Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 139517 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

jannee  
#602242 Du MÅSTE inse att du blivit dumpad, se "enkelt" är det.
Troligtvis var det endast en flirt från hennes sida och vill du inte acceptera att det bara var en flirt så tar hon då till drastiska medel för att du ska förstå och sluta bearbeta henne.
Hon kan vara hur bra som hest det är "bara" att hon inte besvarar dina känslor, så "enkelt" är det.
Finns inget som är så jobbigt som en efterhängsen karl(kvinna).

Elmia
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#602245
jannee skrev:Du MÅSTE inse att du blivit dumpad, se "enkelt" är det.
Troligtvis var det endast en flirt från hennes sida och vill du inte acceptera att det bara var en flirt så tar hon då till drastiska medel för att du ska förstå och sluta bearbeta henne.
Hon kan vara hur bra som hest det är "bara" att hon inte besvarar dina känslor, så "enkelt" är det.
Finns inget som är så jobbigt som en efterhängsen karl(kvinna).


Där har du fel Jannee. Den som inte begriper är jobbigare.

Jag tror när jag läser Hemas berättelse att jag får en klarhet i det mesta.

Kvinnan i fråga har gjort en sak och hennes väninna har valt att spela med i efterföljande spel. Hema har varit delaktig och haft en förklaring för det som hänt.
Men att vara kär och förälskad är en sak, att vara i ett förhållande men samtidigt spela på någon annans känslor en annan.
Naturligtvis finns det människor som finner denna uppmuntran oerhört trevlig och gör mycket i det undermedvetna för att behålla känslan för att boosta ett självförtroende eller annat.

Men sedan detta med skitsnack och att inte folk förstår att personen i fråga (TS).
Mår dåligt och behöver stöd, nä då ska man börja med mobbing och utstöttning från grupp, det gör mig så förbannad så jag måste ha kaffe....

I vårat samhälle idag så ska alla vara själva och starka, alla är inte det.
Vissa är väldigt känsliga fast de framstår som starka i alla hänseenden.

Jag har inget att anse om kvinnan i fråga förutom att hon har spelat ett högt spel med inte bara sina känslor utan även den hon är tillsammans med och naturligtvis även Hema:s... Det är och kommer inte vara okej i mina ögon.

En person som väljer en annan trots förhållande, måste välja. Det går inte att ha både kakan och äta upp den.

Hema, ta en lång stund och fundera på vad du är ute efter, så ska du se att livet kommer skänka dig det du behöver och letar efter...

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

jannee  
#602251 I detta drama har vi ENDAST fått höra (läs läsa) ena sidans åsikter (upplevelse).
Hur det i själva verket ligger till svävar vi ändock i ovisshet om.
Att Hema far illa är vi all medvetna om, sedan hur frivilligt eller ofrivilligt svävar vi ändock i ovisshet om.
Förhoppningsvis löser sig allt för Hema och han kan gå vidare med en annan relation.
Har förstått att det för Hema varit och tyvärr fortfarande är allvarligt, med motparten tycks har tagit det som en enkel flirt.
Man måste höra båda parter innan men dömer eller bedömer situationen.
Man ska inte gråta över spilld mjölk, samma med en olycklig förälskelse, inget man får fastna vid utan bara något man får ta lärdom av.
Trots allt går livet vidare och Hema kommer förr eller senare att inse att det bara för en chimär.
Tror ändå inte att flickan varit alltför elak eller dum för i så fall borde Hema för länge sedan insett att det inte är något att ha eller satsa på.
Visst kärleken kan vara blind men någon ljusning lär ändå Hema till sist finna i allt elände åtminstone är han en erfarenhet rikare.
Han är ändå inte ensam om att gått på en tvärnit, många har t.o.m hunnit till prästen innan de inser att de blivit duperade.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Palakangas  
#602257 Men låt honom vara ifred.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#602362 Jag helt och hållet med på att jag inte har något att hämta. Jag ska gå vidare, frågan är om skitsnackets har satt käppar för en vidare framtid på företaget.

Jag tillhör säkert skaran som är lite extra känslig, på gott och ont. Eller bara dåligt rustad för livet.
Åter igen tack för allt stöd. 🤗

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#602363
jannee skrev:Du MÅSTE inse att du blivit dumpad, se "enkelt" är det.
Troligtvis var det endast en flirt från hennes sida och vill du inte acceptera att det bara var en flirt så tar hon då till drastiska medel för att du ska förstå och sluta bearbeta henne.
Hon kan vara hur bra som hest det är "bara" att hon inte besvarar dina känslor, så "enkelt" är det.
Finns inget som är så jobbigt som en efterhängsen karl(kvinna).

