Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20833 inlägg 2817560 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#710639 Aha, tvärtom mot vad jag trodde. En superb fullträff i vilket fall. 👍

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#710643
anersimyra skrev:
totte skrev:Precis fällt in vingarna och går ner för landning är ser det ut som. Suverän fullträff! Och vilken sjujädrans skärpa!

Tvärtom så har den precis hoppat från pinnen innan flykten..🐥🙂

Hm undrar jag.. det hade inte varit dumt med bildbevis på det 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vardon  
#710657 Idag har jag lyckats använda både kranen , vagnsstyrningen och tippen på samma dag

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#710680 Idag var det underhåll av järnvägen i skogen bytte av slippers och röjning av banvallen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#710681 Det är ca 3 km spår att underhålla och väldigt många slipers att byta.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

johan eriksson  
#710750 Vilken sträckning går den banan?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

masyngel  
#710761
Här heter detta cipolette, kom ur jorden för fem minuter sedan.
Söta, underbara äts snart med riktig korv gjord av slaktaren.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#710762
masyngel skrev:
1619354448_16193543910118696793111145256440.jpg
Här heter detta cipolette, kom ur jorden för fem minuter sedan.
Söta, underbara äts snart med riktig korv gjord av slaktaren.

Spring onion???
"Vårløk" på norska.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

masyngel  
#710765 Vet faktiskt inte namnet på svenska, man planterar de lökar som börjat gro, har även potatis på gång, samt allt annat man plantera. Vi kommer att koka tomatsås, soltorka tomater, har tre olika sorter, plus fikon, paprika, äggplanta, chilli, sallad, vitlök, hampa och allt annat, nu har solen kommit efter en veckas regn.
Det exploderar nu!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#710775
johan eriksson skrev:Vilken sträckning går den banan?

Den går mellan kättilstorp och Sandhem. Ute på ryttarens torvmåsen. Det är en sträcka på ca 3km. Som är industriminne skyddat.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

MilanJo  
#710779 Min allra första chef sa: "Malin, tacka aldrig nej till pengar." Så nu har jag gått av helgpasset i omsorgen och om 12 timmar väntar veckans första pass på den lilla fönsterfabriken. Däremellan detta.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#710793 Hittade några av mina orienteringskartor från ungdomen och just denna har jag lite blandade känslor för.
Inför avfärd till 10-mila detta året var jag uttagen till att springa en av de kortaste dagsträckorna ca 8km dag, i vårat "B"-lag. Men när vi kommit ut på E4:an kom lagledare fram till mig och sa att det kommit in ett återbud och att jag blivit tilldelad den längsta nattsträckan istället.😖 Han hade medvetet väntat med att säga det till mig tills att jag var fast på bussen då han var rädd att jag skulle komma med om jag visste det innan.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#710802 Du gjorde då verkligen inte bort dig, Ananders! Bra lopp tycker jag det såg ut som. 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#710806 Efter en slö förmiddag så pallrade jag mig ut med snitselband och röjsåg.

Letade upp en rågång på farsans mark som omgavs till stor del av kärr och röjskog/plantskog på bägge sidor.

Hade en triangel med varierande (både gällande täthet, höjd och trädslagsblandning) självsådd som angränsade ett ganska färskt hygge som jag enkelställde och bitvis toppade ner.

Stannade och fotade när jag hade röjt ett stråk utmed rågången och fällt det som stod i rågången in i stråket (vill ha så lite gröngödsling som möjligt kvar i själva rågången)











MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#710809
isteskog skrev:Du gjorde då verkligen inte bort dig, Ananders! Bra lopp tycker jag det såg ut som. 👍


Ja tack, tittar man på tiden så höll jag nog ett ganska måttligt tempo och de 4 sista kilometerna hade jag följe med en annan kille så vi hjälptes åt att hitta rätt.
Och det finns ju de som påstår att om man aldrig sprungit "långa natten" på 10-mila så är man ingen äkta orienterare. 😉

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).