Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20833 inlägg 2817520 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Granstorp  
#796786
hfab skrev:
Granstorp skrev:
1679315936_varg.jpg


Gråben besökte trädgården idag! Kanske var tur att vår labrador inte var ute i rastgården...

Och vart ligger den nu? 🤭


Den fick vackert springa vidare! Kan ju vara mina tallplantors räddare😂

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#797035
Arbetskamraterna framför den nedre tredjedelen av en gigantisk lind vilken torde vara runt fyrtio meter hög..🙂

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Amatörhuggare 62  
#797087 Rejält träd, men d ska vara kvar ??? Till bina å humlorna.
🌳

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797092 Åkte på en utflykt igår, såg först idag att det var något speciellt med kundvagnen.
Den 23:e mars år 2023 hade jag kundvagn nummer 2323



Till lunch blev det lite kåldolmar, 60kr, rätt prisvärt...



... och sen bjöds det på en liten bakelse, för att fira det stora varuhusets 60 år.


Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#797136
Amatörhuggare 62 skrev:Rejält träd, men d ska vara kvar ??? Till bina å humlorna.
🌳

Linden ska såklart vara kvar men i ”hemlighet” kan jag erkänna att det varit rätt kul att sätta sågen i den..😛

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#797158 Nu är det blöt i skogen! Var ledig från jobbet idag och körde ut massaveden. Körde fast så in i den tog 2 timmar att ta seg lås.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#797159
Boman skrev:Nu är det blöt i skogen! Var ledig från jobbet idag och körde ut massaveden. Körde fast så in i den tog 2 timmar att ta seg lås.


Två timmar extra för att få ut ett lass sänker ju onekligen både humöret och dagsprestationen.

Du är modigare än de flesta, som har det kvar det nedre fotsteget monterat...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

plax  
#797161 Måste säga att det är nog vackert här i Kiruna


Om man bortser från gruvparken där "parkträden" nog ser annorlunda ut än normala parkträd 🤣

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#797185
alias skrev:
Boman skrev:Nu är det blöt i skogen! Var ledig från jobbet idag och körde ut massaveden. Körde fast så in i den tog 2 timmar att ta seg lås.


Två timmar extra för att få ut ett lass sänker ju onekligen både humöret och dagsprestationen.

Du är modigare än de flesta, som har det kvar det nedre fotsteget monterat...

MVH
Alias


Man måste ju gmbla lite men det kommer en dag när jag ongrar att dom sitter kvar.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797188 Jag börjar nog att bli gammal men saknar ibland de nedre steget för de är lång upp till nästa på en 6000 med ….

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#797225
gnisten83 skrev:Jag börjar nog att bli gammal men saknar ibland de nedre steget för de är lång upp till nästa på en 6000 med ….


Dags för en kätting eller slitbana från ett bildäck som eftergivligt nedersta steg?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797233 Kanske de, men de vore roligare att bygga ett hydralstyrt nersänkbart steg styrt av handbroms o dörrbrytare 🙃

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Mattsjo  
#797236 Verkar vara ett bra tag kvar tills det går att börja såga plank och brädor. 😥

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#797312 Dagen till ära så fångade jag dessa på kort, när jag var på väg hem från skogen:





MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797344 Jo tranorna har varit på plats någon vecka här med, de hörs väl när de kommit 😉

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).