Jag är 100% på det klara med att hon inte är intresserad.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

jannee  
#602370 Det är bara att slå till dövörat.
Fortsätt bara att jobba på som vanligt och låtsas som att det regnar.
Det som är gjort är gjort och inget att fortsätta grubbla över.
Vi människor är minst sagt felfria och alla har rätt att göra misstag - gör bara inte om samma ska du se att allt löser sig. De brukar säga:
Inget ont utan det också för något gått med sig.

Om det mot all förmodan är någon som glor snett på dig, gå då fram och fråga vad i helvete han glor så.
Låt INGEN ta överhand över dig utan det är DU som ska ta initiativet.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

isteskog  
#602371 God Jul på dig Hema! Hoppas du finner kärleken framledes 👍

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

fendt311  
#602380 Livet kan vara hårt. Livet kan vara svårt. Men till någon glädje för dig. Så kan livet alltid förändrats till något riktigt underbart. God jul på dig Hema.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#602408
Hema skrev:Jag helt och hållet med på att jag inte har något att hämta. Jag ska gå vidare, frågan är om skitsnackets har satt käppar för en vidare framtid på företaget.

Jag tillhör säkert skaran som är lite extra känslig, på gott och ont. Eller bara dåligt rustad för livet.
Åter igen tack för allt stöd. 🤗


Det tror jag inte...
För du härdar ut och är stark och modig.
Det krävs mycket av en karl för att öppna sig som du gjort.

All heder och lyckönskningar till dig Hema.

God jul på dig och ha en underbar kväll och morgondag.
🤗

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#602410
vinterrojarn skrev:
Hema skrev:Jag helt och hållet med på att jag inte har något att hämta. Jag ska gå vidare, frågan är om skitsnackets har satt käppar för en vidare framtid på företaget.

Jag tillhör säkert skaran som är lite extra känslig, på gott och ont. Eller bara dåligt rustad för livet.
Åter igen tack för allt stöd. 🤗


Det tror jag inte...
För du härdar ut och är stark och modig.
Det krävs mycket av en karl för att öppna sig som du gjort.

All heder och lyckönskningar till dig Hema.

God jul på dig och ha en underbar kväll och morgondag.
🤗

Tack så mycket @vinterrojarn 🎅

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Amatörhuggare 62  
#602414 @Hema

Jag hoppas verkligen att det,ordnar upp sig.
Mvh Amatörhuggarn

Här är också sorgset, men av helt andra orsaker.
Min Far.
Efter en höst,med många Sjukhusbesök.
Så är han,inlagd.
Och kommer för första, gången i mitt liv.
Inte fira julen, hemma.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#602432
Amatörhuggare 62 skrev:@Hema

Jag hoppas verkligen att det,ordnar upp sig.
Mvh Amatörhuggarn

Här är också sorgset, men av helt andra orsaker.
Min Far.
Efter en höst,med många Sjukhusbesök.
Så är han,inlagd.
Och kommer för första, gången i mitt liv.
Inte fira julen, hemma.

Tack. Traditioner i all ära, men det viktigaste är att vara tillsammans, var man är spelar mindre roll. Hoppas att hälsan kommer åter till din far. 👍

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#602445 Varsågod Hema. 🤗

Och till dig amatörhuggarn...
Sorgligt att läsa, hoppas din far blir bra och att han får många år hemma vid eran sidan.

Ha en underbar juletid på er allihopa.
🤗

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

jannee  
#602471 Trots allt så hoppas jag att du Hema ändå får en god jul.
Har själv jobbat som chaffis och att leva och bo ihop med en sådan är inte det lättaste (för kvinnan).
Av den orsaken är många chaufförer men även sjömäns hustrur kvinnor från ett främmande land - Thailand.
Jag vill ge dig rådet att ta några veckors semester för att besöka detta land.
För där är kvinnor verkligen kvinnor, där går mannen i första hand men för den sakens skull är kvinnorna inga mesar, de vet vad de vill och står också för det.
De flesta av dessa kvinnor kan också konsten att koka ihop en soppa av på spik = levnadskonstnärer.
Plocka svamp. bär odla grönsaker till förbannelse men HELT SUVERÄNA på att plantera skog.
Finns enormt många kvinnor födda på landsbygden som säkert mer än gärna skulle vilja bo, älska dig och leva ihop med dig på landet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).