Socialt (mer om oss)

Ålder på medlemmar

556 inlägg 214528 visningar 146 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

tallen100  
#361564 Jo men det ska nog vara måtta där med, mycket vill ha mer o.s.v.
Läste om ikea mannen tror jag det var han åker i en volvo 245 och unnar sej inte särskilt mycket, han verkar förvisso helt nöjd.
Men att vara miljardär och vara bekymrad över små kostnader, då kan man fråga sej vad det är för mening egentligen.
Pengar ger trygghet= sant, men ger dom lycka? inte säker på det alla gånger... Så lagom är bäst tror jag även i detta fall.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

Blivande snickare  
#361566 En äldre arbetskamrat till mig sa i höstas när vi diskuterade om att gifta sig rikt. "Kom ihåg, det är inte pengarna som gör dig lycklig. Det är sakerna du kan köpa för dom!" :D :D

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

tallen100  
#361570 Det var kloka sanna ord! :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

sundelius  
#361573
tallen100 skrev:Jo men det ska nog vara måtta där med, mycket vill ha mer o.s.v.
Läste om ikea mannen tror jag det var han åker i en volvo 245 och unnar sej inte särskilt mycket, han verkar förvisso helt nöjd.
Men att vara miljardär och vara bekymrad över små kostnader, då kan man fråga sej vad det är för mening egentligen.
Pengar ger trygghet= sant, men ger dom lycka? inte säker på det alla gånger... Så lagom är bäst tror jag även i detta fall.

Instämmer till fullo :!:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

JensSkoog  
#361574
halvproffs skrev:Det blir ca en halvering av inkomsten men jag räknar även med mindre utgifter; Facket, resor kanske något till som jag inte kommer på. Har det mesta jag behöver så utgifterna blir inte stora där. Har även lite sparat så jag tror att det kommer att gå bra. Kommer ju att få lite inkomster från skogen och som snickare finns ju alltid ströjobb om man vill. Framför allt kommer jag att trivas kanon!

Gick i pension på 64, och kan säga att av allt jag gjort i livet är det vad jag ångrat minst på, even om det blev magrare på inkomstsidan. Kunne ha jobbat till 70, men åren nu får jag aldrig tilbaka, och nu gör jag bara vad jag själv gillar göra. Livet är härligt, kroppen i långt bättre skick än före pensioneringen och det finns inga papper och rapportar som väntar på att bli skrivna och som hänger över huvudet på mig som fem tons lyft i en två tons kran :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

machonisti  
#361575
JensSkoog skrev:
halvproffs skrev:Det blir ca en halvering av inkomsten men jag räknar även med mindre utgifter; Facket, resor kanske något till som jag inte kommer på. Har det mesta jag behöver så utgifterna blir inte stora där. Har även lite sparat så jag tror att det kommer att gå bra. Kommer ju att få lite inkomster från skogen och som snickare finns ju alltid ströjobb om man vill. Framför allt kommer jag att trivas kanon!

Gick i pension på 64, och kan säga att av allt jag gjort i livet är det vad jag ångrat minst på, even om det blev magrare på inkomstsidan. Kunne ha jobbat till 70, men åren nu får jag aldrig tilbaka, och nu gör jag bara vad jag själv gillar göra. Livet är härligt, kroppen i långt bättre skick än före pensioneringen och det finns inga papper och rapportar som väntar på att bli skrivna och som hänger över huvudet på mig som fem tons lyft i en två tons kran :lol: :lol: :lol:

Jag förstår dig verkligen!
Rapporter till alla möjliga som bara gynnar utomstående figurer ovanpå grundarbetet!

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361577
JensSkoog skrev:.....åren nu får jag aldrig tilbaka, och nu gör jag bara vad jag själv gillar göra. Livet är härligt, kroppen i långt bättre skick än före pensioneringen...

