Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36633 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#319577 För att behålla publikintresset kommer det slut endast bli masstart, bara att jämföra med löpning, är i princip samma typ av idrott frånsett skidorna.
Publik/gör sig bra på tv = pengar, vad sedan åkarna tycker spelar en mindre roll.

Elmia
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Brickan  
#319599
jannee skrev:För att behålla publikintresset kommer det slut endast bli masstart, bara att jämföra med löpning, är i princip samma typ av idrott frånsett skidorna.
Publik/gör sig bra på tv = pengar, vad sedan åkarna tycker spelar en mindre roll.
Jag är del av publiken, inte åkare. Så de vänder på så sätt del av publiken ryggen.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#319601 I detta VM fick man tydligt se nackdelen med individuell starta, nämligen skilda förutsättningar. Avgjorde definitivt medaljer i två lopp vad jag kan se.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#428297 Starter inte en ny tråd, utan bara väcker denna skidåkningstråden til liv igen.
Skidåkning har ju blivit kul igen, spesielt på damsidan, nu när vinnaren inte er given på förehand.
Finns vinnarkandidater från flera länder nu, och spesielt roligt med Stina Nilsson som nu er blitt riktig bra even på lengre distanser.
Er nästan som damernas svar på Northug.(ligger bak, och knuser alla i spurten). :grin:
3 etappesägrar er ju minst sagt imponerande nu i tour the ski.
Tråkit dock att det fortfarandet verkar gå tungt för sympatiska Kalla. :sad:
Bjørgen står över för att trena innför vm, och hur kommer Johaug klara sig när/om hun någongång kommer tilbaka? :???:

Kul ochså att Hellner verkar vara på gång blandt herrerna.
Northug er helt ute av form just nu, ska bli interessant och se om han lyckas komma tilbaka til stora mesterskap ennu en gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

axwell  
#428321
stegmaster skrev:Northug er helt ute av form just nu, ska bli interessant och se om han lyckas komma tilbaka til stora mesterskap ennu en gång.


Hoppas att Northug hittar tillbaks, annars ju får Alex Harvey ensam på herrsidan vara den som låter nån annan göra grovjobbet. Alex är ju inte alls lika mediabegåvad som Petter.

Petter behövs !

Vågar inte tro att Stina skall vara först ända upp på toppen av slalombacken.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

hinowa  
#428331 Joråå :grin: Lilla Stina har mycket krut i benen :-BD
I natt blir det tändstickor i ögonlocken när man är tvungen att se våra hjältar Småkronorna
mot Canada.
Håll tummarna :grin:

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428341 Men får ein liten bismak av heile idretten, veit aldri kva det er triksa med...

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428350 Jag har alltid följt längdåkning, förutom en rejäl dipp under några år efter EPO-skandalen. Men nu är intresset nere på botten igen, damernas lopp kan jag fortfarande följa halvhjärtat men herrarna har jag slutat följa helt och tänker fortsätta med det så länge Sundby är med. Visst ska man väl tänka att han har tjänat sitt straff men hela den härvan är ett skämt, först får han köra ett helt år utan att det offentliggörs ( ett år där han dominerar totalt) och sen får han ett så kort straff att det hinner avtjänas innan säsongen börjar :roll:

Kul att Stina går bra iallafall, håller även ett öga på Pärmäkoski, kul att det inte bara är norskt på de 4-5 första platserna :mrgreen:
Apropå norskor så måste det vara tufft för Heidi Weng, känns som att hon alltid varit i hasorna på Björgen och Johaug och nu när Johaug är avstängd och Björgen inte är i storform så har hon ändå en norska framför sig, Östberg den här gången!

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Bax  
#428360 Men vart är de andra Northugarna? Thomas och Even.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#428393
Bax skrev:Men vart är de andra Northugarna? Thomas och Even.

Ja det er en bra fråga, det vet jag faktisk inte, men dom ju inte als lika kaxiga som Petter, så dom er inte lika roliga. :mrgreen:
Man va jag vet er det en hel del bra åkare som inte er med i tour the ski, för att ladda max innför vm.
Bjørgen er vel i helt ok form, men har inte fått trenat lika bra som hon brukar på grunn av hon blev mamma för en stund tilbaka, så hon er hemma och trenar.

Annars kan jag bara hålla med om at det inte er bra med detta "doping" rotet som har varit senaste året.
Mange här i Norge ochså som inte vet va man ska tro. :???:
Oavsett har Sunby aldrig varit lika populär som Northug, even om han nog er en bättre åkare jamt över, så brukar Petter var bäst när det gjelder, altså i stora mesterskap.
Sen gïllar mange hans kaxiga attityde, mens andra hater det (even här i Norge), så det er alltid lite "störning" rundt Petter hur som.

Hörte intervjuen efter damernas åk i dag, att båda dom Norska (weng och Østberg) tyckte det var helt ok att Stina inte ville vara med och dra (rulera på ligga först), då Stina visste att hun ville vinna klart om hun hang med inn på upploppet. (samma taktik som Northug brukar).
Sen inte Johaug er med, er jag inte alls säker på att inte Stina kan överraska even upp monsterbacken.
Hon har ju visat att hun har en bra "motor" nu, och er i kanon form.

Hoppas det inte blir mer dopingrejor nu, men det nok tyvärr som att tro på jultomten. :sad:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).