Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20834 inlägg 2817748 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#514892 Vackert! :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514895 Tackar. :smile:

Nu är jag bara hjälpreda. Det är frugan som har stått för det konstnärliga skapandet. :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

jannee  
#514909 Inget som sniglarna gillar, eller?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514913
jannee skrev:Inget som sniglarna gillar, eller?


Det är väl sommardahliorna som är populärast. Vi har några Tagetes. Men dom får vi sätta i lite urnor. Så dom kommer upp från marken. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514931 Idag åkte snickarna hem. Här är jag och är fånigt lycklig. Nu är resten mitt att göra men för första gången står min skogsvagn och fyrhjuling inomhus när regnet öser ner. Det är nära en vuxen karl fäller en tår alldeles nykter.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#514934 Riktigt fint uven :-bd
Skönt att ha grejorna inne.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#514944
Uvskogen skrev:Idag åkte snickarna hem. Här är jag och är fånigt lycklig. Nu är resten mitt att göra men för första gången står min skogsvagn och fyrhjuling inomhus när regnet öser ner. Det är nära en vuxen karl fäller en tår alldeles nykter.
20180613_183001.jpeg


Det där blir ju finemang. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Göt  
#514946 Fint blev det :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515069 Sprang på en redig skog idag under planläggningen! Ett 62 årigt kustgrans bestånd mitt på smålänska höglandet! 😳😳Högsta uppmätta 36 m grövsta 87 cm i diam!😎

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

bgl  
#515070
När det blir riktig vintertjäle brukar klaffarna på snöplogen lösa ut på en liten knöl.
Sommartid syns inget och vägsladden går över utan kontakt med någon sten.
Idag grävde jag för att hitta något, på ca 3 dm djup fanns stenen som låg på mindre stenar med mellanrum där vatten frös och lyfte stenen vintertid.

Användarvisningsbild

Re: Klyva 357

Höglandserik  
#515071
Tåndemåla skrev:Sprang på en redig skog idag under planläggningen! Ett 62 årigt kustgrans bestånd mitt på smålänska höglandet! [emoji15][emoji15]Högsta uppmätta 36 m grövsta 87 cm i diam![emoji41]
Måste vara helt unikt! Måste frågebomba lite här, var det i nedre ände av en sluttning? Hur högt över havet? Och vilken jordmån? [emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515074 Det var inget unikt runt om, gammal odlad mark. Beståndet ligger med en bergsklack i öster och alskog i väster. Troligt gammal ängsmark tidigare. Skogen runt om G32- 34. Höjd över haver 275m. Brunjord med tunt förnalager lågört i öster högört i väster. Mellan kustgranarna fanns även en sälg som jag mätte upp till 22,7m. Det är inte helt vanligt att de blir så höga.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Bax  
#515085 Premiärmatch på fotbolls-VM???

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Hema  
#515088
Bax skrev:Premiärmatch på fotbolls-VM???
IMG_0721.JPG

Gött o se någon som kan prioritera!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Brorsan  
#515093
Bax skrev:Premiärmatch på fotbolls-VM???
IMG_0721.JPG

Det där var ju mycket intressantare än fotboll. :-bd
Olle

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).