Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20833 inlägg 2817301 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

fendt311  
#658356 På utflykt i kväll med två av barnen. Denna tall växte mitt uppe på berget. Synd att bilden inte blev bättre. Den är några år gammal.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658523

Harsprånget

Trappstegsforsen

Gaustafallet

Hällingsåfallet

Jokkfall


Jag och hustrun gjorde en 3 dagars fallstudie, hemester i Lappland & Jämtland.
En bild på ett timmerhus i Fatmomakke slängde jag in åxå.
Senast redigerad av Slurfi tis 28 jul 2020, 10:20, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#658529 Trappstegsforsen i andra bilden känns igen, kan nästa bild vara Bijeliteforsen, en bit nedströms?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

källshult  
#658544 Bild 4 är väl hällingsåfallet Sveriges längsta kanjon mycket häftigt att se rekommenderas ett besök

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658547 Hittade med ett litet fall igår.😊Perfekt ställe för frukost. Sedan drog vi söder över. Tältet fick vi med upp innan regnet kom över oss.
By front även kallas gutsfront innan regnet kom.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658548 Jag kompletterade med namn på vattenfallen, hsh så var det en intressant fallstudie.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#658549 Vindfällor mitt på sommaren. Det är som tu underbart att vara i skogen. Men det är för varmt. Sen är det inte så vanligt att man kan sitta på rotstocken och äta blåbär.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658554 Var på en liten semestertripp igår...



Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Granstorp  
#658613


Precis hemkommen efter att ha vandrat JämtlandsTriangeln med familjen under tre dagar och totalt 4,6mil. Kan rekommenderas!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#658637 Den gick jag 1973. Fast jag startade då vid Sylsjödammen, där det fortfarande var bemannat med dammvakter. Trots att dammen ligger i Sverige tillhörde den Norge och vakterna var norrmän. Gick över Ekorrpasset (riktigt hårt) till Sylstationen, sen triangeln, till Helags och sen åter till Sylsjödammen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

hlb  
#658642 Gick där nästan samtidigt, men sent i Oktober med min fru som nästan nygift. Fick svår dimma när vi skulle hem. Min fru fick låsning i ett knä, så jag bar henne på ryggen de sista 3 kilometrarna. Rätt skönt när vi kom till bilen helt i mörker. Släkten var väldigt oroliga, men då var man ingen klenis, som nu. Det goda var att min fru insåg att jag var en man att lita på, och vi är fortfarande gifta.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658650 En röding. 😀

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#658651
Vedmaskin skrev:En röding. 😀
1595960316_20200728_201638.jpg

Och tycker mej se en stör längre bort i bild, men ingen asp, men det kan bero på dålig sik-t 😀

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Boman  
#658674 Idag har det bara regnat hela dagen. Så då passar jag på att bygga ett utedass till skogen. Ska bli lite annorlunda så varför inte gå lite i vikingastil karvade ut ett varghuvud i nocken. Var mer jobb än vad ja trodde med en gamel morakniv.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#658677
Vedmaskin skrev:En röding. 😀

Den skulle väl vara säker emot betning :mrgreen:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).