Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20804 inlägg 2789998 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Avslutat-01  
#515527 Lite lustigt att inte mössen ätit upp hornen?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#515541
totte skrev:
Brorsan skrev:
Bax skrev:Premiärmatch på fotbolls-VM???
IMG_0721.JPG

Det där var ju mycket intressantare än fotboll. :-bd
Olle


Helt klart. Tål inte fotboll. Jag tor jag är bollenallergiker.


Då har du äntligen satt fingret på vad jag har för allergi. :wink: Fast jag är nog ganska stolt över den.
Har varit på scoutläger nu och inte ens där slapp man ifrån det där. Nu har det gått för långt, något måste göras. Kanske starta en insamling så att alla fotbollsspelare har råd med var sin boll, då slipper de jaga runt. :wink: Fast, det kan ju bli problem om någon får fatt i två...

Skämt åsido, jag vill inte missunna någon att se eller spela fotboll! Men jag tycker det är överdrivet att så mycket pengar och energi läggs på något som i grund och botten bara är en lek. Visst det är säkert stora pengar och status på spel, men fortfarande, allt är grundat på lek med en boll.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#515548 Orkar inte se på fotboll och absolut inte höra på dom som kommenterar, dom skriker ju värre än små barn..
Nästan så det blir komiskt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Mellberg  
#515563 En åttaårig föryngring, granarna är nu drygt 2 m. Gott om älgfoder, dessutom föredömlig miljöhänsyn. Inte ens en mupp har något att klaga på.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Jole  
#515662 Någon som vill ha en kombinerad träsvarv och bandslip? :P


Jag grävde fram denna torpar-relik när jag röjde på logen. Det är mycket snickarglädje här! En riktig Pettson & Findus mackapär. Bortskänkes till den som orkar forsla bort den. :d

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

bgl  
#515663
Snigelkärlek i midsommar! (gissar jag)

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Mellberg  
#515688 En rejäl gran, klaven är 50 cm så brh diameter ca 70 cm, ca 25 m hög. Om jag räknat rätt håller den ca 5 m3sk.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

TimmberJack  
#515772
Solnedgång o Hälsingland

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515782
Heikku framför sitt fd pottiland, numera blivande gräsmatta.
Farbror framför sitt hus.

Jag pysslade i trädgården hos min farbror igår, en solig dag i juni 2018.
Han ville ha ett dike rensat och ett pottiland utslätat, han har ju lixom inte bråttom
men han har pratat om det flera ggr sen han såg att jag skaffat ny grävare och nu blev det gjort.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svampbob  
#515822 Det är lite ironiskt att vi i denna miljömedvetna tid i princip helt har slutat odla potatis för eget bruk. I norr är potatis och andra rotfrukter i princip den enda stapelvaran som vi kan producera lokalt. Tidigare fanns det på varje villatomt en yta för potatislandet med det är under de senaste årtiondena utbytt mot en megalomanisk altan.

Miljömupparna kräver ekologiskt och närodlat men den stora merparten har aldrig odlat något själv och än mindre rensat ogräs.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#515825

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515874
svampbob skrev:Det är lite ironiskt att vi i denna miljömedvetna tid i princip helt har slutat odla potatis för eget bruk. I norr är potatis och andra rotfrukter i princip den enda stapelvaran som vi kan producera lokalt. Tidigare fanns det på varje villatomt en yta för potatislandet med det är under de senaste årtiondena utbytt mot en megalomanisk altan.

Miljömupparna kräver ekologiskt och närodlat men den stora merparten har aldrig odlat något själv och än mindre rensat ogräs.

Jag håller med till 100% men hans nya pottiland ligger bara tio meter åt höger, just utanför att synas i bild.
Vi talar här om en gubbe av den äldre skolan, ved finns i överflöd så åxå älgkött i frysboxen och potti i källaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#515884 Kraftledningsgatan har klädd sig i sin vackraste klänning nu :-bd


Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#515910
svampbob skrev:Det är lite ironiskt att vi i denna miljömedvetna tid i princip helt har slutat odla potatis för eget bruk. I norr är potatis och andra rotfrukter i princip den enda stapelvaran som vi kan producera lokalt. Tidigare fanns det på varje villatomt en yta för potatislandet med det är under de senaste årtiondena utbytt mot en megalomanisk altan.

Miljömupparna kräver ekologiskt och närodlat men den stora merparten har aldrig odlat något själv och än mindre rensat ogräs.



Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#515946 Det blev en tur till Köpenhamn idag med en mini picknick och mjukglass i Nyhavn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).