Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2809208 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Nelson81  
#534246
lite kvällskörning

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

stegmaster  
#534332 Bara manuell huggare duger i detta typiska Norska terräng. :smile:
Bild från igår.


Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#534341
stegmaster skrev:Bara manuell huggare duger i detta typiska Norska terräng. :smile:
Bild från igår.

När det även ser så brant ut på bild, så är det verkligen brant.
Enligt vad jag etfart, så ser brantor inte så illa ut på bild, men
där du har fotat får man nog hålla fast sig så man inte
trillar utför :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Førland  
#534360 @stegmaster,har også mye terreng likt som på bildet ditt,har mange ganger drømt om å ha noe å hugge med hypro etc,men det koker alltid ned til at terrenget ikke tillater annet enn manuell hogst,vi har ikke så fint terreng som vi ofte ser her fra sverige,det er bare å innse det.....

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

molnia  
#534384
Robertberg skrev:Vi håller på med maskinhall/traktorgaragebygge hemma. 10×18 meter och tre portar på ens långsidan.

Detta önskar jag få läsa o se mer av @Robertberg , mycket intressant!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

stegmaster  
#534403 Helt rett @JensSkoog, det er betydelig brattere i virkeligheten enn hva det ser ut som på bilde. :smile:

@førland: Det er mye vi kan misunne Svenskene for, men kanksje alle mest deres fine skoger. #:-s

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Førland  
#534414 Ja det må jo være en drøm med så fin skog...men vi får bare jøre det beste ut av det,god trim blir det ihvertfall :lol: trenger ikke gå på shapes :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#534447 Finns sånt där här i Sverige också. Bara inte lika vanligt och ofta tätare med platåer. Skönt att se att fler har mark som inte är lönt att försöka köra i med maskin, om man inte ska använda vajer som i bland annat Österrike.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534581 En kompis flög med en drönare efter jakten i lördags! Kul att se gården från ovan! :-bd
Bild tagen från norr
Här bor jag!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Värmlänning  
#534637 Du bor väldigt fint!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#534682 Det bästa av Småländska höglandet :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#534725 Väldigt vackert! Har du ädelfisk och kräftor i dammen?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#534727 Jag har nog gjort något bra när det växer så här. Undrar om @ulf1 blir lite avundsjuk när han ser denna tillväxt? Björken får ju samma hårdhet även om den växer fort.
Markerade årsringarna för det är svårt att se dom annars. Blir verkligt fin ved. Björken växer helt enormt på den gamla inägan.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

JoTh  
#534794 Verkligen roligt att se vilken tillväxt det går att uppnå, när man är aktiv i sin skogskötsel halvproffs.
Det går ju att odla både kvalite och volym om man är aktiv.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534814
halvproffs skrev:Väldigt vackert! Har du ädelfisk och kräftor i dammen?

Vi hade regnbågsöringar men uttern tog de! Men kräftor är där! :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).