Mimdre än 3 år nu tills jag följer " halvproffs " exempel! Anledningen? Precis det Jens skriver ovan! :smile:

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361590 Fyllde 50 i slutet av augusti ingen större skillnad mot 40, hade ny sambo då med :D
Kan bli lite fundersam på jobbet när jag kommer fram till n elcentral i nåt hus o känner igen handstilen på gruppschemat o inser att jag varit där innan....så kan de bli när man varit på samma firma sen -84 :shock:

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361600 Slutade jobbet för två år sedan men år ofta där och kollar hur det går. Jag har en ny rapport på gång som jag tänkte publicera till våren men det blir nog den sista , det är tillräckligt med allt man måste rapportera till Skogsforum. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

hlb  
#361616 Är nog bland de äldre på forumet, så jag vet hur det blev och är. Pensionerade mig vid 64, köpte då min Hypro med 6 m kran. Fyller 72 nu i februari, men är i skogen varje dag. Hugger just nu ca 2-3 m fub per timme i stormbrötar av 50 årig granskog. Virket hamnar sorterat i fina högar och kvistarna i snygga högar för avhämtning till vägunderlag. Om jag känner värk i kroppen slutar jag och skotar i stället, eller åker hem till frun och fikar. Räkna inte timpris på traktorprocessorn, den är värd så mycket mer. Värdet på min skog har ökat med mer än de 350 kkr Hypron kostade, och jag har kul hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361619 Livskvalitet. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361621
hlb skrev:Är nog bland de äldre på forumet, så jag vet hur det blev och är. Pensionerade mig vid 64, köpte då min Hypro med 6 m kran. Fyller 72 nu i februari, men är i skogen varje dag. Hugger just nu ca 2-3 m fub per timme i stormbrötar av 50 årig granskog. Virket hamnar sorterat i fina högar och kvistarna i snygga högar för avhämtning till vägunderlag. Om jag känner värk i kroppen slutar jag och skotar i stället, eller åker hem till frun och fikar. Räkna inte timpris på traktorprocessorn, den är värd så mycket mer. Värdet på min skog har ökat med mer än de 350 kkr Hypron kostade, och jag har kul hela tiden.

Förebild! ^:)^ ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Erre  
#361622
Uvskogen skrev:
hlb skrev:Är nog bland de äldre på forumet, så jag vet hur det blev och är. Pensionerade mig vid 64, köpte då min Hypro med 6 m kran. Fyller 72 nu i februari, men är i skogen varje dag. Hugger just nu ca 2-3 m fub per timme i stormbrötar av 50 årig granskog. Virket hamnar sorterat i fina högar och kvistarna i snygga högar för avhämtning till vägunderlag. Om jag känner värk i kroppen slutar jag och skotar i stället, eller åker hem till frun och fikar. Räkna inte timpris på traktorprocessorn, den är värd så mycket mer. Värdet på min skog har ökat med mer än de 350 kkr Hypron kostade, och jag har kul hela tiden.

Förebild! ^:)^ ^:)^


Absolut!
Så är min plan att ha det med med tiden. Enkla men funktionella och avbetalda maskiner som gör det dom ska. Okej om det går lite långsammare men vad gör väl det när man får forma skogen som man själv vill.

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

hlb  
#361625 Tack för positiva kommentarer. Det mest fantastiska är dock att jag har lärt, och lär mig nya saker varje dag på forumet, och ofta av personer som är långt mindre än hälften så gamla som jag. Det är Fredrik som skall ha berömmet. Får man vara kvar på forumet när man sitter på hemmet? Tala om när jag blir alltför senil bara.

Avatar Fallback

Re: Sv: Ålder på medlemmar

Blivande snickare  
#361638
hlb skrev:Tack för positiva kommentarer. Det mest fantastiska är dock att jag har lärt, och lär mig nya saker varje dag på forumet, och ofta av personer som är långt mindre än hälften så gamla som jag. Det är Fredrik som skall ha berömmet. Får man vara kvar på forumet när man sitter på hemmet? Tala om när jag blir alltför senil bara.

Ingen risk, omtyckta medlemmar som du har livstidsplats på detta forum! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).