Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20809 inlägg 2804230 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791498 Har nog aldrig varit så nära innan.


Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#791520 Inte ens på orientering?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#791525 Eller så har inte rådjuret varit så nära innan? 🙃

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791529
isteskog skrev:Inte ens på orientering?

Rådjuren finns väl inte utsatta på orienringskartan. 😉
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#791533 Kommer man tassandes i rätt vindriktning så kan man komma väldigt närma djuren. Har fått hojta några gånger när älg inte sett mig och man kommit lite för nära. Rådjur har sprätt iväg bara några meter ifrån en. Har även haft tjäderhönor som legat på ägg och flyger upp mellan benen på en. Då kan man snacka om närkontakt...risk för bruna kalsonger...... 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#791541
”Huvudstahöken” på ekorrjakt..🤤

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791550
isteskog skrev:Inte ens på orientering?


Inte så länge. Det stod där och spanade i några minuter, och jag stod innanför fönstret och spanade på det. 3m ifrån.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Amatörhuggare 62  
#791676 anersimyra , vilka fina bilder. 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Amatörhuggare 62  
#791677 Den här måste ju, vara lite fel ute . Kan ju inte va rätt väglag.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#791678
Amatörhuggare 62 skrev:Den här måste ju, vara lite fel ute . Kan ju inte va rätt väglag.

Det var något nytt 😮 Är inte dom "kallblodiga" och borde inte kunna springa barfota i snön.

Huggorm har man däremot sett tidigt ibland på nån bar fläck mellan snön i vårsolen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#791688
Amatörhuggare 62 skrev:Den här måste ju, vara lite fel ute . Kan ju inte va rätt väglag.

Den där gynnaren är en vanlig padda (Bufo bufo) och ska normalt inte komma fram förrän tidigt till vår/försommar när vattentemperaturen ligger stadigt på 8 grader. Det ger då vid handen att rådande ”väglag” är väl kallt för att den ska visa sig i början på februari..🐸 😅

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791691
isteskog skrev:Kommer man tassandes i rätt vindriktning så kan man komma väldigt närma djuren.

Om rådjuren har vant sig vid trädgården verkar de bli mindre skygga. Sedan kan de ju bli helt vilda under brunsttiden. Jag har varit med om att de har kommit mindre än en meter från mig när bocken jagade en get. Naturligtvis har man ju ingen kamera tillgänglig då :sad:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Brorsan  
#791694
anersimyra skrev:
Amatörhuggare 62 skrev:Den här måste ju, vara lite fel ute . Kan ju inte va rätt väglag.

Den där gynnaren är en vanlig padda (Bufo bufo) och ska normalt inte komma fram förrän tidigt till vår/försommar när vattentemperaturen ligger stadigt på 8 grader. Det ger då vid handen att rådande ”väglag” är väl kallt för att den ska visa sig i början på februari..🐸 😅


När jag tinar vägtrummor med ångjannen spolar jag fram paddor då och då. Dom kommer kravlande lite segt, är väl inte optimalt med snabbtining.
Jag har inte följt upp om dom överlever.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#791739 Elbolaget körer röjning i skogen där jag jobbar.

Den här maskinen skulle jag inte villa gå i vägen för :mrgreen:

Tar några år innan det skjuter mycket här, men rådjuren kommer
till att sakna det här bältet med mat och skydd.
Tog en liten video.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791932 "Tillfredsställande kvistat", måste det vara. Får se vad de säger... 🤔



Det var denna som knäckte lyftarmen igår. Fick upp den till slut idag 💪 🚜

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).