Tror man får mer exakt data om man använder en gps och sparar spåret under dagen.
Pulsklocka har jag inte använt, kan man få ut en graf över dagen med en sån? Skulle vara lite intressant att veta.
vinterrojarn skrev:Det stämmer ganska bra, jag hade en liknande tanke en gång och använde telefonens stegräknare...
Gav ca 35.000 steg vid lunch...
Ca 4-5 timmar..
Blir väl runt 150 steg i timmen....
Nyborg skrev:vinterrojarn skrev:Det stämmer ganska bra, jag hade en liknande tanke en gång och använde telefonens stegräknare...
Gav ca 35.000 steg vid lunch...
Ca 4-5 timmar..
Blir väl runt 150 steg i timmen....
Tror nog att det behöver räknas om lite...![]()
![]()
Niking skrev:Siffrorna från dessa stegräknare ska tas med en nypa salt. Lätt att lura till sig några extrasteg både här och där, samtidigt som varenda småsteg inte nödvändigtvis räknas.
Däremot finns det en s.k. foot-pod (extern stegsensor) för ca 500-1000 kr att sätta på den ena skon/kängan, som förhoppningsvis är lite pålitligare som stegräknare än din telefon/armbandsklocka. Foot-pod får först paras ihop med pulsklockan/mobilen, men under en "träning" ska pulsklockan/mobilen hämta stegen från den parade "foot-poden", istället från den interna accelerometern. Sedan gäller det som vanligt att inte tappa don "foot-pod" i röjskogen...
/Niklas