Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2809374 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

HannuRöj  
#779040
Amatörhuggare 62 skrev:Låter som duk, och 0.70
Behövs. För att få upp bärigheten. Eller rakt 0.90

Håller helt med.
Grus utan duk ökar inte bärighet, mjuk jordmaterial i vägkroppen går åt båda dike, och uppåt i mitten. Blir blandning av mylla och grus, och ännu sämre bärighet.

Det kostar, men bara en gång 💪.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Amatörhuggare 62  
#779043 Man måste lägga duk, för annars blandar det sig ju bara, å blir Geggamojja i alla fall.
Måste hålla det åtskilt, Finns olika sorters duk. Och Geonät. Eller granris å göra en bädd av.
Förr om dom skulle över, en gölgunga, så gjorde dom en kavelbro. av Alstockar . men då måste dom ligga i vatten hela tiden. annars blir dom inte konserverade. Ytor ( Bakar ) användes också.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Kallkällene  
#779080 Blev lite avverkning men tänker inte gå in på meterpriset, ja lyssnade på min far 80 år gammal som ja ärvt gården av, han sa att man ska inte stirra sig blind på priset utan ta vara på skogen, å sköta den. Men ja ä nöjd med mitt uppgör

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#779085 Nu får jag vara beredd inför tomtesäsongen!

Den gamla tomtefracken började se lite trasig ut, så min fru
satte sig ner vid maskinen och sydde i hop den här. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#779086
Kallkällene skrev:Blev lite avverkning men tänker inte gå in på meterpriset, ja lyssnade på min far 80 år gammal som ja ärvt gården av, han sa att man ska inte stirra sig blind på priset utan ta vara på skogen, å sköta den. Men ja ä nöjd med mitt uppgör

👍.
Klokt. Den ska skötas.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#779088
JensSkoog skrev:Nu får jag vara beredd inför tomtesäsongen!
1668284603_img_20221112_115735_0.jpg

Den gamla tomtefracken började se lite trasig ut, så min fru
satte sig ner vid maskinen och sydde i hop den här. :-bd


Stiligt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#779090
Kallkällene skrev:Blev lite avverkning men tänker inte gå in på meterpriset, ja lyssnade på min far 80 år gammal som ja ärvt gården av, han sa att man ska inte stirra sig blind på priset utan ta vara på skogen, å sköta den.

Blir nästan rörd när jag läser det, @Kallkällene!
Det var just så min bästefar hela tiden förmanade mig när vi höll på i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Kallkällene  
#779091
JensSkoog skrev:
Kallkällene skrev:Blev lite avverkning men tänker inte gå in på meterpriset, ja lyssnade på min far 80 år gammal som ja ärvt gården av, han sa att man ska inte stirra sig blind på priset utan ta vara på skogen, å sköta den.

Blir nästan rörd när jag läser det, @Kallkällene!
Det var just så min bästefar hela tiden förmanade mig när vi höll på i skogen.


Ja förstår hur du känner mot bestefar @JennsSkoog, min farfar köpte gården -42 när far ä född, så ja ska i snar framtid avverka en del som han planterade -43. ja har en del skog men för lite för att låta den stå å bli skadad eller ruttna.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Kallkällene  
#779092
Erre skrev:
Kallkällene skrev:Blev lite avverkning men tänker inte gå in på meterpriset, ja lyssnade på min far 80 år gammal som ja ärvt gården av, han sa att man ska inte stirra sig blind på priset utan ta vara på skogen, å sköta den. Men ja ä nöjd med mitt uppgör

👍.
Klokt. Den ska skötas.


Ja så man får plantera nytt så barn å ev barnbarn har lite å röja å gallra, sparar lite slutavverkning åt dom också så dom har.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

BloM 230  
#779122 Farsdagen till ära. I Finland är det farsdag idag i alla fall:)

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

hfab  
#779611 Kommentarer överflödiga

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#779624
Nya och gamla Tärendöälvsbron vid Junosuando

Fint med ny bro, bara gasa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#779740 Då var man av med ena linsen (grå starr) och fick en ny istället + dagens största pupill! 😉
/Niklas
Dagens största pupill?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#779743
Niking skrev:Då var man av med ena linsen (grå starr) och fick en ny istället + dagens största pupill! 😉
/Niklas

Du fick ett öga som en ilsken katt..😸👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#779744
anersimyra skrev:
Niking skrev:Då var man av med ena linsen (grå starr) och fick en ny istället + dagens största pupill! 😉
/Niklas

Du fick ett öga som en ilsken katt..😸👍


Träffade kanske på några miljömuppar. 😉
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).