Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2809329 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#497967 Blev väldig vinter här i går igen - nästan en halv meter snö, och minus tio!
Vackert idag, men jag är lite nervös om det blir vind!


Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#498041 Att tanka ad-blue är inte det enklaste..

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498116 Denna vägtrumma gör inte sitt jobb som den ska! =))

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Palakangas  
#498157
Cirka 280 kubik snö har vi flyttat i vinter, gamle Hymas och jag. Ägt denna pjäs i 17 år och hoppas på många år till.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Brorsan  
#498177
Palakangas skrev:
1518623808_foto0691.jpg
Cirka 280 kubik snö har vi flyttat i vinter, gamle Hymas och jag. Ägt denna pjäs i 17 år och hoppas på många år till.

Bra jobbat :-bd En sån var första grävaren jag fick provköra som tonåring. Har inte lessnat på grävare än!
Ni har väl fått snö så ni är nöjda nu.
Olle

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svampbob  
#498273

Undrar om jag kan ta uthustaket på konsultförsäkringen?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#498275
svampbob skrev:
DSC_0268.JPG

Undrar om jag kan ta uthustaket på konsultförsäkringen?


Nog för att det propageras för att man ska ha upp arbetshöjden vid kvistningen, men det var nog inte riktigt så de menade... :wink:

Ditt uthus eller någon annans?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498358
svampbob skrev:
DSC_0268.JPG

Undrar om jag kan ta uthustaket på konsultförsäkringen?

Du får hyra in en konsult för att utreda de :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#498363 Dom där konsulterna är så dyra så det kanske inte lönar sej :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498367
svampbob skrev:
DSC_0268.JPG

Undrar om jag kan ta uthustaket på konsultförsäkringen?

Jovisst, men självrisken är väl 400000:-

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svampbob  
#498376
Slurfi skrev:
svampbob skrev:
DSC_0268.JPG

Undrar om jag kan ta uthustaket på konsultförsäkringen?

Jovisst, men självrisken är väl 400000:-


Jag vet faktiskt inte för kolla villkoren 🙏

Nejdå det var ok att fälla över uthuset då det ska rivas. Jag hade lovat att hugga träden på tomten för att ge plats åt ett minireningsverk. Plötsligt så får jag igår eftermiddag höra att grävaren ska komma mycket tidigare och kommer redan på onsdag morgon. Problemet är att jag har ett projmöte 10 på förmiddagen.
Jag börjar hugga när det jusnar 07 i morse och räknade till 18 träd varav flera riktigt knepiga som lutade över stugan och därtill var det motvind och panik bråttom. Jag hade fällt kvistat och apterat allt 09.30 och kom på mötet exakt 10.00 genom svettig och i skogskläder. Tur att vi inte körde video med européerna som var med. Svenskarna är mera vana.
Det känns som att jag frestade min lycka till det yttersta idag och kan inte räkna med att ha samma tur nästa gång om jag skulle ge mig på avancerad fällning i ilfart.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

martiniholma  
#498394 Har tagit ett ryck med klippen. Dock finare väder igår 😊

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Nor-forest  
#498398 Ser bra ut!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#498438 Snyggt Martin! En fröjd att se.
Är du nöjd med klippen? Vet att du var lite besviken i början. Rekommenderar du köp eller vad ska man ha istället?
Använder du stödbenen eller är vagnen nog stabil ändå?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

martiniholma  
#498453 Tackar! Jo jag kan def rekomendera denna lösningen för röjning när riset ändå ska plockas och det är dim som går att klippa (under 20cm). Har inga stödben 😉. Med banden på kan jag lätt ha vagnstyrningen fullt utskjuten åt det hållet jag klipper, även med fullt utskjut, utan att den lättar. Men om där skulle vara någon slya i knippet som inte skurits av är det klart att då kommer den ju. Men aldrig så det är något problem. Sen lägger jag alltid riset direkt på lastredet. Det jag var besviken på tidigare på klippen, har jag blivit kompenserad för.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).