Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20804 inlägg 2790007 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Torbjörn Johnsen  
#479721
can skrev:Sitka og meg grunnen til at det blei som da blei var at eg oppdage ett sauagjerde fastspikra på stamma så eg flytta hovedskåret litt opp.


Det var ett "hårigt" as till sitkagran!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

husqvarna_med_sthil  
#479725
Torbjörn Johnsen skrev:
can skrev:Sitka og meg grunnen til at det blei som da blei var at eg oppdage ett sauagjerde fastspikra på stamma så eg flytta hovedskåret litt opp.


Det var ett "hårigt" as till sitkagran!


Jäklar vilken bamsing till gran..ojoj. Måste ha dånat till lite lätt som jordbävning när den gick ikull ! :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479729 Har lite kvar i köket innan jag kan dra till skogs :oops:
Idag sattes dryga 2 lådor kakel på plats :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Nor-forest  
#479731
can skrev:Sitka og meg grunnen til at det blei som da blei var at eg oppdage ett sauagjerde fastspikra på stamma så eg flytta hovedskåret litt opp.

Det var grana si det! Voldsomt tykk og kraftig. En dags jobb bare å kviste den [emoji4]

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479732 he he meir bredda enn høgda på den sitkaen, men dei fins i den høgare versjonen og. Blir voldsome når dei får stå aleina på god bonitet, greinene er som små trer, greinene er kjempebra ved. Anngåande kvisting, så er da ikkje berre å kvista, dei største greinene må kuttast opp i mange mindre stykke pga at da aller meste me hogge må flisast, så går litt tid med dei greinene ja.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Nor-forest  
#479734 Selve stammen/stokken da. Får du brukt den til noe. Mye jobb å kløyve opp til ved :)

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479745 Under 70 cm så kan me levera til slip, øve da så kan me levera da til ein plass der dei male da opp til flis, får ingen ting for da men blir kvitt da gratis iverfall. Ingen som har peiling tar imot grov sitka til ved, må iverfall ha god tid kraftig sag, minst 70-80 kubikk samt sterk vedkløyvar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#479752 Vägunderhåll stod på programmet under förmiddagen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#479759
Långsmo skrev:
IMG_20171025_100106_2.jpg


Stötte på en gammal klenod, partner till märket tror jag.

Trevlig kväll.


Jomen, Partner C6, den första Partner modellen. Kom 1955. 98 cc. Flottörförgasare, så den borde inte vara så svår att få igång, om motorn är frisk och har tändning.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479765
ananders skrev:Vägunderhåll stod på programmet under förmiddagen.
Men da er jo sundag, skal ikkje gjera nåke då!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#479766 Oj f-n då, jag som var iväg och högg ..... kommer jag inte till himmelen nu? ..... ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#479769
can skrev:
ananders skrev:Vägunderhåll stod på programmet under förmiddagen.
Men da er jo sundag, skal ikkje gjera nåke då!


Säg det till min älskade sambo som vill ha mig hemma på lördagen så söndagen är enda dagen jag kan ta mig till gården. Och jag bryter nog Guds bud före sambons befallning. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#479776
ananders skrev:Säg det till min älskade sambo som vill ha mig hemma på lördagen så söndagen är enda dagen jag kan ta mig till gården. Och jag bryter nog Guds bud före sambons befallning. :wink:

Man får ju chansa, och en bra sambo kan ju vara svårt att ersätta, men
gudar finns det visst på varje hörn, nu idag, och deras representantar
kommer på dörren här hur ofta som helst och bjuder in :-o

Själv håller jag söndagsfriden, men det sker att jag slipar lite kedjor i garagen
när fruntimmeret ser på TV och han där uppe blundar :d :d

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479779 Ta dåke ut som dei seie her på sørvestlandet!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479783
isteskog skrev:Oj f-n då, jag som var iväg och högg ..... kommer jag inte till himmelen nu? ..... ^:)^


Når eg ser den kommentaren der så tenke eg på ein komentar i ei svensk barnebok eg leste når eg var liten, lure på om da var astrid lindgren som var forfattar. iverfall så var da ein i boka som drakk for mykje på den lokale kroa "trill inn" ein dag så møtte han ei lita jenta som heite marikken ho skjønte nok kva han skulle for ho sa til han at han aldri kom til å komma til himmelen sån som han herja på, svaret ho fekk var " han skulle ikkje til himmelen heller, han skulle berre til Trill inn"

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).