Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20833 inlägg 2816973 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#782836
maltex skrev:Gjorde sittkubbar till ett vindskydd, borde kanske sätta lås på dom. Fast värdet kanske sjunker utan rep.

reporänta 😉

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#782840
Vedmaskin skrev:
Erre skrev:Dags för Niaben att gå lite igen.


Lite torrare väder idag än i början av veckan. 😀

Absolut. 😀

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#782904 Lite sent men bättre sent än aldrig. Nu käns det bra men var inte så kul att få i lampor och resa den själv. 5m är den . Nästa år får det bli en kortare.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#782908
Boman skrev:Lite sent men bättre sent än aldrig. Nu käns det bra men var inte så kul att få i lampor och resa den själv. 5m är den . Nästa år får det bli en kortare.


Snyggt. 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#782948 Glömde lägga upp denna.



Fantastiskt vad glad man alltid ser ut. 😁

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#782954
Erre skrev:Glömde lägga upp denna.

1670524623_dsc_5727.jpg


Fantastiskt vad glad man alltid ser ut. 😁

Du är då en av flera som är balanserad här på forat!
Var det en N.S huggning med avsikten att ta bort granen, eller var det fler anledningar?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#782956
Boman skrev:Lite sent men bättre sent än aldrig. Nu käns det bra men var inte så kul att få i lampor och resa den själv. 5m är den . Nästa år får det bli en kortare.

Nejdå, 5m är ganska lagom 😉
Senast redigerad av gnisten83 tor 08 dec 2022, 20:56, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

r93  
#782957
Erre skrev:Glömde lägga upp denna.

1670524623_dsc_5727.jpg


Fantastiskt vad glad man alltid ser ut. 😁


Svårt att se glad ut med så tunna handskar! 😉

Men håller man bara pulsen uppe så, men själv är mina händer katastrof, fryser jämt om dom, blir dom sedan blöta så försvinner känsel och funktion….

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#782961
Erre skrev:Glömde lägga upp denna.

1670524623_dsc_5727.jpg


Fantastiskt vad glad man alltid ser ut. 😁


Där ser vi hur bra granen växer i Småland!
Har du planterat granen själv? 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#782962
isteskog skrev:Du är då en av flera som är balanserad här på forat!
Var det en N.S huggning med avsikten att ta bort granen, eller var det fler anledningar?

Tackar ödmjukast för det. Beröm av iste är värt mycket.

Jag kan nog slänga ett skit ord jag med ibland. Men brukar nöja mig med ett. Å som jag skrev förrut så har man efter mer än 10 år här lärt känna ett rejält gäng och jag hoppas att dom gamla i gemet klara att man skojar till det ibland.
Har försökt köra rätt strikt med bilder och inlägg från mitt och fruns skogsbruk. Är ju lite det sfo går ut på.

Det var ett NS område i svärfars plan när han ägde fastigheten. Jag har inte tagit ut en egen än. Så jag kör rätt mycket efter hans.
Sen är det ju kul med variation. Kommer nog bli några rundor här i om somrarna med hunden.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#782963
r93 skrev:Svårt att se glad ut med så tunna handskar! 😉

Men håller man bara pulsen uppe så, men själv är mina händer katastrof, fryser jämt om dom, blir dom sedan blöta så försvinner känsel och funktion….

😁.
39 år. Snusat i minst 25. På jobbet dödar jag händerna med muttermaskiner osv. Men än så länge föredrar jag tunna handskar med känsla i mot grova handskar.
Byter handskar om så behövs vid tankning.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

80-90  
#782965
Erre skrev:
r93 skrev:Svårt att se glad ut med så tunna handskar! 😉

Men håller man bara pulsen uppe så, men själv är mina händer katastrof, fryser jämt om dom, blir dom sedan blöta så försvinner känsel och funktion….

😁.
39 år. Snusat i minst 25. På jobbet dödar jag händerna med muttermaskiner osv. Men än så länge föredrar jag tunna handskar med känsla i mot grova handskar.
Byter handskar om så behövs vid tankning.

Junior 😂😂

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#782981 Gamla vibrationsskador i händerna, dom är nästan alltid kalla. Blivit liten aning varmare sen jag slutade snusa men bara marginellt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#782988
totte skrev:Gamla vibrationsskador i händerna, dom är nästan alltid kalla. Blivit liten aning varmare sen jag slutade snusa men bara marginellt.


Då får du önska dig en stok snus av tomten 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#782997 Aldrig mer nåt nikotin, jag blev överkänslig och drabbades av svårartad muskelsvaghet i hela kroppen. När jag väl fick idén att testa utan snus blev jag frisk på ett dygn.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).