Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 139479 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Vardon  
#645608
vinterrojarn skrev:Jo men inte av poliserna jag samtalat med, det är en åsikt från åklagaren...

Är mer än nära vän till familjen....


Så tragiskt det som hänt men väljer att citera en skribent på forumet...

”Annars så försöker jag hålla mig till att alla är oskyldig tills motsatsen är bevisad, och inget är klart innan dom har vunnit laga kraft.”

Elmia
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#645612 Kan bara relatera till den informationen som polisen fortfarande ger till familjen i fråga, sedan att åklagaren har en annan åsikt så här tidigt har inte med saken att göra, denne tänker på hur denne ska lägga fram åtalet på bästa sätt för att få rätten på sin sida, medans polisen vill ha fram faktan och händelseförloppet, så att man kan sammanställa en hel hets bild inför åtalet.
En sak som idagens rättssamhälle ställer till det i såna här fall är att allt är offentligt och man kan läsa vissa delar av vittnesmål och rättsmedicinska rapporter, då är det väldigt lätt att den åtalade blir dömd på förhand i media, därför är det viktigt för en åklagare att rikta bort synen ifrån viss information.


Så ja i mina ögon så är han fortfarande oskyldig tills motsatsen är bevisad och domen vunnit laga kraft.

Oavsett hudfärg eller etnicitet så är han fortfarande oskyldig.
Det ända som är fastställt är att grabben är död helt i onödan.
Och att den åtalade kommit lindrigt undan sedan tidigare..
Lika som den avlidne med sin dom bara någon månad innan, med att vandalisera en kyrkobyggnad i Härnösand...idioti...
Senast redigerad av Avslutat-02 ons 20 maj 2020, 23:06, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

isteskog  
#645614 Sista meningen begrep jag inte! Var den avlidne med att vandalisera en kyrka?

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#645616 Svar ja, han dömdes i februari för att ha ritat ett hakkors på en kyrkobyggnad i Härnösand.

Han tog dock sitt straff för detta men skämdes. Han var dock inte en medlem av någon typ av nationalisk organisation eller nazist/rasist utan han gjorde detta på fyllan.

Försvarar detta inte för det är en väldigt ful och avskyvärd handling inte bara emot personer utan samhället i stort.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#651324 Sitter utanför akuten dit jag fått tagit min far, han ramlade ner i en å, slog sönder det nyss läkta nyckelbenet...och slog ett hål i huvudet..
Blodet forsade..

Eftersom det råder restriktioner på akuten så fick jag ej följa med in utan enbart far...
Han var grå-vit i ansiktet och det hängde ner påsar under ögon på honom, så att så vidare är det nog inte...

Han skulle flytta på stenar för att skapa ett hundbad i ån...när han ramlade, framstupa och slog i huvudet och axeln bland stenarna..

74 år gammal och har nu suttit i 2.5 tim på akuten...
Behöver jag säga att jag är lite orolig?....

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Vardon  
#651325 Usch hoppas att det går bra med både skadorna och corona

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#651326 Ja hoppas verkligen gubben slipper det ovanpå allt annat tok...

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

HannuRöj  
#651328 Oj!😕

Skrämmande med huvudet..
Bra att han har dig..
Han får nu bästa vård på avdelning. Ta hand om dig själv och din familj, Röjarn.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Mikael A  
#651332 Ah, vilket elände för far din. Hoppas allt går bra med honom.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

isteskog  
#651333
vinterrojarn skrev:Ja hoppas verkligen gubben slipper det ovanpå allt annat tok...

Hoppas det går bra! Gubben är nog seg skulle jag tro ........ 👍

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#651334 Tack så mycket.
Ja det är en dyrbar skatt far.
Man får dock ingen information som man brukar tyvärr.
Jag förstår alltihopa att det är jobbigt och svårt med smitta, men man blir orolig ändå...
Vet inte om han får komma in på avdelning eller om det blir hemfärd...

Beror lite på skulle jag tro...

Bara han inte fått skador innanför skallbenet...

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#651335 Jodå det är segt virke i karln, men han är till åren och har precis blivit skaplig över nyckelbenet...

Så händer detta....
Suttit nu i snart 5 timmar och väntat på besked...
Sett mycket skador...tyvärr...
De har haft fullt upp idag...

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

halvproffs  
#651336 Hoppas det går bra! Oftast ser det värre ut än det är.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#651339 Ja det är ju så...man såg dock skallbenet sen var det bara blod...

Han skulle inte åka in först, men jag sa att det skulle sys oavsett, sen är man alltid orolig över hjärnskakning mm..

Gubben går på blodtrycksmedicin så det kan ha blivit lite mycket med värmen för honom..
Och naturligtvis säger han ingenting, om att ha hjälp med detta, att plocka sten....
Inte ens mor visste var han var...
Och att han tog sig upp själv ur ån var ju bara det en bedrift...

Adrenalin gör mycket...

Har pratat med sjukvården och de skulle ringa direkt de hade tagit om hand om honom....

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

totte  
#651343 Så tråkigt när sånt händer! Hoppas det går bra till slut och att de kan lappa ihop far din ordentligt och utan bestående men.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).