker det är ett tecken på ngt som inte lirar där eftersom kollegorna inte bjuder med dig. kanske du ska ta en funderare på om du kan ändra ngt på ditt uppförande? alt att du börjar hänga med cheferna istället på fritiden.

men håller med erre, det är väldigt svårt att råda.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

T Landström  
#737804
mooos73 skrev:Har någon gång fått höra på jobbet att jag är fyrkantig men att "det behövs såna människor också, någon som ställer krav".... Har blivit nominerad till årets medarbetare av mina chefer flera gånger så ngt gör jag rätt.... Är driven, kanske passar inte det in för det stora kollektivet?? Förklarar ju dock inte varför vänner utanför jobbet beter sig som dom gör...


Känner igen mig till viss del i det du skriver...
Fast jag ligger inte så bra till hos ledningen på företaget och en del tycker jag blir "misshandlad" och orättvist behandlad... Mina kollegor och närmsta chef gillar mig just för att jag är lojal och de vet vad dom får av.
Men ledning ser mig som det svarta fåret...

Trodde jag skulle komma tillbaka i jobb i januari...men på inrådan av arbetsterapeuten så bör jag inte gå tillbaka som snickare och det är det ledning vill att jag ska gå tillbaka som... Så nu vet jag inte vad som händer...tur jag har att pyssla med i skogen så man får annat att tänka på 😀

Nu tycker säker många att det är konstigt att jag inte kan fortsätta som snickare men jag kan vara i skogen och leka med motorsågen...men det blir inte riktigt samma sak för mig... 🙃

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

nilsszzon  
#737807 vad är det som gör att du inte bör gå tillbaka som snickare? är det stress på bygge som du bör undvika? fulla dagar? egna initiativ? ( undrar en hantverkare )

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

T Landström  
#737812
nilsszzon skrev:vad är det som gör att du inte bör gå tillbaka som snickare? är det stress på bygge som du bör undvika? fulla dagar? egna initiativ? ( undrar en hantverkare )


Opererade ett diskbråck i nacken för 2½ år sedan...och för ett år sedan va jag på röntgen och har fått förträngningar i det opererade området som påverkar mina nerver ut i axlar och armar.
Så jag har problem med att utföra jobb från axlarna och uppåt...men egentligen alla jobb som blir statiska...oavsett om jag sätter tex. taklist eller golvsockel...

Visst kan jag få känningar efter en dag i skogen men inte på samma sätt som jag kan få efter en dag på jobbet.
Detta har ju varit en stress för mig för jag känner att min kropp inte håller så många år till...plus allt annat som händer/hände i mitt liv under några år gjorde att jag blev sjukskriven.

Kan tillägga att jag flaggade för redan efter operationen att sjukgymnast jag hade då sa att jag inte borde fortsätta som snickare...

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

jannee  
#737813 Svårt för att inte säga omöjligt att råda.
Men något radikalt måste du/ni ändå göra.
Byta miljö, byta arbetsuppgifter, m.a.o. en helt ny omgivning.
Lätt att säga men otroligt svårt att genomföra.
Det är något DU bör ta upp med dem/de som är till för att hjälpa dig.
Bara gå hemma och "dra"/rehabilitera dig hjälper säkert för stunden, men sedan gå tillbaka till det som gjorde dig dålig är rent åt helvete fel, ursäkta kraftuttrycket - sanningen.
Försök se inom dig själv.
Vad vill du egentligen med livet?
Genomför detta annars blir du aldrig lycklig - mår bra.
Viktigast är att du älskar dig själv, tycker att det du själv tycker och tänker är rätt, sedan SKIT i var andra tycker om dina åsikter och levnadssätt.
En riktigt stor egoist kan vara världens skitstövel, men ändå mår denne oftast bra för han struntar i var andra tycker och tänker.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).